ویژه برنامه های تابستانی کانال پویا و نهال برای کودکان


ویژه برنامه های تابستانی کانال پویا و نهال برای کودکان

کانال پویا و نهال تابستان امسال سرگرم کننده‌ها و آموزنده‌های خاصی را برای مخاطبانش آماده کرده است.

ویژه برنامه های تابستانی کانال پویا و نهال برای کودکانبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛کانال پویا و نهال که ویژه کودکان طراحی شده و برای این قشر از خانواده به طور ویژه فکر می‌کند، تابستان امسال سرگرم کننده‌ها و آموزنده‌های خاصی را برای مخاطبانش آماده کرده است.

براساس نظرسنجی‌های مرکز پژوهش و سنجش افکار، شبکه پویا و نهال با بیش از ۸۰ درصد مخاطب کودک پنج تا ۱۰ ساله در سراسر کشور، یکی از پر بیننده‌ترین شبکه‌های تلویزیونی برای کودکان ایران است.

این شبکه سومین تابستان عمر خود با برنامه‌های متنوع تولیدی و تأمینی و با هدف داشتن تابستانی شاد و پر از هیجان برای بچه‌ها سپری خواهد کرد که به مجموعه‌ای از این برنامه‌ها و اشاره می‌شود:

مامان گلی عروسک‌های چوبی و قصه‌های مامان گلی

مامان گلی با اجرای مریم اکبری و با کارگردانی مهدی نیک روش می‌خواهد به شکلی بی واسطه و به دور از اجرا‌های نصیحت‌گونه مرسوم، هر روز موضوعی را انتخاب کند و با مخاطبان کودک حرف بزند. تأکید مامان گلی عمدتاً روی موضوعات اخلاقی است و از رفتار با بزرگ‌ترها، آداب درست حرف زدن، رفتار با غریبه‌ها و مواردی از این دست صحبت می‌کند این برنامه می‌کوشد به شیوه قصه‌گویی و استفاده از عروسک‌ها، مفاهیم موردنظر را برای بچه‌ها بگوید که از جمله خلاقیت‌های دوست‌داشتنی این مجموعه ساخت عروسک‌هایی از جنس قاشق‌های چوبی و قصه‌گویی از زبان آن‌هاست. این عروسک‌ها به‌صورت خانوادگی شامل پدر، مادر، پدربزرگ، مادربزرگ و دو شخصیت خردسال به نام‌های پویا و نهال ساخته شده‌اند.

ورجه وورجه تلویزیون در دست بچه‌ها

«ورج وورجه» همان برنامه شاد و جذابی است که بچه‌ها مجری آن بودند. حالا سری دوم این برنامه با محور حضور بچه‌ها در استودیو و تولید یک برنامه تلویزیونی شکل گرفته است.

هدف از تهیه این برنامه که در ابتدا تربیت مجریان کودک برای شبکه کودک بود که هدف از آن بالا بردن سواد رسانه‌ای و مهارت‌آموزی در کودکان است.

در سری دوم «ورجه وورجه» بچه‌ها تصمیم می‌گیرند برنامه‌ای تلویزیونی راه بیندازند. آنها در استودیو قدیمی پدر یکی از بچه‌ها جمع می‌شوند و شروع به برنامه‌سازی می‌کنند. یکی از این برنامه‌ها مسابقه «جام نهالی» با اجرای فرشاد حسن‌پور و خانم مبلغ حسینی است که پیش از این به عنوان یک مسابقه مستقل روی کانال نهال می‌رفت.

برنامه «استودیو ۲۰» هم بر محور ارتباط با مخاطبان شبکه توسط بچه‌ها شکل گرفته و ارتباط دو تن از مجریان دختر با بینندگان شبکه را به نمایش می‌گذارد. مهدی نیک‌روش و سیدحمید امامی تهیه‌کننده، کارگردان و نویسنده ورجه وورجه هستند که قرار است هر روز به مدت یک ساعت روی کانال نهال پخش شود.

حرف‌های جدی «مل‌مل» با بچه‌ها

«مل مل» برنامه‌ای ترکیبی نیمه‌نمایشی عروسکی است. محور اصلی برنامه عروسکی به نام مل مل است که با شیطنت و بازیگوشی سعی می‌کند مهارت‌های زندگی را به بچه‌ها آموزش دهد.

این برنامه با اجرای بره محبوب بچه‌ها، «مل‌مل»و یار همیشگی او گلی اجرا می‌شود. فاطمه امینی در این برنامه گاهی نقش گلی دختر هشت ساله دبستانی و گاهی نقش ننه نقلی را بازی می‌کند.

او با زبانی بچگانه درباره مسائل مختلف با کودکان صحبت می‌کند. مانیا احمدی هم صداپیشه «مل مل» است و از وقتی «مل مل» زبان باز کرده و به حرف آمده با او بوده است. در این برنامه، چندین آیتم مختلف وجود دارد که شامل پویانمایی‌های کوتاه و عکس‌هایی از کودکان و خردسالان است.

کارآگاه نجار - پدر و پسر هنرمند

در کارآگاه نجار، آقای پدر به همراه پسرش که به عنوان دستیار کارآگاه نجار با او همکاری می‌کند وسایل مختلفی می‌سازند. دو دستکش بامزه هم هستند که در کار‌ها به آقای پدر کمک می‌کنند، اما فقط در زمانی که پسر کوچولو در کارگاه نباشد آقای پدر، کار با انواع ابزار نجاری و انواع مواد و چسب‌های گوناگونی را که در ساخت مدل‌های مختلفی از کاردستی‌های ساده و زیبا مورد استفاده قرار می‌گیرد به مرور زمان به پسرش می‌آموزد. آنها کار‌های دست‌ساز زیاد و جالبی می‌سازند و برای کسانی که به آنها تلفن می‌زنند و کمکی می‌خواهند ساختن چیز‌های به درد بخور را یاد می‌دهند.

سری جدید «کارآگاه نجار» همچون گذشته با بازیگری نادر سلیمانی و عرفان برزین و به تهیه‌کنندگی سارا روستاپور، یکی از برنامه‌های تابستانی کانال نهال است.

لذت آشپزی با دستپخت بچه‌ها

برنامه آموزشی «خوش‌مزه» برنامه‌ای استودیویی ویژه تابستان است که در آن با اجرای زهره وکیلی و همراهی دو نفر از بچه‌ها درباره یک غذای ساده، سالم، مغذی، سنتی و ایرانی صحبت می‌شود.

آنها خواص موادغذایی را بررسی می‌کنند و سپس با کمک یکدیگر طرز پخت آن غذا را به بچه‌ها آموزش می‌دهند. بچه‌ها با کمک این مجموعه، ضمن یادگیری مهارت‌های آشپزی، با موادغذایی مختلف کار می‌کنند و با خواص غذا‌ها بر اساس اصول طب سنتی آشنا می‌شوند و تزیین غذا را نیز یاد می‌گیرند.

شیطنت‌های دختر بچه کنجکاو

مجموعه «قصه‌های ریرا» به کارگردانی بابک نظری برای گروه سنی خردسال تولید شده است. ریرا، دختر بچه‌ای کنجکاو و چهار ساله است که معمولاً برای به دست آوردن تجربه‌های جدید دچار دردسر می‌شود.

ریرا هر روز با سؤالات متفاوتی در دنیای اطرافش روبه‌رو می‌شود. او و دوستانِ هم‌سن و سالش در هر قسمت از این مجموعه با مسئله‌ای مواجه می‌شوند. آنان ابتدا مسئله را با ذهنیت کودکانه‌شان برانداز می‌کنند و در طول داستان متوجه اشتباهات و توانایی‌شان می‌شوند. طرح‌های ساده و بی‌نقش و نگار، رنگ‌های یکدست و فرم‌های ساده و بدون جزئیات، در حد درک خردسالان، این مجموعه را برای آنان جذاب می‌کند. این مجموعه، از نگاه یک بچه به دنیای بیرون می‌نگرد و اتفاقاتِ داستان از زبان گوینده (نریتور) دنبال می‌شوند.

ریتم تند آمیخته به طنز

مجموعه ۱۳ قسمتی «کلیله و دوستان» به تهیه‌کنندگی مؤسسه فرهنگی ـ. هنری «حور» و به کارگردانی ارشاد رهبرصبح‌خیز با تکنیک سه بعدی کامپیوتری تولید شده است. تمام دوستان در ادامه مجموعه «سمنو و شقاقل» است و چندین شخصیت جدید به آن اضافه شده است. داستان آن نیز از مجموعه قبلی، ضرباهنگ تندتر و هیجان بیش‌تری دارد. طنز دیگر این سری، در بازی شخصیت‌های پویانمایی آن به جای بازیگران واقعی است که به جذابیت آن افزوده است.

آشنایی با آثار هنری و تاریخی ایران

بهروز یغمائیان کارگردان سری دوم استاپ موشن «موزه» در ۵۲ قسمت می‌خواهد کودکان را با تاریخچه آثار هنری آشنا کند. یک موش شرور با چندین موش خیابانی یک گروه دزدی حرفه‌ای تشکیل می‌دهند و قصد دارند آثار هنری و تاریخی را از موزه‌ها بدزدند و از ایران خارج کنند. با توضیحات رئیس و معرفی آن آثار تاریخی، با تاریخچه‌ای کوتاه از آن اثر و هنرمند آن آشنا می‌شویم. آن‌ها با نقشه دقیق موش شرور وارد موزه می‌شوند، اما آقا شجاع (مدیر موزه) و گربه‌ای باهوش (زبل) که مراقبت از موزه را به عهده دارند سرقت آنان را خنثی می‌کنند و آن اثر، سالم در جایش باقی می‌ماند.

یوز ایرانی در جست‌وجوی پدر

تندر» که به تهیه‌کنندگی محمدامین همدانی و کارگردانی محسن شکرطلب با تکنیک سه بعدی تولید شده، سریالی ۱۰۰ قسمتی است که فصل دومش در ۲۰ قسمت تابستان امسال پخش می‌شود.

«تندر» داستان یک یوزپلنگ جوان ایرانی با نام تندر است که به دنبال خانواده‌اش می‌گردد و در این راه با مشکلاتی مواجهه می‌شود اما در همین اثنا پی به استعداد خود یعنی سرعت بی‌نظیرش می‌برد و با استفاده از همین استعداد مشکلات خیلی از حیوانات جنگل را هم حل می‌کند. او با دوست جدیدی به نام لاکی آشنا می‌شود و به همراه او و دوست دیگرش تندک ماجرا‌های جالبی را پدید می‌آورند.

دوستی با موجود فضایی

پویانمایی «خانه ما» بر آن است تا با فضایی فانتزی، بیانی طنزآمیز و شخصیت‌هایی شیرین، دست به آموزش مهارت‌های زندگی و بیان هنجار‌ها و ناهنجار‌ها بزند.

بهروز یغماییان کارگردان این اثر در جدیدترین سری از این مجموعه ۱۰۴ قسمتی با تکنیک عروسکی تک فریم (استاپ موشن)، سعی کرده با ورود شخصیت‌های جدید و همچنین ساخت لوکیشن‌های بیشتر، فضای متنوع‌تری به مجموعه ببخشد. قصه این پویانمایی از جایی شروع می‌شود که روزی از روز‌ها موجودی فضایی با نام بوبو به زمین می‌آید. بوبو که متوجه شده بزرگ‌ترین آرزوی بهمن، دیدار با موجودی فضایی است تصمیم می‌گیرد نزد او بماند. بهمن در اولین برخورد با بوبو وجود او را در کنارش باور نمی‌کند اما به تدریج به او عادت می‌کند و بعد از مدت کوتاهی به او علاقه‌مند می‌شود. البته هیچ‌کس به جز بهمن قادر به دیدن بوبو و شنیدن صدای او نیست. بوبو بسیار بازیگوش و شیطان است. از آنجا که بوبو از فضا آمده با خیلی از رفتار‌های انسان‌ها، قوانین، باید‌ها و نباید‌ها و حتی امکانات و روابط آنها آشنایی ندارد.

جذابیت مثل‌های ایرانی

«مثل نامه» مجموعه‌ای با تکنیک کات اوت به کارگردانی مهدی حیدریان است که نگاه متفاوتی به ضرب‌المثل‌ها و حکایت‌های کهن ایرانی دارد و آن متون منظوم و منثور را به زبان آشنای رنگ و تصویر درآورده است. مجموعه‌ای که تماشایش مختص گروه سنی خاصی نیست و جنس فرهنگی و آموزشی آن، مخاطبان از هر سن و سالی را به خود جلب می‌کند. در این مجموعه هربار یک ضرب‌المثل با زبانی شیرین روایت می‌شود. نکته شیرین دیگری که در تماشای «مثل نامه» رخ می‌نماید، جلوه‌های موسیقایی و استفاده از ترانه‌های شیرین ایرانی است که به جذابیت آن کمک کرده است. مجموعه «مثل نامه» بیش از ۲۰ شخصیت ثابت انسانی و حیوانی دارد. این شخصیت‌ها هرکدامشان ویژگی‌های مشخصی دارند که در تمام داستان‌ها حفظ می‌شوند.

پاسخ به سؤالات هفت موجود عجیب فضایی

داستان این مجموعه درباره هفت موجود عجیب و غریب است که در سیاره‌ای ناشناخته در کنار هم زندگی می‌کنند و این موجودات اولیه و ناآگاه، از هرگونه تمدن و امکانی مانند امکانات زندگی زمینی‌ها محروم هستند.

تاکسی یکی از اهالی این سیاره با سفینه‌ای قدیمی و قراضه هر از گاهی به زمین سفر می‌کند و در هر رفت و آمد چیزی را از زمین با خود به سیاره می‌آورد که موجب ایجاد سؤال در بین اهالی سیاره می‌شود. «این چیه» نام کامپیوتری بسیار قدیمی است که در این سیاره زندگی می‌کند و در هر قسمت با ارائه اطلاعاتش سؤالی را که در ذهن اهالی سیاره ایجاد شده، برطرف می‌کند. این سریال انیمیشنی به کارگردانی بهروز یغماییان و شاهنگ کیانی رشید با هدف آموزش وظایف زندگی به کودکان با زبانی ساده و کودکانه به آموزش مسائل مختلف می‌پردازد. پخش سری پنجم «این چیه!» در ۲۶ قسمت با موضوع ماجرا‌های هفت موجود فضایی در سیاره‌ای دور افتاده در تابستان امسال برای کودکان جذاب خواهد بود.

تصویری از قهرمان اصیل ایرانی

سریال انیمیشنی «پهلوانان» به کارگردانی علیرضا گلپایگانی و سیاووش زرین‌آبادی با استفاده از داستان‌ها و حکایت‌های ایرانی ساخته شده است. این پویانمایی بار‌ها از شبکه‌های مختلف سیما پخش شده و اکنون فصل چهارم آن برای اولین بار از شبکه نهال پخش می‌شود. موضوع این مجموعه تاریخی ـ. قهرمانی است و وقایع آن در خوارزم ـ. از شهر‌های خراسان قدیم ـ. در قرن هشتم هجری می‌گذرد. شخصیت محوری قصه‌ها، پهلوان محمود قتالی خوارزمی، ملقب به پوریای ولی‌شاعر، عارف و ورزشکار نامی ایران زمین است.

در این میان سه جوان، یاور آهنگر، صفی نمدمال و مفرد سلمانی از شاگردانش با کمک پهلوان پوریا با ظلم و ستم حاکمان مغول زورگوی شهر مبارزه می‌کنند. به گفته گلپایگانی «پهلوانان» به معنای واقعی کلمه داستان‌گو است و آنها بیش از آنکه به دنبال پیام‌دهی اخلاقی و آموزش و پرورش مخاطب کودک باشند، قصد روایتگری دارند و کودکان نیز داستان‌های مرتبط با مروت و جوانمردی را دوست دارند. نکته درخور توجه در طراحی فصل چهارم که به صورت سه‌بعدی ساخته شده است دوری از فضای نرم و لطیف مینیاتوری و استفاده از خطوط بسیار قوی با شکستگی‌ها و زاویه‌های تند برای رسیدن به طراحی استوار و ایستاست تا حس حماسی و پهلوانی شخصیت‌ها نمایان شود.

ماجرا‌های خانم کوچولو و آقا خرسه

مجموعه «ماجرا‌های خانوم کوچولو و آقا خرسه» با نام اصلی «ماشا و خرس» برای گروه سنی خردسال تولید شده است. این مجموعه توانسته برنده جایزه بهترین پویانمایی به سبب خلاقیت در جشنواره «برترین فیلم‌نامه کودک» شود.

«ماشا و خرس» داستان دخترک پُرانرژی و شادی است که خیلی بازیگوش و کمی بیش‌فعال است و نمی‌تواند یک جا بنشیند و بازی‌هایش برای حیوانات کوچک کمی خشن است! اما آقا خرسه تنها کسی است که از حضور خانوم کوچولو در کنارش ناراحت نیست و با او بازی می‌کند، چون به قدر کافی بزرگ است و بازی‌های خانوم کوچولو آسیبی به او نمی‌رساند. او در برابر خانوم کوچولو، رفتاری پدرانه دارد.

ماجراجویی هیکاپ و بی دندون

سری دوم «کنام اژدها» یا همان «اژد‌ها سواران» با نام اصلی «مدافعان جزیره برک» در ۲۰ قسمت برای گروه سنی نوجوان آماده پخش در تابستان است. این مجموعه بر اساس فیلم پویانمایی «چگونه اژد‌های خود را تربیت کنید» تولید شده است و درباره چند نوجوان مربی اژدهاست که در کنار تعدادی اژد‌ها زندگی مسالمت‌آمیزی دارند و هر بار که اتفاقاتی در جزیره بیفتد نوجوانان به کمک اژدهایشان مشکل را حل می‌کنند. در این میان «هیکاپ» پسر نوجوانی که به «ارباب اژدها» معروف شده، فرزند رئیس جزیره و سرمربی همه مربیان جزیره است. او نابغه‌ای است که اژد‌هایی به نام «بی‌دندون» دارد، که جزء خشن‌ترین و ترسناک‌ترین آن‌هاست.

وجه مشترک هیکاپ و اژدهایش این است که آنها هر دو نقص عضو دارند. یکی از پا‌های هیکاپ از پایین زانو قطع شده و او از پای آهنی استفاده می‌کند. بی‌دندون نیز نیمی از باله دُمش را از دست داده و فقط به کمک دمی مصنوعی که هیکاپ برایش طراحی کرده و ساخته است می‌تواند پرواز کند. این مجموعه تاکنون توانسته چندین بار نامزد دریافت جایزه و برنده چندین جایزه در بخش‌های مختلف باشد.

وقتی برادرکوچک‌تر همه‌کاره می‌شود

سری دوم نسخه تلویزیونی این فیلم سینمایی که خیلی هم طرفدار دارد، قرار است در ۱۳ قسمت مهمان تابستانی نهالی‌ها باشد. «بچه رئیس» درباره خانواده‌ای است که صاحب بچه‌ای عجیب و غریب شده‌اند. نوزاد به ظاهر خیلی عادی است، اما با ورود او به این خانه اتفاقات زیادی رخ می‌دهد. اعضای خانواده فکر می‌کنند پسر بزرگ‌تر از سر حسادت هم، این اتفاقات را رقم می‌زند اما پسرک که متوجه اوضاع شده مجبور می‌شود با برادرش متحد شود تا بتواند خانواده را در مقابل خطری که آنها را تهدید می‌کند، حفظ کند. این فیلم مسائل مربوط به رقابت برادران را در بر می‌گیرد و عواقب خطرناکی را تبیین می‌کند. گرچه بیش‌تر آن برای خنده است، اما وجود پیام‌های روشنی در مورد ارزش کار گروهی و این واقعیت که عشق برای همه در یک خانواده وجود دارد، جزء نکات مثبت آن است.

روز‌ها و نبض رویش

استقبال از پویانمایی‌های ژاپنی در بین کودکان و نوجوانان سبب شده کانال نهال از آن‌ها چشم‌پوشی نکند. «قهرمانان تنیس»، «نبض رویش» و «روزها» از جمله این انتخاب‌ها برای کودکان در تابستان امسال است. سریال دو بعدی «روزها» براساس کمیک استریپ ژاپنی (مانگا) به نویسندگی یوسودا سویوشی با محوریت فوتبال، رقابت و دوستی بچه‌ها در کنار این ورزش پرطرفدار است.

«نبض رویش» نیز داستان هاندا سیشو است که برای اثبات خودش در هنر خطاطی بسیار تمرین می‌کند. او به پیشنهاد پدرش به یک خانه خلوت در جزیره‌ای دور نقل مکان می‌کند تا با اعصابی آرام، راهی جدید برای ارتقای سطح خوشنویسی خود پیدا کند اما با اتفاقات غیرمنتظره و عجیب و زندگی جدیدی در آنجا روبه‌رو می‌شود. این مجموعه با نام اصلی «Barakamon» برای گروه سنی نوجوان تولید شده است. داستان این مجموعه به شیوه‌ای طنزگونه و فانتزی سعی می‌کند به تغییر زاویه دید نوجوانی که از سر غرور و تکبرِ ناشی از جوانی، به یکنواختی و خشکی رسیده و احساس سرزندگی و معصومیت دوران طفولیت را فراموش کرده است، برسد.

آن شرلی، با مو‌های قرمز لذت کودکی در گرین گیبلز

آنه، دخترکی است با صورتی کک مکی و مو‌هایی قرمز رنگ. باهوش است و قوه تخیل بی حد و مرزی دارد و با اینکه ظاهرش و به خصوص رنگ موهایش گاهی باعث آزار خودش می‌شود، اما با امید به آینده‌ای روشن و تلاش و پشتکار ثابت کرده که زیبایی سیرت از زیبایی صورت مهم‌تر است. این مجموعه بر اساس یک رمان آمریکایی با عنوان «آنه، دختری از گرین گیبلز» ساخته شد و نویسنده کانادایی آن «لوسی مُد مونت‌گومری» است. پس از پخش دوران کودکی آنه، تابستان امسال سری بعدی این مجموعه که مربوط به خردسالی آنه با نام «قبل از گرین گیبلز» است پخش خواهد شد.

خرابکاران قد و نیم قد

لوک خوش‌شانس، کابویی که می‌تواند از سایه‌اش، سریع‌تر شلیک کند را همه دوست دارند به غیر از دالتون‌ها، چون او گاوچرانی است که نظم را برقرار می‌کند و دالتون‌ها از کسی که مانع خرابکاری‌شان باشد متنفرند. برادران دالتون، زندانیانی فراری و قد و نیم قد هستند که همواره به دنبال کار‌های منفی و خرابکاری‌های گسترده هستند و با حضور لوک خوش شانس و سگ وفادارش، داستان و روایت جالب و جذابی را به یاد‌ها می‌آورد.

لوک خوش شانس، گاوچرانی دوست داشتنی است که البته بعضی از بزرگ‌تر‌ها را به یاد فیلم نوستالژیک «خوب، بد، زشت» می‌اندازد که آمریکای دوران گانگستر‌های گاوچران را به ذهن متبادر می‌کند. لوک خوش‌شانس، به‌دنبال برقراری نظم و قانون است، اما به شیوه خودش. این پویانمایی دو بعدی در ۳۰ قسمت مهمان تابستانی بچه‌هاست.

ماجرا‌های دینو مهربان و شکمو

دینو، دایناسور بسیار کوچک و زرد رنگی است که بسیار قوی و قدرتمند است. او از قدرتش برای حفاظت از موجودات ضعیف در مقابل قدرتمندان زورگو استفاده می‌کند. او یک شخصیت دایناسور ژاپنی است که اغلب با حیوانات دیگر ـ. چه گوشتخوار و چه گیاهخوار ـ. دوست می‌شود و حیوانات ضعیف‌تر را از چنگال شکارچیان بزرگ و قُلدر نجات می‌دهد. دینو با جثه خیلی کوچک خود، اما با اشتهایی سیری‌ناپذیر هم برای خوردن غذا و هم کسب تجربه‌های جدید با سرعت زیاد و قدم‌هایی پُرصدا می‌دود و قدرت بیش از حد او در بلند کردن چیز‌های مختلف باور کردنی نیست. او در عین حال بسیار مهربان و دل‌رحم است، «ماجرا‌های دینو» با نام اصلی «Gon» شامل ۵۰ قسمت ۲۲ دقیقه‌ای است.

حافظان حیات وحش

فصل دوم «نگهبانان شیردل» برای تابستان آماده شده است. حلقه شیران نگهبان، تیم محافظ سرزمین افتخار هستند که باید از چرخه حیات محافظت کنند. سیمبا، فرمانروای شیران، پس از شنیدن یک غرش بزرگ از تنها پسرش، متوجه می‌شود که این موهبت قدرتمند به کایان واگذار شده است و اکنون زمان آن رسیده که کایان سردستگی حلقه شیران نگهبان را به عهده بگیرد و بهترین شیر‌ها را برای حفاظت از چرخه حیات انتخاب کند. اما کایان به جای آنکه درنده‌ترین، شجاع‌ترین، قوی‌ترین، تیزبین‌ترین و سریع‌ترین شیر‌ها را انتخاب کند علی‌رغم میل پدرش و سایر شیرها، بانگا (شجاع‌ترین و دلیرترین گورکن سرزمین افتخار)، اونو (تیزبین‌ترین پرنده این سرزمین)، بِشتی (قوی‌ترین اسب آبی) و فولی (سریع‌ترین پلنگ) آنجا را به این حلقه دعوت می‌کند تا با کمک آنها از چرخ زندگی مراقبت کند. این مجموعه که بر اساس شخصیت‌ها و داستان اصلی فیلم سینمایی «شیر شاه» در کمپانی دیزنی طراحی شده، تاکنون چندین بار نامزد دریافت جوائز بین‌المللی شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دشمن دائماً در حال توطئه است و از روش‌ های مختلف جاسوسی و نفوذ استفاده می‌ کند