پیگیری برای افزودن 3 بالگرد جدید به ناوگان هلال احمر


پیگیری برای افزودن 3 بالگرد جدید به ناوگان هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر از پیگیری برای افزودن سه فروند بالگرد جدیدبه ناوگان امدادی هلال احمر خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی ‌اصغر پیوندی در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان مهم‌ترین مزیت جمعیت هلال‌احمر را داوطلب محور بودن آن بیان کرد و افزود: شمار داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور دو میلیون نفر است که باید با برنامه ریزی و آموزش های همگانی در خانواده ها و ادارت این تعداد را افزایش داد.

وی ادامه داد: پتانسیل‌های زیادی در کشور داریم که می‌توانیم با تکیه‌ بر آن‌ها مشکلات موجود در کشور را رفع کنیم. در این زمینه جمعیت هلال‌احمر کشور نیز خود را به شناسایی و استفاده از این ظرفیت‌های داخلی مکلف می‌داند.

پیوندی در ادامه با بیان اینکه پیگیری برای افزودن سه فروند بالگرد جدید به مجموعه این نهاد در حال انجام است که در آن صورت شمار بالگردها به 27 فروند می رسد ، اظهار کرد: این بالگردها با توجه به وسعت و حادثه خیز بودن هر منطقه، به استان ها اختصاص یافته است .

وی افزود: تلاش برای وارد کردن سه فروند بالگرد جدید ادامه دارد تا به مناطقی همچون سیستان و بلوچستان که بسیار حادثه خیر و پهناورند اختصاص یابد .

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اینک 580 پایگاه امداد و نجات در کشور فعال است که با استانداردهای اولیه که 1200 پایگاه است فاصله زیاد دارد .

وی با اشاره به اهداف سفرش به سیستان و بلوچستان گفت: این سفر به منظور بازدید و بررسی کارشناسی مشکلات مردمی که دچار خشکسالی شدید هستند انجام شده تا به عنوان یک سازمان عام المنفعه تمام تلاش خود را برای کمک به مردم این منطقه بکار گیریم .

پیوندی افزود: از آنجایی که خشکسالی این مقطع در سیستان و بلوچستان بسیار پیچیده و سخت است راهکار خاص خود را می طلبد . این نهاد اقدامات مختلفی نظیر راه اندازی کمپین نذر آب، توزیع سبدها و بسته های غذایی مورد نیاز در میان مردم درگیر با خشکسالی و کمک هایی در راستای بهبود وضعیت اجتماعی مردم در بخش های مختلف را در دستور کار دارد .

سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: خشکسالی حدود 20 ساله در این استان که امسال شدت آن محسوس تر است پیامدهای نامبارکی را در بخش های مختلف کشاورزی، آب، هوا، بهداشت و سایر بخش های این استان به دنبال داشته است .

وی افزود: با توجه عمق زیاد خسارتهای ناشی از خشکسالی در سیستان و بلوچستان در دولت تلاش می کنیم بخشی از این خسارت‌ها جبران شود .

استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: زندگی مردم این استان مرزی به وجود همین مقدار اندک آب و انجام فعالیت های کشاورزی و دامی وابسته است بنابراین دولت با درک مشکلات مردم و شرایط منطقه برای مقابله با بحران بی آبی و خشکسالی تدابیر ویژه ای اتخاد می کند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران