توچال‌گردی دردسر ساز «روحانی»/تاکید بر مقاومت در برابر آمریکا


توچال‌گردی دردسر ساز «روحانی»/تاکید بر مقاومت در برابر آمریکا

حوزه دولت در هفته‌ای که گذشت، شاهد اخبار گوناگونی بود که در این میان انتشار تصاویری از حضور رئیس‌جمهور در مجموعه تفریحی توچال را می‌توان خبرسازترین اتفاق در این هفته برشمرد.


خبرگزاری مهر، گروه سیاست: در هفته‌ای که گذشت، شاهد اخبار گوناگون و مهمی از ارکان مختلف دولت بودیم که در این میان یکی از رویدادهایی که حواشی زیادی نیز به همراه داشت، انتشار تصاویری از حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در مجموعه تفریحی توچال تهران بود. منتقدان با اشاره به مشکلات اقتصادی اخیر و اعتراضات بازارایان انتشار این تصاویر را ناشی از بی توجهی رئیس جمهور به این مشکلات برشمردند.

اما از سویی محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور که خود نیز رئیس جمهور را در مجموعه توچال همراهی کرده بود، در واکنش به این انتقادات پرداختن به این موضوع را تلاشی برای سیاه نمایی و بدسلیقگی برشمرد و گفت: اینکه در روز تعطیل و در ساعت ۶:۳۰ صبح، آقای رئیس جمهور پس از وقفه‌ای که در کوهپیمایی‌های مستمر خود داشتند، به این کار اقدام کردند، بدون تردید نمی‌تواند اقدام منفی تلقی شود.

بالارفتن نرخ ارز در بازار غیررسمی و اعتراض بازاریان در تهران که در برخی از نقاط پایتخت با اغتشاش و آسیب به اموال عمومی توسط عده ای سودجو همراه بود، از دیگر رویدادهای خبرساز این هفته بود که واکنش هایی را نیز از سوی شخصیت های دولتی به همراه داشت. محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری خود با بیان اینکه روزهای خوبی بر پول ملی کشورمان نمی گذرد، گفت: وجدان عمومی را به قضاوت می طلبم و می پرسم که آیا ما قصوری کرده ایم؟ مردم بدانند که دولت عامل بی ثباتی نیست بلکه از زیاده خواهی رئیس جمهور آمریکا است و ما باید مقاومت بکنیم.

این درحالی است که نوبخت شب گذشته(پنجشنبه ۷ تیر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با تاکید بر اینکه وظیفه دولت تقویت پول ملی و حفاظت از مردم است، اظهار داشت: به مردم می گویم که اگر هر ضعفی در دولت در بحث ارز یا مسائل دیگر وجود دارد، من مقصرم و مسئولیت آن را می پذیرم.

اما ناآرامی ها در اقتصاد و بالارفتن قیمت ارز در بازار غیررسمی از سویی گمانه زنی ها در مورد تغییر در کابینه و خداحافظی برخی از وزرا و معاونین را نیز قوی تر کرد؛ به طوری که در برخی رسانه ها و محافل خبری از قطعی شدن خداحافظی ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی و محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت از دولت سخن گفته می شود.

موضوعی که از سوی دولتی ها نیز رد نشده و محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص تغییر در کابینه، گفت: ترمیم در کابینه همیشه مطرح بوده و رئیس جمهور همانگونه که در دولت یازدهم نیز ترمیم داشتند، در این دولت هم خواهند داشت و این نشان دهنده پویایی دولت است و من فکر می کنم در آینده نیز خواهیم داشت.

دومین نشست مدیران ارشد اجرایی دولت با رئیس جمهور نیز دیگر برنامه خبرساز هفته گذشته بود چراکه سخنان رئیس جمهور در این نشست مورد توجه و استقبال شخصیت ها و چهره های سیاسی از جناح های مختلف کشور قرار گرفت. روحانی که بر اساس اظهارات خود در دوران انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ بعنوان صاحب «نظریه» مذاکره با کدخدا شناخته می شد، تسلیم در برابر آمریکا را پایان عزت ملت ایران برشمرد و گفت: دربرابر آمریکا تسلیم نمی شویم و عزت تاریخی مان را حفظ می کنیم و آمریکا را در مبارزه با اراده‌ها به زانو در خواهیم آورد. ملت ایران مثل همیشه تاریخ سربلند خواهد بود و زورگویان و قلدرمابان خواهند فهمید که راه غلطی را انتخاب کردند. در این راه با کمترین هزینه مقاومت و ایستادگی خواهیم کرد.

رئیس جمهور همه مردم و جناح های سیاسی را به همراهی با دولت طلبید و با بیان اینکه دولت و من بعنوان رئیس جمهور در برابر همه مردم و جناح های سیاسی حتی آنها که بدترین اهانت ها را به دولت می کنند خم می شوم و دست آنها را می بوسم، تاکید کرد: امروز روز به اهتزاز در آوردن پرچم عزت و عظمت ملت ایران است. ما باید به دنیا نشان دهیم که سختی را تحمل می کنیم اما استقلال، آزادی، مردم سالاری، جمهوریت و اسلامیت کشور را معامله نمی‌کنیم.

دیدار رئیس دفتر رئیس جمهور با مراجع تقلید و علمای شهر قم نیز از دیگر اخبار هفته گذشته بود. محمود واعظی روز پنجشنبه در سفر به قم با آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، علوی گرگانی، سبحانی، سیدجعفر کریمی، امینی و حجج الاسلام سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و شهرستانی رئیس دفتر آیت الله سیستانی در قم دیدار و گفتگو کرد.

تاکید بر لزوم نظارت و اشراف دقیق دولت بر مسائل اقتصادی، توجه به مطالبات و تامین نیازهای مردم، حفظ وحدت و کنار گذاشتن اختلافات، تاکید بر لزوم برخورد با سوء استفاده کنندگان از شرایط کشور و مفسدان اقتصادی، جلوگیری از تاثیرگذاری فشارهای دشمن بر عامه مردم و تقدیر از توجه و ارتباط دولت با مراجع از جمله مطالب مطرح شده در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهور با مراجع تقلید و علما در قم بود.

مشروح مهمترین اخبار حوزه دولت در هفته گذشته به شرح زیر است:

فرستاده ویژه رئیس جمهور در لاهه: ایران منتظر گام‌های عملی اروپا برای تامین منافع برجامی است

لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور که به عنوان فرستاده ویژه رئیس جمهور کشورمان به هلند سفر کرده بود در دیدار با استف بلوک وزیر امور خارجه هلند با اشاره به مذاکرات هسته ای که به برجام منتهی شد، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در جریان این مذاکرات نشان داد اهداف برنامه هسته ای ایران کاملا صلح آمیز است و بعد از برجام نیز تاکنون یازده بار آژانس بین المللی انرژی اتمی اجرای تعهدات از سوی جمهوری اسلامی ایران را مورد تایید قرار داده است.

فرستاده ویژه رئیس جمهور کشورمان حمایت سیاسی کشورهای اتحادیه اروپا از برجام و ادامه این حمایت پس از خروج امریکا از آن را خوب، اما ناکافی دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران منتظر گامهای عملی اتحادیه اروپا در چارچوب برجام ودر جهت تامین منافع اقتصادی ایران است.

نوبخت حواشی اخیر در فضای مجازی را تکذیب کرد

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه در واکنش به برخی اخبار منتشر شده در فضای مجازی در توییتر خود نوشت: «در هفته‌ای که گذشت ٣ ادعای کذب درباره اینجانب در فضای مجازی منتشر شد: ١-آقای مسعود شفیعی رئیس سازمان نقشه برداری خواهرزاده من است! ٢-فرزندم با موساد (رژیم صهیونیستی) رابطه مخفیانه دارد!! ٣-اتهام وقیحانه مالی در مورد اینجانب! آنچه در بضاعت توییتر می‌توان گفت این است که:

نادرستی ادعای اول به آسانی با تحقیق محلی و از اسناد سجلی قابل تشخیص است و در مورد دیگر اتهامات مضحک هم توصیه می‌شود مستندات و مدارک را به مراجع امنیتی و قضایی ارسال و تصویر آن‌ها را به مردم منعکس نمایید!»

وزیر کشور: قوه قضائیه در حادثه ایرانشهر سریع و جدی عمل کند

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت اقدامات مربوط به حادثه ایرانشهر چیست؟ اظهار داشت: درباره آن موضوع رقم و عددی که اعلام کردند درست نبود آنچه که در گزارش رسمی به ما اعلام شده این است که چهار مورد در این خصوص شکایت کرده اند البته در بازجویی از افرادی که بازداشت شده اند آنها ادعا کرده اند که موارد دیگری هم بوده اما تاکنون آن موارد اثبات نشده است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: اکنون قوه قضاییه مسئول کار است و باید این کار را دقیق و سریع و جدی پیگیری کنند تا انشالله بتوانیم با اقدامات سریع بازدارندگی ایجاد کنیم.

۹ هزار میلیارد ریال برای رفع تنش آب شرب درمناطق بحرانی اختصاص یافت

هیأت وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، با اختصاص مبلغ ۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور رفع تنش آب شرب در مناطق بحرانی کشور موافقت کرد.

دولت این تصمیم را با توجه به دستور رئیس جمهور مبنی بر تخصیص منابع اعتباری برای تأمین آب شرب اضطراری، ارتقای کیفیت و کمک به طرح‌های تأمین آب پایدار شهرها و روستاهای کشور اتخاذ کرد.

موافقت دولت با اختصاص تسهیلات برای خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی، مستثنی شدن شرکت‌های خودروساز از شرایط دریافت تسهیلات در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل تجاری و تغییر برنامه زمانی اعمال حدود مجاز آلایندگی موتورسیکلت‌های بنزین از دیگر مصوبات هیأت وزیران در این جلسه بود.

روحانی پیروزی «اردوغان» در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه را تبریک گفت

حسن روحانی رئیس‌ جمهور اسلامی ایران در پیامی با تبریک پیروزی مجدد «رجب طیب اردوغان» در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، اظهار امیدواری کرد در دوره جدید، روابط دوستانه و برادرانه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه بیش از پیش تقویت شده و همکاری‌های نزدیک و مسئولانه دو کشور در قبال تحولات منطقه و جهان اسلام، زمینه های بهتری برای حل مشکلات و تقویت صلح و ثبات و افزایش رفاه در منطقه را فراهم آورد.

جهانگیری درجلسه بررسی مسائل اقتصادی و ارزی: ارز مورد نیاز کالاهای اساسی در هر شرایطی تامین خواهد شد

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در جلسه بررسی مسائل اقتصادی و ارزی کشور با اشاره به شرایط جدید کشور و تنگناها و محدودیت های موجود گفت: مدیریت منابع ارزی کشور در وضعیت کنونی ضروری است و دولت در این خصوص برنامه ریزی جدی انجام داده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه در تخصیص ارز با نرخ رسمی برای تامین کالاهای حیاتی و اساسی مورد نیاز مردم کمترین اختلالی ایجاد نخواهد شد، اظهار داشت: مردم اطمینان داشته باشند حتی در بحرانی ترین شرایط ارز به نرخ مصوب و رسمی و به میزان کافی برای تأمین کالاهای اساسی و حیاتی اختصاص خواهد یافت.

وزیر کشور: اتحادیه اروپا شرایط بازگشت داوطلبانه افغان‌ها را فراهم کند

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور پس از مذاکره خصوصی با کمیسیونر مهاجرت اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با اروپا در زمینه پناهجویان همکاری دارد و آنها هم علاقمند هستند در این موضوع همکاری‌ها را افزایش دهند.

وزیر کشور تصریح کرد: انتظار و توقع ما ابتدا از سازمان ملل به عنوان متولی این امر و سپس از اتحادیه اروپا این است که این مسئله را به عنوان یک موضوع بشردوستانه با توجه به فشار کاری که به ایران وارد می شود تلاش کنند شرایط زندگی افغان ها از نظر امنیتی و توسعه‌ای به گونه ای فراهم شود که اینها به صورت داوطلبانه به کشور خود بازگردند و تا زمانی که در ایران هستند کمک‌های بشردوستانه را در حوزه‌های درمان و آموزش و تغذیه و مواد غذایی انجام دهند.

ذوالفقاری در دیدار وزیر امور داخلی ترکمنستان: همکاری مرزی میان ایران و ترکمنستان افزایش یابد/ اعلام آمادگی برای بروزرسانی اسناد همکاری

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در دیدار با مردان مرادف معاون وزیر امور داخلی ترکمنستان اظهار داشت: ایران و ترکنمستان روابط تاریخی خوبی با هم دارند و روسای جمهور هر دو کشور بر گسترش و تعمیق روابط دوجانبه تأکید دارند و تعاملات بیشتر می تواند بر امنیت دو کشور و منطقه موثر واقع شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ضمن اشاره به تهدیدات مشترک از جمله تروریسم و جرائم سازمان یافته بر خطرات ناشی از کوچ داعشی‌ها از عراق و سوریه به افغانستان تاکید کرد.

روحانی در پیامی خطاب به ملی پوشان فوتبال؛ پیروزی شما جنگیدن برای تحقق رؤیای ‌یک ملت است

حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در پیامی در خصوص مسابقه فوتبال میان تیم های ملی ایران و پرتغال، نوشت: «امشب قلب ایران با ‌یک ضربان همراه شما می‌تپد، پیروزی شما جنگیدن برای تحقق رؤیای ‌یک ملت است.»

روحانی در تماس تلفنی با اردوغان: ایران آمادگی دارد برای گسترش روابط تهران-آنکارا گام بردارد

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در گفتگوی تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، با تبریک پیروزی مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری و کسب رای اعتماد مردم ترکیه، اظهار داشت: برگزاری انتخابات باشکوه و همراه با آرامش و امنیت کامل در ترکیه موجب خوشحالی دولت و ملت ایران است.

رئیس جمهور شرکت گسترده مردم ترکیه در این انتخابات را نشان از آگاهی آنان در مقطع حساس منطقه و جهان دانست و افزود: مردم ترکیه با برگزاری انتخاباتی باشکوه به دنیا نشان دادند در کشوری اسلامی قادرند مردم‌سالاری را به بهترین شکل برقرار و اجرا کنند.

روحانی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در دوران جدید با اهتمام و جدیت بیشتر در مسیر گسترش روابط و تسریع در اجرای توافقات تهران-آنکارا گام بردارد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز در این تماس تلفنی با تشکر از پیام تبریک دکتر روحانی و با تشریح روند برگزاری انتخابات در ترکیه، بر تلاش در راستای توسعه و گسترش بیش از پیش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تهران-آنکارا تاکید کرد.

روحانی از ورزشکاران و قهرمانان تیم ملی فوتبال تقدیر کرد

حجت‌الاسلام روحانی در پیامی به ورزشکاران و قهرمانان سربلند تیم ملی فوتبال، ضمن تقدیر و تشکر از تمامی دست اندرکاران، مربیان فکور به‌ویژه سر مربی ارزنده تیم و یکایک فوتبالیست های عزیز تاکید کرد: شما عزیزان که برای تحقق رویاهای یک ملت بزرگ جنگیدید و با خودباوری قابل تحسین سرافراز شدید؛ افتخار آفرین ملتی هستید که نامش با قهرمانی و پهلوانی سرشته شده و قدردان فداکاری ورزشکاران خود است.

علوی در سایت هسته‌ای نطنز: برجام به یک مو بند است

سیدمحمود علوی در حاشیه بازدید از مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز گفت: این بار اول نیست که من از این مجموعه دیدار می کنم و می توانم وضعیت را با گذشته مقایسه کنم و حاصل زحمات و مجاهدت های بی سر و صدای کارکنان فرهیخته این مجموعه را ببینم.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: یقین دارم با این آمادگی فرمان مقام معظم رهبری درباره فعال شدن ۱۹۰ هزار سو دست یافتنی است و فرزندان انقلاب می توانند با این توانمندی و آمادگی این فرمان را انجام دهند.

علوی با بیان اینکه دشمن از عهدشکنی خود پشیمان می شود، گفت: دشمنان به زودی درخواهند یافت که حتی اگر به نیت به زانو درآوردن ایران این کار را بکنند، به فرض که ملت ایران به زانو در بیاید اما زانو نخواهد زد.

علوی ادامه داد: ما تا زمانی که سایر اعضا کارشکنی نکنند و از آن برجام خارج نشوند و منافع ایران نیز تأمین شود متعهد به برجام هستیم اما اگر روزی منافع ایران تأمین نشود و منافع ما در خروج از برجام باشد آنها باید بدانند که در ایران برجام به یک مو بند است و ما به زودی می توانیم نه تنها در جایگاه قبل قرار بگیریم بلکه می توانیم فراتر هم برویم.

روحانی در همایش قوه قضائیه: خروج ترامپ از برجام بدترین گزینه آمریکا بود/ میزان دلاری که به خزانه آمده، بیشتر شده است

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران در همایش سراسری قوه قضاییه اظهار داشت:به اعتقاد من هرچه قوه قضاییه و مسئولین نظام به شیوه و سیره شهید آیت‌الله بهشتی نزدیک‌تر شوند، بی‌تردید بر مقبولیت نظام و قوه قضاییه افزوده خواهد شد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه خروج ترامپ از برجام بدترین گزینه آمریکایی‌ها بود، گفت: آنها فکر می‌کردند آن شبی که از برجام خارج می‌شوند، ما هم فردای آن از توافق هسته ای خارج می‌شویم. این آرزوی بزرگ آمریکا بود. چون اگر ما اعلام می کردیم از برجام خارج شدیم، یعنی پرونده به شورای امنیت برگردد و دوباره به فصل ۷ برویم و همه دنیا ما را تحریم کند و آژانس بگوید ایران تخلف کرده است. در این راه هم ناموفق بودند.

روحانی گفت: آمریکا یا هر دشمن دیگری، اگر بخواهد بر ملت ایران پیروز شود، ابتدا باید امید ملت به آینده را در هم بشکند. اگر امید باقی بماند، آمریکا حتما شکست می خورد. ما از مشکلات با کمترین هزینه و خسارت عبور خواهیم کرد.

نوبخت در نشست خبری: تدوین برنامه های دولت تا سال ۹۹/ هم‌راستایی با دولت را از جانب فرماندهان نظامی دیدیم

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران با بیان اینکه پول ملی نیز یکی دیگر از ارکان قدرت ملی است، تصریح کرد: روزهای خوبی بر پول ملی ما نمی گذرد اما دولت تلاش کرد پول ملی را تقویت کند. در سال های گذشته برای تقویت پول ملی فرزندان ملت در یک مذاکرات فشرده و سخت تلاش کردند عامل تحریم و قطعنامه های سازمان ملل را برطرف کند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه تقویت پول ملی بدون حمایت مردم صورت نمی پذیرد، اظهار داشت: کسانی که ارز و طلا در خانه ها دارند اگر آن را وارد بازار کنند با یک حمایت ملی، پول ملی نیز تقویت خواهد شد. اگر کسانی کارهایی کنند که ترامپ را برای تنگ تر کردن حلقه محاصره تشویق کنند آیا حمایت ملی است؟ ترامپ خیرخواه کدام ملتی است؟ ما خودمان باید خیرخواه خودمان باشیم.

نوبخت در مورد جلسه هماهنگی شورای اقتصادی سران قوا نیز گفت: شنبه در جلسه هماهنگی شورای اقتصادی سران قوا هم اعلام کردیم که دولت ریز برنامه های لازم را برای بدبینانه ترین شرایط تا سال ١٣٩٩ تدوین کرده است اما اعلام نمی کنیم؛ چراکه آمریکایی ها در صدد ضربه زدن به اقتصاد کشور است.

نوبخت در پاسخ به سوالی پیرامون اظهارات سرلشکر رحیم صفوی، گفت: اتفاقا روز گذشته جلسه شورای عالی امنیت ملی برگزار شد که در آن جلسه همدلی و هم راستایی با دولت را از جانب فرماندهان نظامی دیدیم. در این جلسه، نیروهای مسلح، رئیس ستادکل، فرمانده ارتش و فرمانده سپاه حضور دارند.

اسحاق جهانگیری: هیچ کس نمی تواند ایران را محدود کند/ زیر بار زورگویی نمی‌رویم

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاح چندین پروژه بندری، صنعتی، تولیدی و گردشگری در شهرستان انزلی با اشاره به طراحی آمریکا برای اعمال فشار بر ایران، اظهار داشت: مقامات آمریکایی باید بدانند که کشوری همانند ایران را نمی توانند با تحریم ها تحت فشار قرار دهند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نه اهل جنگ افروزی و نه فشار برکشور دیگر است، افزود: ایران می خواهد یک کشور مستقل بوده و از حقوق بین الملل برای رسیدن به حق خود و ملتش استفاده کند. جمهوری اسلامی ایران اهل گفتگو و مذاکراه و منطق است و حقوق ملت خود را قربانی زورگویی کشورهای منفعت طلب نمی کند.

وی تأکید کرد: همگان بدانند ایران با وجود پتانسیل و ظرفیت ها بسیار و نیروی انسانی متخصص را هیچ کس نمی تواند محدود کند.

نوبخت: بودجه اضطراری تدوین کرده‌ایم/ بایدبرای کاهش صادرات نفت آماده شویم

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست مشترک کمیسیون انرژی و برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت بودجه اضطراری تدوین کرده است، گفت: مجلس هفته آینده نشستی برگزار کند تا درباره بودجه اضطراری توضیحاتی به نمایندگان ارائه شود.

وی با بیان اینکه آنچه که تاکنون رخ داده شیپور جنگ اقتصادی است، ادامه داد: هنوز تحریم های ۹۰ روزه و ۱۱۰ روزه رخ نداده که التهابات غیر طبیعی به وقوع پیوسته است.

سخنگوی دولت با اشاره به روند صادرات نفت طی ماه های آتی، یادآور شد: آنچه که در آینده در بحث صادرات نفت رخ می دهد یا ادامه روند موجود است و یا تقلیل صادرات که با توجه به تحریمی که اعمال می شود باید خود را برای تقلیل صادرات آماده کنیم.

واعظی: بنای دولت عضویت در FATF نیست

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص لوایح چهارگانه گفت: به هیچ وجه بنای ما بر عضویت در FATF نیست. یک اشتباهی که رخ می‌دهد این است که برخی فکر می‌کنند لوایح چهارگانه را دولت دوازدهم تقدیم مجلس کرده درحالی که در دولت دهم لوایحی به مجلس داده‌اند و این لوایح پیش رفته و امروز نوبت تصویب آن است.

وی افزود: این لوایح با FATF متفاوت است پس صراحتا نظر دولت این است که به هیچ وجه ما اعلامی برای عضویت در FATF نداریم و دنبال آن هم نیستیم اما فکر می‌کنیم تصویب این لوایح، که در دولت قبل داده شده، لازم است.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی پیرامون احتمال ترمیم در کابینه، عنوان کرد: ترمیم در کابینه همیشه مطرح بوده و رئیس جمهور همانگونه که در دولت یازدهم نیز ترمیم داشتند، در این دولت هم خواهند داشت و این نشان دهنده پویایی دولت است و من فکر می کنم در آینده نیز خواهیم داشت.

روحانی در جلسه هیات دولت: ممنوعیت ورود برخی کالاها فرصت بزرگی برای تولیدکنندگان داخلی است

حجت الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت تصمیم دولت درخصوص ممنوعیت ورود برخی از کالاها به کشور با هدف حمایت از کالای ایرانی را فرصت بسیار بزرگی برای تولیدکنندگان داخلی در جهت توسعه و تقویت تولیدات داخل دانست و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف کرد با ساماندهی تولیدکنندگان داخلی، از مناسب بودن کیفیت و قیمت کالاهای داخل و در دسترس بودن آن مراقبت نموده و با معرفی فهرست این کالاها، به گسترش بازار داخلی و ظرفیت صادرات و ایجاد آرامش در جامعه کمک کند.

تعیین الگوی مصرف برق خانگی در ماه‌های گرم سال، اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی به آسیب‌دیدگان زلزله در سه استان کشور، تصویب آیین‌نامه اجرایی ایجاد سامانه‌های دفع بهداشتی پسماندهای روستایی و اصلاح مصادیق طرح‌های خدمات عمومی برای رونق گردشگری از دیگر مصوبات هیات دولت در این جلسه بود.

دین پرست: ظرفیت بالایی برای توسعه روابط ایران و افغانستان وجود دارد

بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در دیدار با سفیر افغانستان، گفت: به دلیل مشترکات تاریخی، فرهنگی، ‌دینی و زبانی دو کشور، ‌ ظرفیت بالایی برای رساندن حجم روابط دوکشور به بالاترین سطح ممکن وجود داشته و اراده مقامات ارشد دو کشور و همچنین مردم ایران و افغانستان نیز بر تحقق این موضوع استوار است.

وی اظهارداشت: در کمیته مشترک اقتصادی و ترانزیت دو کشور، نقشه راه مشخصی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و ترانزیتی با افغانستان تعیین شده و در راستای تدوین سند جامع همکاری‌های دو کشور پنج کمیته مشترک تخصصی تشکیل شده که از آن میان دو کمیته تخصصی اقتصادی و ترانزیت و اتباع، در وزارت کشور مستقر است.

روحانی در جمع مدیران ارشد دولت: تسلیم مقابل آمریکا پایان عزت ملت است/ مطالبات مردم را بالا نبرید

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران در جمع مدیران ارشد دولت اظهار داشت: در تاریخ خواهد ماند کاری که ملت ایران از حدود ۵۰ روز پیش انجام داد، دنیا در شگفتی است که ایران می خواهد چه کند و تصمیم آینده اش چیست؟ تمام دنیا به استثناء چند کشور، ترامپ و حاکمان کاخ سفید را محکوم کردند. هیچکس نگفت ایران ترسیده بلکه همه از عقل و تدبیر ایران بزرگ حرف زدند.

روحانی ادامه داد: یکی از راه هایی که در برابر ماست، تسلیم در مقابل آمریکاست. هیچ عاقل و وطن پرستی تسلیم در برابر ظلم و توهین را انتخاب نخواهد کرد. اگر در برابر توهین و خلاف دیگری سر فرود بیاوریم به معنای پایان عزت تاریخی ملت بزرگ ایران خواهد بود. فکر نمی کنم یک نفر از ۸۱ میلیون نفر هم باشد که در برابر یک دروغگو و توهین کننده سر فرود آوریم و تسلیم شویم.

رئیس جمهور با بیان اینکه تمام دستگاه هایی که می توانند اوراقی را منتشر کنند، باید به صورت کوتاه مدت و بلند مدت منتشر کنند، گفت: مردم باید بدانند که پول خود را در جایی سرمایه گذاری می کنند که هم سود بیشتری می برند و هم کشور را دچار تحول می کنند. به همه تولیدکنندگان و کارآفرینان می گویم ما امروز می توانیم تولیدمان را به حرکت در بیاوریم.

وی با تاکید بر اینکه باید توقعات را پایین بیاوریم و تولید را بالا ببریم، خاطرنشان کرد: از مردم می خواهیم به ما بگویند راه درست چیست. وقتی ما دهها قلم و صدها قلم کالای مصرفی را ممنوع می کنیم این به معنای حمایت از تولید داخلی است. از قوه قضائیه و مجلس خواهش کردم تا از فضای کسب و کار حمایت کنند. قول می دهم هرچه لازم است در جلسه سران سه قوه تصویب و دنبال خواهیم کرد.

جهانگیری در جمع مدیران ارشد دولت: اگر با جدیت پای کار بایستیم دشمن را ذلیل خواهیم کرد

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در جمع مدیران ارشد دولت با اشاره به اعلام جنگ اقتصادی از سوی آمریکا علیه ملت ایران و برنامه ریزی این کشور برای اعمال تحریم های هوشمند اقتصادی گفت: باید با اتخاذ برنامه های هوشمند، عاقلانه و پیگیر در برابر راهبرد و هدف آنها که نابودی ایران است با جدیت پای کار بایستیم و با مقاومت دشمن را ذلیل کنیم.

وی هدف دیگر آمریکا از تحریم ها را ایجاد مانع بر سر راه انتقال منابع ارزی دانست و افزود: آمریکا در تلاش است که اگر ایران موفق شد به کشوری نفت صادر کند، با ایجاد موانعی اجازه ندهد که ایران به منابع حاصل از فروش نفت خود دسترسی داشته باشد.

جهانگیری با بیان اینکه تمرکز دیگر آمریکا بر حمل و نقل و مانع تراشی در این زمینه است، خاطر نشان کرد: آنها تلاش می کنند که اگر صادرات نفت صورت گرفت و به هر طریق ممکن منابع ارزی هم به دست ایران رسید، از فعالیت کشتی های حمل کالا به ایران ممانعت شود و عملاً‌ نتوانیم منابع ارزی خود را برای واردات کالا استفاده کنیم.

روحانی در مراسم افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس: تحریم‌ها برای مردم سخت است اما می‌تواند فرصت بزرگی برای کشور باشد

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس با بیان اینکه باید پیشانی دولتمردان آمریکایی به سنگ بخورد و چاره دیگری نیست، عنوان کرد: یک مشت آدم قلدرمآبی که دارای محاسبات غلط نسبت به کل جهان ازجمله ایران هستند روی کار آمده اند که به هیچ پیمانی تعهد ندارند. بین آمریکا و نزدیک ترین متحدانش امروز فاصله زیاد وجود دارد و این آقا حتی در برابر اروپا، چین و کانادا نیز متعهد نیست.

روحانی ادامه داد: نیمی از مردم آمریکا از این حکومت خجالت می‌کشند. چند درصد از مردم آمریکا به این کاخ سفید افتخار می کنند؟ آدمی که بین مادر و فرزند جدایی می اندازد و به آن افتخار می کند، ضد اسلام است و افتخار می کند که با همسایه اش دیوار بکشد.

رئیس جمهور تاکید کرد: تحریم سختی هایی برای زندگی مردم خواهد داشت اما در عین حال می تواند فرصت بزرگی برای ابتکارات، خلاقیت، تولید و افتخارآفرینی در برابر قدرت های زورگوی جهان باشد.

تقدیم ۵ برنامه عملیاتی از سوی سازمان برنامه و بودجه به رئیس‌جمهور

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: هفته آینده ۵ برنامه عملیاتی از سوی سازمان برنامه و بودجه تقدیم رییس‌جمهور می‌شود.

نوبخت ادامه داد: بودجه، تولید، اشتغال و حمایت از اقشار کم‌درآمد و مدیریت نقدینگی اولویت این بسته‌ها است.

سخنگوی دولت همچنین از تشکیل جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا در روز یکشنبه هفته آینده و بررسی برنامه‌های عملیاتی در این جلسه خبر داد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار واعظی: اولویت دولت دغدغه‌های معیشتی مردم باشد/ نقص‌ها و ضعف‌های احتمالی را بپذیرید

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه نمی توان منکر شد که در همه جا و از جمله دولت ضعف هایی وجود دارد، تصریح کردند: با این اوصاف اما در شرایط فعلی هرگونه تضعیف دولت امری کاملاً خلاف است و همه باید از دولت حمایت کرده و در زمانی که دشمن همه توان خود را بکار گرفته تا به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند، باید دولت را تقویت کنیم.

این مرجع تقلید تشیع افزود: امروز زمان تسویه‌ حساب‌های شخصی و حل اختلافات انتخاباتی نیست و اگر هم دولت در جایی ضعف دارد، همه باید کمک کنیم تا این ضعف‌ها برطرف شود.

وی اظهارداشت: امروز آمریکا از هر زمان دیگری منزوی‌تر است و شاهد آن هستیم که در موضوع خروج آنها از برجام حتی دوستان اروپایی‌شان نیز با آمریکایی‌ها همکاری نکردند و این مسأله خیلی مهم و نقطه قوت ماست، بویژه آنکه دولت جدید آمریکا نشان داده است که تنها با ایران و برجام مشکل نداشته و با همه مشکل دارد.

آیت‌الله نوری همدانی در دیدار رئیس دفتر رئیس‌جمهور: دولت با گرانی‌ها مقابله کند/باید با اخلال‌گران اقتصادی برخورد شود

آیت الله نوری همدانی نیز در دیدار محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به شرایط پیش آمده به دنبال مواضع جدید دولت آمریکا و خروج از برجام، گفت: وحدت رمز پیروزی و بقاء جمهوری اسلامی بوده و امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که رابطه بین مردم با نظام و مسئولین با یکدیگر نزدیک تر و صمیمی تر باشد.

این مرجع معظم تقلید، افزود: باید در برابر دشمنان کینه توزی که با همه توان در برابر ما ایستاده‌اند و امروز خباثت و کینه‌توزی خود را بیش از هر زمان دیگری آشکار کرده‌اند، یکدل و یکصدا بایستیم و دشمن را از تأثیر دشمنی‌اش بر جمهوری اسلامی مأیوس و ناامید کنیم و به این واسطه مشت محکمی بر دهان آنها بکوبیم.

آیت الله العظمی نوری همدانی گفت: از دولت می خواهم با توجه به ضرورت مراقبت از وضعیت معیشت و زندگی عامه مردم، با نظارت و اشراف دقیق با گرانی مقابله کند. مجموعه نظام، دولت و قوه قضاییه و سایر دستگاهها باید با کسانی که در نظام اقتصادی اخلال می کنند، برخورد و آنان را مجازات نماید.

آیت‌الله سبحانی در دیدار واعظی: برخورد قاطع با سوء استفاده کنندگان و مفسدان اقتصادی ضروری است

آیت‌الله العظمی سبحانی پنج‌شنبه شب در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهور، گفتند: در وضعیت جدیدی که برای کشور پیش آمده است باید تلاش کنیم با حفظ وحدت مردم را بیش از پیش به آینده امیدوار کنیم که لازمه این مهم تأمین رضایت و مطالبات عامه مردم است.

ایشان تصریح کردند: به خوبی می‌دانم که آقای روحانی و همکارانشان در دولت یکی از سخت‌ترین دوران ریاست جمهوری در کشور را تجربه می‌کنند، اما یقیناً اگر با مفسدان اقتصادی قاطعانه مقابله کنند و اخبار آن را به اطلاع مردم برسانند، مردم به آینده امیدوار شده و قدردان دولت خواهند بود و جنگ روانی دشمن نیز هر قدر هم که شدید باشد، خنثی خواهد شد.

آیت الله علوی گرگانی در دیدار واعظی: باید با تأمین مطالبات و نیازهای مردم رضایت آنها را حاصل کنیم

آیت الله العظمی علوی گرگانی در دیدار محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، گفتند: باید با تأمین مطالبات و نیازهای مردم رضایت آنها را حاصل کنیم تا به عنوان مهم‌ترین پشتوانه نظام و مهم‌ترین رکن وحدت، همچنان حامی و پشتوانه اصلی نظام باشند و مسئولان نیز باید تحت نظر مقام معظم رهبری و با همدلی و هماهنگی یکدیگر، در این راستا تلاش خود را مضاعف کنند.

حجت‌الاسلام شهرستانی در دیدار با واعظی: تعامل دولت باروحانیت توطئه‌ و تفرقه‌افکنی‌های دشمن را خنثی می‌کند

نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در ایران در دیدار رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به توطئه‌های دشمنان در منطقه برای معرفی چهره‌ای غلط از مسلمانان در جهان، با تأکید بر لزوم اتخاذ تدابیر مناسب در مقابل این اقدامات، اظهارداشت: لازم است، ضمن حفظ و تقویت وحدت و همدلی میان مسلمانان در راستای مقابله با اسلام‌هراسی و بویژه شیعه‌هراسی، تلاش‌های مؤثر و جدی انجام دهیم.

وی با تشکر از توجه و ارتباط مطلوب دولت با مراجع معظم تقلید و حوزه‌های علمیه، گفت: گسترش و تعمیق تعامل دولت با مراجع و روحانیت می‌تواند اثربخشی تلاش‌ها برای مقابله با توطئه‌ها و تفرقه‌افکنی‌های دشمنان را ارتقاء دهد.

آیت‌الله کریمی در دیدار با واعظی: دولت اقدام جدی‌تر در مقابله با جنگ روانی دشمن انجام دهد

آیت‌الله العظمی سیدجعفر کریمی در دیدار با محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به جنگ روانی و تبلیغاتی سنگین و ۲۴ ساعته دشمن تأکید کرد: دولت باید در عرصه تبلیغات و اطلاع‌رسانی بسیار مؤثرتر و جدی‌تر از گذشته عمل کند و با تبلیغات هنرمندانه ضمن اطلاع‌رسانی درباره دستاوردها و موفقیت‌ها، امید و اعتماد مردم را افزایش داده و جنگ روانی دشمن را خنثی کند.

آیت‌الله کریمی با اشاره به روش و ممشاء مقام معظم رهبری در تعامل با دولت ها گفتند: ایشان همواره در عین اینکه در کارهای اجرایی دولت ها مداخله نمی کرده اند و حامی همه دولت ها بوده اند، موارد مورد نیاز را تذکر و گوشزد کرده اند و همه ما با تبعیت از مقام معظم رهبری می بایست از دولت حمایت بکنیم و دولت را در رفع ضعف ها و نواقص یاری کنیم.

آیت‌الله شبیری زنجانی در دیدار واعظی: تبدیل اختلاف نظرها به تفرقه مضراست/ اجازه تفرقه افکنی به دشمن ندهیم

آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی در دیدار محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، گفت: وحدت، همواره یکی از اصولی‌ترین و اساسی‌ترین نیازهای جامعه اسلامی بوده و است و امروز با توجه به تشدید هجمه‌های دشمنان بیش از پیش به انسجام و همدلی نیاز داریم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه یقینا اگر در کنار هم باشیم از همه مشکلات هم عبور خواهیم کرد، افزود: وجود اختلاف نظر در جوامع امری کاملا طبیعی است و اگر با حسن نیت و حسن نظر همراه باشد، بسیار هم سازنده است، اما اگر این اختلاف‌نظرها به سمت تفرقه پیش برود، بسیار مضر خواهد بود.

آیت‌الله شبیری زنجانی اظهارداشت: تفرقه افکنی روش فرعون بوده است که خداوند هم در قرآن کریم به آن اشاره کرده است که او برای پیشبرد نیات و اهداف باطل خویش مردم را فرقه فرقه می کرد و میانشان اختلاف می انداخت و از این اختلاف استفاده می کرد و دشمنان ما نیز امروز به دنبال یک چنین چیزی هستند و ما نباید اجازه بدهیم آنها چنین فضایی را به وجود بیاورند و باید در کنار هم متحد و منسجم از اسلام و کشور دفاع کنیم.

آیت‌الله امینی در دیدار واعظی: باید فشار دشمن بر زندگی مردم را مهار کنیم/ دیگر کسی در دشمنی آمریکا با ایران تردید ندارد

حضرت آیت الله ابراهیم امینی در دیدار رئیس دفتر رئیس‌جمهور با ابلاغ سلام به روحانی و آرزوی موفقیت دولت، ‌گفت: امروز دشمنی آمریکا آشکارتر از هر زمان دیگری شده و دیگر کسی نیست که در خباثت و خصومت آمریکا با جمهوری اسلامی و اصل نظام تردید داشته باشد.

وی افزود: تنها راه مقابله با دشمنی‌های آمریکا وحدت، همدلی و انسجام مردم است. باید با توجه بیشتر به نیازها و مطالبات مردم و تلاش برای مهار آثار فشارهای دشمن بر زندگی مردم، وحدت ملی را بیش از پیش تقویت کنیم تا با جلب رضایت مردم، توطئه‌های دشمنان خنثی شود.

کد خبر 4333404
توچال‌گردی دردسر ساز «روحانی»/تاکید بر مقاومت در برابر آمریکا محمد شلتوکی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد