به این دلایل مادران باردار تلاوت و حفظ قرآن مجید را فراموش نکنند


به این دلایل مادران باردار تلاوت و حفظ قرآن مجید را فراموش نکنند

به گزارش بهداشت نیوز، احمدعلی آقارفیعی، جراح و متخصص طب اسلامی با اشاره به اینکه اعمال و رفتار مادر، تاثیر بسزایی بر سلامت جسم و روح فرزند آنان دارد، گفت: اگرچه تغذیه مادر بر سلامت جسمی، اخلاق، مقدار هوش و استعداد کودک تاثیر فراوانی...

به گزارش بهداشت نیوز، احمدعلی آقارفیعی، جراح و متخصص طب اسلامی با اشاره به اینکه اعمال و رفتار مادر، تاثیر بسزایی بر سلامت جسم و روح فرزند آنان دارد، گفت: اگرچه تغذیه مادر بر سلامت جسمی، اخلاق، مقدار هوش و استعداد کودک تاثیر فراوانی دارد ولی اعمال و رفتار مادر نیز تاثیر بسزایی دارد و لازم است مادران برخی نکته‌ها و توصیه‌ها در این مورد را جدی بگیرند.

مادران در همه حال با وضو باشند
وی گفت: بهتر است مادران در همه حال با وضو باشند و تلاوت و حفظ قرآن را فراموش نکنند.

احادیثی در زمینه تغذیه مادران باردار
آقارفیعی با اشاره به احادیثی در زمینه تغذیه مادران باردار، گفت: پیغمبر اکرم(ص) می‌فرمایند: به زنان باردار از میوه‌ها، «به» را بخورانید زیرا خوردن این میوه، گذشته از زیبایی، در رنگ صورت و اخلاق کودکان نیز تاثیر داشته و آنان را خوش اخلاق بار می‌آورد و امام رضا علیه‌السلام نیز می‌فرمایند: خوردن «به» عقل و هوش را زیاد می‌کند.
وی افزود: پیغمبر در حدیث دیگری زنان باردار را به خوردن خربزه توصیه فرموده‌اند تا فرزندشان زیبا و خوش اخلاق شود.

چند تذکر مهم به مادران باردار
آقارفیعی با ارائه چند تذکر مهم به مادران باردار، گفت: پرهیز از ناراحتی‌های روحی چون اضطراب و هیجاناتی که درموقع شنیدن پاره‌ای از اخبار هولناک به زنان دست می‌دهد، مناظر وحشت آور، طول دادن حمام بخصوص در آب زیاد سرد یا زیاد گرم، گردش طولانی و بی‌خوابی و حضور در شب‌نشینی‌های سخت، خوردن غذاهای با طعم بسیار تیز و تند و تلخ و بوئیدن بوهای تند و قوی، نوشیدن آب بسیار سرد و گرم و پرهیز از مقاربت جنسی طولانی و مکرر نکاتی است که باید مورد توجه بانوان باردار قرار گیرد.
وی با توصیه به مادران برای انجام ورزش سبک و کار روزانه، گفت: تنفس درهوای آزاد مخصوصاً موقع خواب، انتخاب نام نیکو برای فرزند، قبل از تولد، مصرف کندر به مقدار یک نخود به جز در ماه آخر بارداری، مالیدن روغن بنفشه و بادام تلخ به سطح شکم نیز از مواردی است که بهتر است انجام شود.

مادران از دیدن فیلم‌های زشت، منفی و تحریک‌کننده خودداری شود
وی با بیان اینکه تحقیقات تجربی و تحقیقات بیانگر آن است که خوردن سرکه و سیاه دانه در خانم‌های باردار ممکن است سبب سقط جنین شود، افزود: باید از خوردن غذاهای نفاخ مثل نخود، لوبیا، کلم، کرفس، کنجد و پرخوری و نگاه کردن به صحنه‌ها، چهره‌ها، فیلم‌های زشت، منفی و تحریک کننده خودداری شود.

توصیه برای مصرف انجیر، زیتون، انگور، عسل، انار،‌ سیب، مویز، به، گلابی، بادام، خرما
این متخصص طب اسلامی با توصیه برای مصرف انجیر، زیتون، انگور، عسل، انار،‌ سیب، مویز، به، گلابی، بادام، خرما در دوران بارداری، گفت: برای پیشگیری از یبوست خوردن غذاهایی مثل آب مرغ و غذاهای بدون ادویه جات که شامل گوشت گوسفند یا مرغ بعلاوه روغن زیتون و پیاز و گشنیز باشد و سکنجبین، خاکشیر، آلو، انجیر و ... توصیه می‌شود و باید گفت که خوردن غذاهای چرب و شیرین سبب تسهیل در زایمان می‌شود.

منبع: ایکنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش