عمر 11تا15 ساله 3200 اتوبوس شرکت واحد/فرسودگی اتوبوس های بی آر تی


عمر 11تا15 ساله 3200 اتوبوس شرکت واحد/فرسودگی اتوبوس های بی آر تی

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، گفت: 76 درصد اتوبوس های شرکت واحد معاینه فنی دارند و مشکل ترمز عامل اصلی ردی اتوبوس ها در مراکز معاینه فنی است.

عمر 11تا15 ساله 3200 اتوبوس شرکت واحد/فرسودگی اتوبوس های بی آر تی

به گزارش فانوس، پیمان سنندجی با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی بررسی بخشنامه جدید معاونت حمل و نقل در خصوص دریافت برگه معاینه فنی از سوی اتوبوسهای شرکت واحد و اصلاح اتوبوس های دودزا گفت: در جلسه نخست وضعیت ناوگان اتوبوسرانی مورد بررسی قرار گرفت. در حال حاضر از ۶۲۰۰ اتوبوس، ۸۵ دستگاه بالای ۱۶ سال عمر دارند.

وضعیت فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی خوب نیست

وی ادامه داد: ۳۲۰۰ اتوبوس عمر بین ۱۱ تا ۱۵ سال دارند و ۱۳۰۰ اتوبوس نیز عمر بین ۶ تا ۱۵ سال دارند و تنها ۶۳۰ اتوبوس عمر بین ۱ تا ۵ سال دارند. بنابراین وضعیت ناوگان خوب نیست.

۷۶ درصد اتوبوس های شرکت واحد معاینه فنی دارند

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با بیان اینکه ۷۶ درصد اتوبوس های شرکت واحد دارای معاینه فنی هستند، گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، اتوبوس های برون شهری و خودروهای سنگین بالای ۱۰ سال هر ۳ ماه یک بار و اتوبوس های سبک و سنگین زیر ۱۰ سال هر ۶ ماه یک بار باید معاینه فنی دریافت کنند. همچنین موضوع اتوبوس های گاز سوز نیز مورد بررسی قرار گرفت که به دلیل تست مخازن و تعویض آنها از لحاظ معاینه فنی مشکلی نداشتند.

سنندجی با بیان اینکه دلیل ردی اتوبوس های شرکت واحد در معاینه فنی ۸ آیتم است که دودزایی رتبه هفتم را دارد، گفت: بیشترین دلیل ردی اتوبوس ها در معاینه فنی مشکل ترمز است و فرسودگی اتوبوس ها همانطور که پیش از این گفتم دلیلی بر دودزا بودن آنها نیست. موضوع اصلی ایمنی است که باید به آن توجه ویژه شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با بیان اینکه لایروبی مخازن سوخت اتوبوس ها نیز در این جلسه بررسی شد، گفت: همه اتوبوس ها طی یک زمان بندی مشکلات فنی شان برطرف خواهد شد تا آن ۲۵ درصد نیز تا پایان شهریورماه بتوانند معاینه فنی دریافت کنند.

توزیع سوخت آلاینده در برخی از نقاط

سنندجی با اشاره به گزارشی که توسط شرکت کنترل کیفیت هوا در خصوص آنالیز سوخت تهیه شده بود، گفت: غلظت گوگرد سوخت مورد استفاده اتوبوس های شرکت واحد باید کمتر از ۵۰ppm باشد در حالی که در ۳ نمونه گرفته شده، غلظت گوگرد ۶۸ppm، ۱۴۰ppm و ۶۴ppm بود که بر آلودگی هوا تاثیرگذار است. بنابراین باید سوخت استاندارد نیز به اتوبوس ها داده شود.

وی تاکید کرد: بحث نصب فیلتر دوده و نوسازی ناوگان از موضوعات دیگری است که در جلسات بعد به آن پرداخته خواهد شد. چند مدل برای نوسازی ناوگان از سوی دولت پیشنهاد شده که در این جلسات مورد بررسی قرار می گیرد.

یک اتوبوس را هم نمی توانیم از ناوگان خارج کنیم

سنندجی در پاسخ به این پرسش که با وجود اتوبوس هایی که دو برابر سن فرسودگی فعالیت کردند، امکان دارد با وجود تعمیرات و نصب فیلتر دوده نتوانند معاینه فنی بگیرند و از چرخه ناوگان خارج شوند، گفت: به هیچ وجه چنین موضوعی امکان ندارد زیرا در حال حاضر نیز با کمبود ناوگان روبرو هستیم. ما مجبوریم این اتوبوس ها را اورهال کنیم و حتی یک دستگاه اتوبوس را نمی توانیم متوقف کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا اتوبوس های بی آر تی نیز وارد عمر فرسودگی شده اند، گفت: بخشی از اتوبوس های ۶ تا ۱۵ ساله ما مربوط به اتوبوس های بی آر تی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر