برگزاری همایش «خستگی ممنوع» با سخنرانی جلیلی/ دراز شدن دست دوستی دانشجویان انقلابی به‌سوی دولت


برگزاری همایش «خستگی ممنوع» با سخنرانی جلیلی/ دراز شدن دست دوستی دانشجویان انقلابی به‌سوی دولت

مسؤل سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شریف گفت: ما دست دوستی به سوی دولت دراز کرده‌ایم و در قالب همایش «خستگی ممنوع» می‌خواهیم نظرات تخصصی را فارغ از یک برنامه جنجالی و سیاسی مطرح کنیم.

پویا سلیمانی مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: :رئیس جمهور هفته پیش رویکرد متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته در مورد لزوم وحدت در مقابل دشمن خارجی بیان کرد و این در حالی است که وی تقریبا از ابتدا نکات و مسائل خیرخواهانه منتقدین را در این خصوص نشنیده گرفت یا با برخوردهای گازانبری سعی در خفه کردن صداهایی بودند که دلسوزانه جهت پیشرفت مملکت و موفقیت دولت تلاش می کردند.

* هنوز هم عده‌ای دم از مذاکره مستقیم با آمریکا می زنند

وی افزود: جریانی که فکر می‌کرد، با برجام و تکیه بر کدخدا می‌توان کشور را اداره کردامروز به این نتیجه رسید که باید در مقابل دشمن مقاومت کرد و در مقابل زورگویی‌ها ایستاد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: در شرایطی که برجام چیزی جز خسارتی محض برای مملکت نیست، شاهدیم که هنوز عده ای دم از مذاکره مستقیم با آمریکا می زنند. درحالی به وضوح بدعهدی این حکومت خبیث بر همگان ثابت شده است. لذا باید با تغییر رویکرد از نگاه مطلق به بیرون مرزها به داخل، و اعتماد کردن به توان نیروهای داخلی (همانند 8 سال دفاع مقدس) قدم های جدی را برای رفع مشکلات مردم برداریم.

وی با بیان اینکه ما در شرایطی نیستیم که مانند برخی‌ها به قصد تخریب دولت را داشته باشیم. و یا همه کار‌های دولت را تایید کنیم، تصریح کرد: در هر حال دولت مسیر اشتباهی را شروع کرد و کشور 6 سال عقب افتاد، اما امروز باید همه دست در دست هم به پیشرفت ایران فکر کنیم و این در حالی است که آمریکا، اسرائیل و عربستان تیغ تیز خود را به سمت نظام کشیده اند.

* برگزاری همایش «خستگی ممنوع» برای بیان نظرات تخصصی به دولت

سلیمانی با اشاره به اینکه ما دست دوستی به سوی دولت دراز کرده ایم و در قالب همایش «خستگی ممنوع» می‌خواهیم نظرات تخصصی را فارغ از یک برنامه جنجالی و سیاسی مطرح کنیم، تصریح کرد: امیدواریم دولت به نقدها مشفقانه در همایش خستگی ممنوع توجه کند.

وی با بیان اینکه ما: در این همایش آقای سعید جلیلی سخنرانی خواهد کرد و سعی می‌کنیم راهکار‌های کارشناسی را با توجه به شرایط فعلی کشور و هجمه‌های سیاسی و امنیتی که با آنها روبرو هستیم، ارائه کنیم.

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه متاسفانه رئیس جمهور نشان داد که در سخنرانی‌ها ثابت قدم نیست و در کلام محدود می‌ماند، تصریح کرد: جامعه نخبگان با توجه به سخنرانی اخیر رئیس جمهور حس خوبی نسبت به او و دولت پیدا کرده است با این وجود امیدواریم به سمتی برویم که شاهد برچسب زدن به منتقدین نباشیم از این رو امیدواریم دولت نسبت به راهکار‌هایی که در همایش خسته نیستیم مطرح می‌شوند از سر دوستی و برادری نگاه کند.

* دشمن با عملیات روانی به سیاه نمایی و بزرگنمایی مشکلات می‌پردازد

سلیمانی با اشاره به اینکه در کنار وضعیت بد اقتصادی کشور شاهدیم که دشمن داخلی و خارجی در فضای مجازی به سیاه نمایی می‌پردازد، افزود: نارضایتی‌هایی که در میان مردم به وجود آمده به خاطر نوسانات قیمت ارز بوده که باعث به هم خوردن تعادل بازار و کم رونق شدن کسب و کار شده است.

وی ادامه داد: تاریخ 40 ساله انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که وقتی دولت‌ها مانند دهه 70 با رویکرد غلط عمل کرده اند شاهد بروز نارضایتی‌های مردم بوده ایم البته در کنار این نارضایتی‌ها هم دشمن با عملیات روانی به سیاه نمایی و بزرگنمایی مشکلات پرداخته است.

این فعال دانشجویی هدف دشمن از سیاه نمایی و بزرگنمایی مشکلات را ناکارآمد نشان دادن نظام عنوان کرد و افزود: در واقع هدف دشمن این است که بگوید نظام به آخر خط رسیده و مسئولان و مردم خسته شده اند البته شاید عده‌ای از مسئولان خسته شده باشند، اما قطعا مردم خسته نیستند و در گذشته نیز نشان دادند که در بدترین شرایط مانند هشت سال دفاع مقدس در کنار نظام و مسئولان می‌ایستند.

* متاسفانه اشرافی گری گریبان برخی مسئولان ما را گرفته است

سلیمانی بیان کرد: اگر امروز مردم به درخواست دولت در خصوص تحویل دادن ارز خود به بازار امتناع می‌کنند به این دلیل است که مردم نه از فشار‌های اقتصادی بلکه نسبت به فساد، ناعدالتی و تبعیض معترض هستند ،متاسفانه مسؤلان به ظرفیت اصلی انقلاب اسلامی که همین سرمایه اجتماعی هست هیچ توجهی ندارند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه متاسفانه اشرافی گری یکی از مسائلی است که گریبان برخی مسئولان ما را گرفته، تصریح کرد: هیچ کس با تفریح کردن مسئولان مخالف نیست، اما آن‌ها باید متوجه باشند که ما در کشورمان با طبقه‌ای از مردم مواجه ایم که حتی فرصت فکر کردن به تفریح را هم ندارند با این وجود مسئولان نباید شو‌های تفریحی خود را در جامعه به نمایش بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه قطعا حساب دولت‌ها از نظام جداست، تصریح کرد: نباید مسائل و مشکلاتی را که دولت به وجود می‌آورند به پای نظام نوشت البته ما نیز اجازه نمی‌دهیم که مشکلات و رویکرد ضعیف دولت‌ها به پای نظام و رویکرد آرمانی آن نوشته شود. البته باید توجه داشت که دولت ها نیز باید خادم ملت باشند، که متاسفانه ما در مراحل رسیدن به تمدن اسلامی متوقف در مرحله دولت اسلامی شده ایم، و دولت ها تبدیل به چالشی برای انقلاب شده اند. البته این سخن به معنای نادیده گرفتن زحمات و خدمات نیست.

وی با بیان اینکه ما با برگزاری همایش خسته خستگی ممنوع نشان م
ی‌دهیم که خسته نیستیم و می‌خواهیم تلاش کنیم تا با فکر خود در راستای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم گام برداریم، اظهار کرد: ما راغب هستیم تا مسئولان نیز در این همایش دانشجویی – مردمی حضور پیدا کنند البته لازم نمی‌دانیم که نامه‌های بالا بلند برای حضور مسئولان در این همایش بنویسیم.

سلیمانی تصریح کرد: دولت باید از برگزاری برنامه‌ها و همایش‌های منتقدانه در کشور استقبال و به نقد‌های مشفقانه عمل کند و به نوعی حرف‌های منتقدین را بشنود و در عمل به آن‌ها توجه داشته باشد تا شاهد تغییر سریع در جهت بهبود اوضاع کشور باشیم.

وی با بیان اینکه هدف ما حمایت از دولت در راستای خدمت به مردم و تحقق اهداف انقلاب اسلامی است، افزود: امیدواریم که این همایش در جهت بهبود معیشت و رفاه مردم موثر باشد.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: برخی‌ها همواره سعی می‌کنند که چنین برنامه‌هایی را سیاسی جلوه دهند، اما همایش خستگی ممنوع یک برنامه کاملا تخصصی در باب حل مسائل اصلی کشور است. در هر حال امیدواریم در این برهه که دشمن در مقابل ما متحد ایستاده ما هم بتوانیم با اتحاد مشکلات را حل کنیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی