خصوصیات ظاهری افراد باهوش چیست؟


خصوصیات ظاهری افراد باهوش چیست؟

بر طبق مطالعات اخیر، تیزهوشی هم مانند زیبایی می تواند به چشم بیاید.یک پست جدید در آتلانتیک نگاه دقیقی به ویژگی های رفتاری و خصوصیات ظاهری افراد باهوش انداخته است.  نبض ما– جالب توجه است، در صورتی که می خواهید چند نمره به آی کیوی شما اضافه شود، باید بدانید که بسیاری از این نشانه های […] نوشته خصوصیات ظاهری افراد باهوش چیست؟...

بر طبق مطالعات اخیر، تیزهوشی هم مانند زیبایی می تواند به چشم بیاید.یک پست جدید در آتلانتیک نگاه دقیقی به ویژگی های رفتاری و خصوصیات ظاهری افراد باهوش انداخته است.

نبض ما– جالب توجه است، در صورتی که می خواهید چند نمره به آی کیوی شما اضافه شود، باید بدانید که بسیاری از این نشانه های بصری افراد باهوش آنقدر سخت نیست که نتوان با آن ها وفق پیدا کرد. با ما همراه باشید تا با خصوصیات ظاهری افراد باهوش آشنا شوید.

عینک

برای شروع میتوان به یکی از خصوصیات ظاهری افراد باهوش که از قدیم شایع بوده است اشاره کرد. عینک! طبق مطالعاتی که یکی از کالج های اپتومتریستی انگلستان انجام داده است، استفاده از عینک باعث می شود فرد باهوش تر به نظر برسد. این نتیجه بر اساس 43 درصد از افراد تحت مطالعه به دست آمده است.

خصوصیات ظاهری افراد باهوش چیست؟

سرعت راه رفتن

یکی دیگر از خصوصیات ظاهری افراد باهوش ، سرعت راه رفتن است. بگذارید یک مثال از نیویورکی ها بزنیم. تصور کنید که برای یک مصاحبه کاری دعوت شده اید و می خواهید به آنجا بروید.

بهتر است که از راه رفتن با سرعت های ناگهانی پرهیز کنید. بر اساس نتایج ارائه شده از یک مطالعه در سایت آتلانتیک، افرادی که سریعتر یا آهسته تر از سرعت نرمال راه رفتن آدم ها، راه می روند، شایستگی و هوش کمتری دارند.

خصوصیات ظاهری افراد باهوش چیست؟

انگشتان دست

یک پزشک نروژی، کارل پینسک، روشی را برای تعیین خصوصیات رفتاری فرد با توجه به نسبت طول انگشتان دست ابداع کرده است. با توجه به مشاهدات وی هرچه طول انگشت حلقه فردی بلندتر باشد، این فرد راحت تر می تواند مسائل ریاضی را حل کند ولی در عین حال با عبارات کلامی شاید مشکل داشته باشد.

همچنین در یک تحقیق دیگر در دانشگاه کمبریج نشان داده شد که افرادی که انگشت حلقه آن ها از انگشت اشاره آن ها بلندتر باشد، درآمد بیشتری کسب می کنند.

خصوصیات ظاهری افراد باهوش چیست؟

نشانه های بصری افراد باهوش

برخی دیگر از نشانه ها هم دست شما نیست. ممکن است داشته باشید یا نداشته باشید. برای مثال محققان اروپایی دریافته اند که خصوصیات ظاهری مانند چهره باریک، بینی بلند و چانه نازک نشانه هایی هستند که شما را با هوش تر جلوه می دهند.

همچنین برخی از دانشمندان هم ادعا کرده اند که افراد چشم آبی از افراد با چشم سیاه هوش بیشتری دارند. برای مثال بسیاری از افراد نابغه را می توان نام برد که چشمان آبی داشته اند مانند استیون هاوکینگ.

خصوصیات ظاهری افراد باهوش چیست؟

قد

مطالعه ای در دانشگاه پرینستون که توسط آن کیس و کریستینا پکسون انجام شد نشان داد که کودکان بلند قد اغلب نمرات بیشتری در آزمونهای IQ کسب می کنند و در بزرگسالی معمولا ثروتمندتر می شوند. برای مثال، استیو جابز از جمله این افراد است.

چاق نبودن!

تحقیق انجام شده در سال 2006 نشان داد که همبستگی قوی بین شاخص توده بدنی و عملکرد شناختی وجود دارد. افرادی که شاخص توده بدنی بالاتر از حد متوسط داشتند، نتایج IQ کمتری نسبت به گروه های دیگر نشان دادند.

مطالب پیشنهادی

سر جلسه کنکور چی ببریم؟

نحوه حذف اکانت اینستاگرام به زبان ساده

روانشناسی عکس پروفایل زنان و مردان!

چگونه افراد حسود را بشناسیم؟

دانشمندان فرانسوی برای 5 سال داده ها را از 2200 پاسخ دهنده جمع آوری کردند و به این نتیجه رسیدند که دور کمر به طور مستقیم با سطوح بالای IQ مرتبط است. به بیان دیگر خصوصیات ظاهری افراد باهوش این است که چاق نیستند.

خصوصیات ظاهری افراد باهوش چیست؟

آیا واقعا می توان هوش را با استفاده از چهره حدس زد؟

البته، ارزیابی سطح هوش افراد براساس مشاهده خصوصیات ظاهری آن ها یک استراتژی ناقص است. مطالعه مشابهی در مورد ویژگی های صورت و ارتباط آن با هوش فرد صورت گرفته است. از شرکت کنندگان خواسته شد تا آی کیوی شخص را فقط با نگاه کردن به عکس او حدس بزنند.

پس از مقایسه این پاسخ ها با IQ فردی که عکس وی بررسی شده بود، محققان نتیجه گرفتند که هیچ ارتباطی بین هوش حدس زده شده و IQ واقعی برای زنان وجود ندارد. با این حال، این مورد در مورد مردان متفاوت بود. براساس این مطالعه، شرکت کنندگان توانستند با توجه به ظاهر فرد، میزان هوش او را با دقت خوبی حدس بزنند.

لازم به ذکر است که محققان تایید کرده اند که مطالعه آن ها تاثیر تفاوت های فرهنگی بر اختلاف نتایج را در نظر نگرفته است. با این حساب این اطلاعات همگی از دانشگاه پراگ منتشر شده است.

مثال های نقضی برای خصوصیات ظاهری افراد باهوش

علی رغم تمام مواردی که مطرح شد، باید اذعان کرد که تشخیص هوش یک فرد از روی چهره با استفاده از مشخصات گفته شده کار عملی ای نیست و بهتر است افراد را از روی چهره قضاوت نکنیم. توجه شما را به چند مثال زیر جلب می کنیم:

خصوصیات ظاهری افراد باهوش چیست؟

شخصی که سمت راست تصویر قرار دارد، گریگوری پرلمن، یک ریاضیدان برجسته است که در سال 2003، توانست فرضیه پوانکاره، که یکی از مهمترین مسائل باز توپولوژی در آن زمان بود را حل کند. برای این دستاورد، او برنده مدال فیلدز و جایزه کلای میلنیوم که دو تا از معتبرترین جوایز دنیای ریاضیات هستند شد.

اما فردی که در سمت چپ مشاهده می کنید یک تکنسین برق با 25 سال سابقه کاری است که اکنون بی خانمان شده است. شاید او در رشته خود دارای مهارت هایی بوده است ولی قطعا پرلمن نیست!

خصوصیات ظاهری افراد باهوش چیست؟

در سمت راست، Wei Yi را مشاهده می کنید. یک شطرنج باز نابغه که در سن 13 سالگی به عنوان استاد بزرگی دست یافته است. سه بار در سال ها 2015- 2016- 2017 قهرمان چین شده است و اکنون یکی از 20 بازیکن برتر دنیاست. اما عکس سمت چپ صرفا یک عکس از پروفایل یک دانشجوی چینی است.

اگر فکر می کنید هنوز هم می توانید از روی چهره هوش افراد را تشخیص دهید پس به عکس زیر دقت کنید.

خصوصیات ظاهری افراد باهوش چیست؟

عکس سمت راست پروفسور اندرو نگ را نشان می دهد. استاد دانشگاه استنفورد، دانشمند سابق بایدو و یکی از پیشگامان پژوهش در حوزه هوش مصنوعی.

اشتباه نکنید. عکس سمت چپ هم پروفسور اندرو نگ را نشان می دهد. همان استاد دانشگاه استنفورد و پیشگام تحقیقات هوش مصنوعی!

در پایان باید گفته شود که صحبت در این باره زیاد بوده است و نتایج و پژوهش ها، حرف های مختلفی می زنند. شما می توانید از این موارد استفاده کنید تا باهوش تر به نظر برسید ولی بهتر است این جمله را نیز مدنظر داشته باشیم. راجع به هیچ کتابی از روی جلد نمی توان قضاوت کرد.

نبض ما– تهیه و ترجمه: حسین مقدس زاده

Inc:منبع

خصوصیات ظاهری افراد باهوش چیست؟
5 (100%) 1 رای


سیسمونی برنامه رژیم لاغری ایمپلنت لابیاپلاستی کاشت مو پروتز سینه لیزر موهای زائد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت روان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟