تاثیر داروهای ضدافسردگی در بارداری بر مهارت های حرکتی کودک


تاثیر داروهای ضدافسردگی در بارداری بر مهارت های حرکتی کودک

سلامت نیوز:تحقیق جدید نشان می دهد نوزادانی که در طول بارداری مادر در معرض داروهای ضدافسردگی قرار می گیرند با احتمال نسبتا بالاتر ابتلا به مشکلات حرکتی روبرو هستند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان استرالیایی تاکید می کنند قبل از ارائه هر گونه نتیجه گیری قطعی، نیاز به انجام تحقیقات بیشتری است. دکتر مگان گالبالی ، سرپرست تیم...

سلامت نیوز:تحقیق جدید نشان می دهد نوزادانی که در طول بارداری مادر در معرض داروهای ضدافسردگی قرار می گیرند با احتمال نسبتا بالاتر ابتلا به مشکلات حرکتی روبرو هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان استرالیایی تاکید می کنند قبل از ارائه هر گونه نتیجه گیری قطعی، نیاز به انجام تحقیقات بیشتری است.

دکتر «مگان گالبالی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه مرداک، در این باره می گوید: «هنوز مشخص نیست که چقدر طیف رشد حرکتی مشاهده شده بر فعالیت ها و زندگی روزمره کودک تاثیر دارد.»

به گفته محققان، بین ۸.۵ تا ۱۱ درصد زنان در طول بارداری دچار افسردگی می شوند. در عین حال، میزان داروهای ضدافسردگی تجویزشده برای زنان باردار در طول ۱۰ تا ۱۵ گذشته، ۴ تا ۱۶ برابر افزایش یافته است.

طبق اعلام محققان، در صورت عدم درمان افسردگی، این بیماری در طول بارداری با نرخ بالا مشکلاتی نظیر زایمان زودهنگام، وزن پایین هنگام زایمان و عوارض بعد از زایمان مرتبط است.

در این مطالعه، تیم تحقیق ۱۸ مطالعه قبلی را که مربوط به بررسی نوزادان یا کودکان بعد از قرارگیری در معرض داروی ضدافسردگی در طول بارداری مادرشان بود، را بررسی کردند.

آنها دریافتند داروهای ضدافسردگی، غالباً از گروه داروهای موسوم به SSRI، می توانند بر رشد حرکتی نوزادان تاثیر گذارند، چراکه سروتونین نقش مهمی در رشد مغز دارد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا