بررسی خودروی هن‌تنگ ایکس 7 HANTENG X7


اگر سرتاسر چین را بگردیم، شاید بیش از کل خودروسازهای جهان، بتوانیم در این کشور خودروساز بیابیم و در همین حال بنظر می‌رسد شرکت‌های ایرانی قصد دارند تمام برندهای این کشور را به ایران بیاورند. با شرایط اسفناک قیمت خودرو، شرکت‌ها از سود بیشتر استقبال می‌کنند و عظیم خودرو نیز بعد از هاوال، فوتون و ماهیندرا به سراغ یک کمپانی تازه تاسیس و گمنام...

اگر سرتاسر چین را بگردیم، شاید بیش از کل خودروسازهای جهان، بتوانیم در این کشور خودروساز بیابیم و در همین حال بنظر می‌رسد شرکت‌های ایرانی قصد دارند تمام برندهای این کشور را به ایران بیاورند. با شرایط اسفناک قیمت خودرو، شرکت‌ها از سود بیشتر استقبال می‌کنند و عظیم خودرو نیز بعد از هاوال، فوتون و ماهیندرا به سراغ یک کمپانی تازه تاسیس و گمنام چینی به اسم هن‌تنگ رفته است. البته تازه تاسیس بودن این کمپانی به معنای نداشتن دانش لازم نیست چرا که آنها هم، مانند سایر خودروسازان کشورشان به‌سراغ خارجی‌های پر تجربه رفته‌اند. در این مقاله به بررسی خودروی هن‌تنگ ایکس ۷ HANTENG X7 از محصولات جدید عظیم خودرو خواهیم پرداخت. پس درادامه ما را همراهی کنید.

بررسی خودروی هن‌تنگ ایکس 7 HANTENG X7در ارتباط با خودروهای این شرکت اطلاعات کافی در فضای مجازی وجود ندارد و براحتی می‌توان از هم‌اکنون فریاد زد که برندهای بهتر چینی نیز برای حضور در کشور، وجود دارند. اما چیزی که خود آنها ادعا می‌کنند، این است که بر اساس استانداردهای اروپایی برای ساخت خودروهای جدید مدرن و با کیفیت فعالیت خود را آغاز نموده‌اند و پایه‌گذار چند فناوری جدید در حوزه خودرو بوده‌اند. ایکس ۷ بزرگترین شاسی‌بلند هن‌تنگ شناخته می‌شود که براساس پلتفرم بدنه زوتی T600 یا همان خودروی کوپا t210 ساخته شده است.

بررسی خودروی جیلی امگرند GT + مشخصات

بررسی خودروی هن‌تنگ ایکس 7 HANTENG X7از لحاظ ظاهری ایکس۷ را می‌توان ترکیبی از خودروهای چینی و سایر کمپانی‌های خارجی دانست که بخش‌های کپی شده در بدنه آن کاملا مشهود است. نمای جلویی ترکیبی از کوپا ۲۱۰ و فولکس‌واگن تیگوان است که لوگوی هن‌تنگ در وسط جلوپنجره نه‌چندان مرتفع قرار داده شده است. طراحی بخش جلویی چیز جدیدی را ارائه نمی‌کند و حتی چراغ‌ها نیز با فرم تکراری طراحی شده‌اند که خلاقیتی در آن دیده نمی‌شود. در نمای جانبی فضای خالی بین بدنه و لاستیک‌ها بسیار زیاد است و این به‌دلیل کوچک بودن چرخ‌های این خودرو بوده و در اکثر خودروهای چینی، از برندهای نچندان معروف می‌توان این عیب را دید.

بررسی خودروی هن‌تنگ ایکس 7 HANTENG X7در همین بخش می‌توان فرم بدنه‌ای شبیه به خودروهای آئودی و فولکس‌واگن را کاملا دید و حتی رینگ‌های کوچک نیز جذابیت زیادی برای این بخش نداشته‌اند. در بخش عقب، سعی شده از خودروهای بی‌ام‌و برای چراغ‌ها الهام گرفته شود اما نتیجه چیزی شبیه به تیگو ۵ بوده است. هک شدن حروف بزرگ شرکت در قسمت عقب باعث شده تا این قسمت سادگی زیادی نداشته باشد و کمی اوضاع ظاهری بهتر شود. در کل ظاهر ایکس ۷ قابل قبول بوده اما هیچ نشانی از یک خودروی خاص ندارد و هر یک از بخش‌های ظاهری آن را می‌توان در سایر خودروها دید.

بررسی خودروی سیتروئن C3 مدل ۲۰۱۸

بررسی خودروی هن‌تنگ ایکس 7 HANTENG X7 رادار جلو، رادار عقب، چراغ هالوژنیHalogen، چراغ زنونی Xenon، چراغ رانندگی در روزDaylight، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو، چراغ مه شکن جلو و عقب، گرم کن شیشه عقب، برف پاکن جلو و عقب از نوع ضد خش، سنسور باران، تنظیم برقی آینه ها، گرم کن آینه های جانبی، آینه های تاشو برقی، ریل سقفی آلومینیومی جهت نصب باربند، خروجی اگزوز دوتایی Dual، چراغ های جلو مجهز به سنسور اتوماتیک، تشخیص نور تجهیزات ظاهری ایکس ۷ را تشکیل می‌دهند.

بررسی خودروی هن‌تنگ ایکس 7 HANTENG X7داخل کابین HANTENG X7 از لحاظ طراحی، شیک است اما نباید از کپی بودن آن غافل شد. ایکس ۷ کابینی مشابه خودروهای بی‌ام‌و دارد و حتی در صفحه‌نمایش و غربیلک فرمان نیز این تشابه را می‌توان خیلی روشن دید. اما جنس متریال داخلی ۲بخش‌دارد که یکی پلاستیک خشک و ارزان قیمت بوده و دیگری چرم مصنوعی با کیفیت نچندان بالا است. در بحث متریال داخلی ایکس ۷ یک خودروی ضعیف بوده که توان رقابت با خیلی از محصولات چینی موجود در کشور را ندارد اما هن‌تنگ سعی کرده با بکارگیری تریم دورنگ با طرح چوب، کمی زیبایی به داخل این خودرو اضافه کند.

بررسی خودروی هن‌تنگ ایکس 7 HANTENG X7در بخش فنی هن‌تنگ ایکس۷ از یک موتور ۲.۰ لیتری توربو بهره می‌برد که این موتورها توسط شرکت شنیانگ-میتسوبیشی تولید می شوند. همین موتور در چند خودروی چینی دیگر مانند لندویند X7 و دامای X7 بکار گرفته شده که عملکرد مشابهی با ایکس ۷ دارند. حداکثر توان موتور ۱۹۰ اسب‌بخار در تعداد دور ۵۵۰۰ بوده و گشتاور نیز ۲۵۰ نیوتن‌متر است. استاندارد آلایندگی یورو ۵، گیربکس ۶DCT از دیگر مشخصات فنی ایکس ۷ محسوب می‌شوند.

بررسی خودروی هن‌تنگ ایکس 7 HANTENG X7از دیگر مشخصات HANTENG X7 می‌توان به وزن خالص ۱۶۸۵کیلوگرمی، حجم فضای بار ۳۴۴ لیتری ،مصرف سوخت ۸.۸ لیتری در حالت ترکیبی اشاره کرد که با توجه به حجم موتور و توربودار بودن آن، انتظار می‌رود با یک شاسی‌ّبلند پر مصرف روبرو شویم. از لحاظ کیفیت سواری و فرمان‌پذیری به‌دلیل گمنام بودن شرکت اطلاعات زیادی در دست نیز و حتی در بحث استاندارد ایمنی نیز ۴ ستاره ایمنی از سوی موسسه چینی کنترل ایمنی، نشان می‌دهد در این بخش نیز نمی‌توان چندان به این محصول اعتماد کرد. موسسه ایمنی چین در کل کمی دست و دلباز عمل می‌کند و ستاره‌های خود را راحت‌تر از سایر کشورها به محصولات اختصاص می‌دهد. از لحاظ قیمت ایکس ۷ در چین با قیمت ۷۹.۸۰۰ الی ۱۴۹.۸۰۰ یوان عرضه شده که با توجه به نرخ سود شرکت و نوسانات ارز، باید در کشور ما بیش از ۱۵۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد.
کلام‌آخر

بررسی خودروی هن‌تنگ ایکس 7 HANTENG X7هنوز مشخص نیست چرا عظیم خودرو برای عرضه خودروهای چینی با قیمت بالا پافشاری می‌کند در صورتی که قبلا در عرضه فوتون و هاوال، همچنین ماهیندرا موفق نبوده است. این شرکت از لحاظ عرضه خودرو نتوانسته نظر مردم را به خود جلب کند و باید در گام نخست سعی کند مردم را با خود آشنا کند. هن‌تنگ یک کمپانی درجه یک چین نیست و شاید در بین خودروسازان درجه دوم چینی نیز جایی نداشته باشد، بنابراین واردات این محصول با شرایط کنونی و قیمت بالا، چندان معقول نخواهد بود.

بررسی خودروی مرسدس AMG S63 + تصاویر

منبع

بررسی خودروی هن‌تنگ ایکس 7 HANTENG X7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)