تحریم ها در اجرای پروژه آبرسانی شمال شرق خوزستان تاثیر ندارد


تحریم ها در اجرای پروژه آبرسانی شمال شرق خوزستان تاثیر ندارد

اهواز - ایرنا - نماینده شرکت چینی سپکو که در کنسرسیوم پروژه آبرسانی شمال شرق خوزستان مشارکت دارد، گفت: هیچ مشکلی با توجه به همکاری خوب میان دولت ایران و چین، در اجرای پروژه آبرسانی شمال شرق خوزستان وجود ندارد و مسایلی مانند تحریم ها نیز در این امر تاثیرگذار نخواهد بود.

وان هانگ فوی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اهواز افزود: یکی از نقاط قوت این پروژه آن است که تنها یک پروژه اقتصادی نیست بلکه هدف آن خدمت به مردم است از این رو بسیار ارزشمند است.
وی گفت: روابط خوب میان دولت ایران و کشور چین سبب فراهم شدن روابط تجاری و دوستانه میان شرکت ها و مردم این 2 کشور نیز شده است.
نماینده شرکت سپکو بیان کرد: انتظار داریم با توجه به اطلاعاتی که از موسسات مالی کشور چین درخصوص سرمایه گذاری بر روی این پروژه کسب شده است، پروژه روند مثبتی را طی کند.
قرارداد پروژه آبرسانی شمال شرق خوزستان میان سازمان آب و برق خوزستان و کنسرسیوم ایرانی - چینی در آیینی با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان در سالن جلسات مهمانسرای شهید رجایی استانداری خوزستان به امضا رسید.
استاندار خوزستان در این آیین با بیان اینکه حجم این پروژه 406 میلیون دلار است گفت: این پروژه به هفت شهر، 689 روستا و 19هزار هکتار از زمین های کشاورزی شمال شرق خوزستان در قالب طرح 550هزار هکتاری کشاورزی آبرسانی خواهد کرد.
غلامرضا شریعتی افزود: عملیات اجرایی پروژه حدود 2 ماه پیش به دست وزیر نیرو آغاز و کار از سوی طرف ایرانی شروع شد و متعهد شده تا در مدت 9 ماه مبلغ 600میلیارد ریال در این پروژه هزینه کند.
بنابراین گزارش، هیات دولت در فروردین سال 96، پنج طرح مهم و زیربنایی را برای خوزستان با 230 هزار میلیارد ریال، تصویب کرد که تکمیل طرح آبرسانی غدیر، و آبرسانی شمال شرق، و نیز جنوب شرق خوزستان از آن جمله است.
پروژه آبرسانی به شمال شرق خوزستان از دریاچه سد کارون سه در بالادست شهر ایذه، با احداث آبگیر و احداث ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 11.1 مترمکعب در ثانیه و نیز احداث سه تونل به قطر 3.7 متر درمجموع به طول پنج هزار و 700 متر و ساخت یک باب تصفیه خانه، نیاز آب شرب 735 هزار نفر مردم هفت شهر و 689 روستای ایذه، باغملک، هفتکل، رامهرمز، صیدون، قلعه تل و میداوود در شرق و شمال شرق خوزستان را برای مدت 30 سال تامین خواهد کرد.
9887/ 6037

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان