تلاش امارات و عربستان برای خرید یک عمارت در مجاورت مسجد الاقصی


تلاش امارات و عربستان برای خرید یک عمارت در مجاورت مسجد الاقصی

یک منبع آگاه در قدس اعلام کرد که امارات و عربستان در تلاش برای دور زدن نقش اردن در قدس اشغالی به دنبال خرید عمارتی در مجاورت مسجد الاقصی و ایجاد پایگاهی در این شهر هستند.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربی ۲۱، منابع آگاه در قدس اعلام کرده اند که عربستان و امارات در تلاش هستند تا عمارتی را در نزدیکی مسجد الاقصی در قدس اشغالی خریداری کنند.

بر اساس این خبر این دو کشور قصد دارند تا از این عمارت به عنوان پایگاه مشترک عربستان و امارات در قدس استفاده کنند. این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت که هدف از ایجاد چنین پایگاهی انجام فعالیت های موازی با اقدامات دایره اوقاف اسلامی قدس که وابسته به وزارت اوقاف اردن است خواهد بود.

این منبع تأکید کرد که ریاض و ابوظبی با حضور و ایجاد نمایندگی در قدس اشغالی می خواهند نقش خود را در مسجد الاقصی افزایش داده و به نوعی با قیمومیت اردن در مسجد الاقصی و همه نمادهای اسلامی قدس رقابت کنند.

این منبع گفت: عربستان و امارات اخیرا تلاش زیادی کرده بودند تا اردن را وادار کنند توافق قرن به ویژه بخش مربوط به قیمومیت اردن بر بخش های اسلامی قدس را بپذیرد که با مخالفت اردن کمک های مالی از این کشور هم قطع شد اما این منبع معتقد است که بازگشت کمک های مالی عربی به اردن از بیم نزدیکی ایجاد شده میان امان و آنکارا و نگرانی ریاض و امارات از ایجاد بهار عربی جدید در اردن بوده است.

پیش از این نیز «کمال الخطیب» معاون رئیس جریان اسلامی در فلسطین اعلام کرد که یک تاجر اماراتی نزدیک به «محمد بن زاید» ولیعهد این کشور به دنبال خرید یک عمارت در بخش قدیمی قدس اشغالی است که در مجاورت مسجد الاقصی قرار دارد.

به گفته خطیب این تاجر اماراتی برای یک عمارت در مجاورت مسجد الاقصی مبلغ ۵ میلیون دلار پیشنهاد داده بود که وقتی با مخالفت مالکین آن مواجه می شود پیشنهاد خود را تا ۲۰ میلیون دلار افزایش می دهد.

کد خبر 4336066

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...