ییلاق الیت و دلیر کجاست؟


ییلاق الیت و دلیر کجاست؟ در دوردست دامنه شرقی علم کوه، روستاهایی قرار دارند که منظره آنها شما را به یاد کارت پستال‌ها می‌اندازد. مسیر رسیدن به این منطقه راهی آشناست: جاده چالوس. الیت و دلیر 2000 متر از...

ییلاق الیت و دلیر کجاست؟

در دوردست دامنه شرقی علم کوه، روستاهایی قرار دارند که منظره آنها شما را به یاد کارت پستال‌ها می‌اندازد. مسیر رسیدن به این منطقه راهی آشناست: جاده چالوس. الیت و دلیر 2000 متر از سطح دریا بالاترند و در دشتی هموار در میان دو کوه قرار گرفته‌اند.

چرا ییلاق الیت و دلیر خاص است؟

این روستاها در دامنه‌های علم کوه و در دره‌ای پر آب قرار گرفته‌اند. پوشش گیاهی پایین‌دست منطقه جنگلی است و هر چه به سمت ارتفاعات بالا می‌رویم پوشش مرتعی افزایش می‌یابد. الیت و دلیر از آن دست مناطقی هستند که هر طبیعت‌گردی را به خود جذب می‌کنند. طبیعت اینجا بکر و زیبا و آب و هوایش بی‌نظیر و منحصر به فرد است. مناظر این منطقه را باید ساعت‌ها تماشا کرد و در آرامش آن غرق شد.

ییلاق الیت و دلیر کجاست؟

در ییلاق الیت و دلیر چه می‌بینیم؟

سفر به ییلاق الیت و دلیر حال و هوای کارتون‌ هایدی را در ذهن‌تان زنده می‌کند: خانه‌های روستایی در میان دشت‌هایی سرسبز در دامنه کوه‌هایی با قله‌های برف گرفته در زیر نور آفتاب. آرامش پیاده‌روی در این روستا شلوغی و گرمای شهر را از یادتان می‌برد و با دیدن آبشار لذت پیاده‌روی‌تان به نهایت می‌رسد. این آبشار در میان دیوارهای بلند صخره‌ای و درختان کهنسال قرار گرفته و شور و هیجان سفرتان را با خنکی قطرات آبش دوچندان می‌کند.

ییلاق الیت و دلیر کجاست؟

ییلاق الیت و دلیر کجاست؟

کِی به ییلاق الیت و دلیر برویم؟

همیشه بهترین زمان سفر به مناطق ییلاقی فصل گرم سال است. اگر می‌خواهید خنکی بهاری ییلاق الیت و دلیر را تجربه کنید، اواسط بهار تا اواخر تابستان زمان مناسبی برای سفر به این روستاهاست. در نیمه دوم سال، پاییز در این منطقه سنگ تمام می‌گذارد و زیبایی مسیر جاده چالوس با حرکت به سمت این روستاها کامل می‌شود. در سفر در فصل سرد به این منطقه احتمالا دورنمای برف پاییزی را روی قله‌های علم کوه در زیر درخشش نور آفتاب ملایم خواهید دید.

در سفر به ییلاق الیت و دلیر چه چیزهایی با خود ببریم؟

برای رفتن به ییلاق الیت و دلیر سبک سفر کنید. کفش مناسب پیاده‌روی و کوه‌پیمایی بپوشید. اگر قصد اقامت شبانه دارید کیسه خواب هم بردارید. اینجا آبشاری زیبا هم منتظر شماست، پس بادگیر، یک دست لباس اضافه یا لباسی به همراه داشته باشید که در برابر رطوبت شما را محافظت کند. یادمان باشد ییلاق الیت و دلیر روستاهای بکر و زیبای کشورمان هستند، فقط ردپای‌ مهربانی‌مان را در این منطقه دیدنی به جای بگذاریم و با به همراه داشتن کیسه زباله مراقب طبیعت ارزشمند آن باشیم.


97/04/12 | کد مطلب: 4131
ییلاق الیت و دلیر کجاست؟
ییلاق الیت و دلیر کجاست؟ سپیده اقتداری
ییلاق الیت و دلیر کجاست؟

کارشناس ارشد فلسفه هنر، مترجم و ویراستار، علاقه‌مند به خواندن و نوشتن.


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

لینک: https://dalahoo.com/destination.cfm?loc=1 id=16449
به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس