ترامپ جهان را متحد و آمریکا را منزوی می‌کند


ترامپ جهان را متحد و آمریکا را منزوی می‌کند

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه ترامپ جهان را متحد و خودش را منزوی می‌کند، گفت: اتحادیه اروپا دچار سردرگمی است و نمی‌داند چکار کند.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون رئیس جمهور ایران در مراسم روز ملی روسیه گفت: ما از روابط بسیار خوب با روسیه برای مدت طولانی بهره برده‌ایم. روسیه بزرگترین همسایه ماست و ما به روسیه به عنوان شریک راهبردی خود می نگریم و تصورم این هست که روسیه هم چنین نگرشی به ما به عنوان شریک راهبردی دارد.

وی افزود: با توجه به آنچه که ترامپ انجام می دهد، ما شاهد جهانی سردرگم هستیم و همه با هم متحد می شوند. من فکر می کنم ترامپ یک کار را خیلی خوب انجام می دهد و آن متحد کردن باقی جهان است و او خودش را منزوی می کند. اگر ما شرایط را درک کنیم، شرایط حساسی که الان موجود است، ما می توانیم دست به دست هم دهیم و آنچه را که برای صلح، امنیت و ثبات جهان نیاز است را به ارمغان بیاوریم. در غیر اینصورت ما اگر آنچه را که دولت آمریکا انجام می دهیم را رها کنیم، همه در این دنیا رنج خواهند کشید. دیگر بس است.

صالحی ادامه داد: الان برای روسیه که نقش مهمی را به لحاظ بین المللی باید ایفا کند، انتظار ما این است که به نفع جامعه بین المللی تلاش کند. این انتظار ماست. در این خصوص، برای چین هم چنین موضوعی صادق است. من یک هفته پیش در اسلو بودم و برای نشست اسلو رفته بودم. متوجه شدم که جامعه بین المللی و اتحادیه اروپا، دست کم و تا آنجایی که من می دانم برای اولین بار به عنوان شریک راهبردی آمریکا در حالت سردرگمی است. اروپا نمی‌داند چکار کند و بر سر چند راهی است. اگر آنها به آمریکا تمکین کنند، اینگونه می شود که آنها از ناحیه آمریکا دچار کمبود هستند و اگر محکم بایستند، این هم برایشان دشوار است که محکم بایستند. یک آمریکایی که در نشست اسلو شرکت کرده بود و من نامش را نمی برم، گفت که به یُمن ترامپ، اروپا نقاط ضعف خود را شناسایی می‌کند و تلاش می کند تا آنها را سامان دهد. آنها متوجه شده‌اند که به لحاظ اقتصادی و سیاسی [به آمریکا] خیلی وابسته هستند.

وی در پایان گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما به روسیه به عنوان یک کشور قدرتمند می‌نگریم و ایران یک کشور مستقل است. زمانی که کشور قدرتمند دست در دست کشور مستقل می دهد، آنها می توانند تغییر ایجاد کنند و می توانند در مقابل فشارها بایستند و مقابل مشکلاتی بایستند که توسط دولتی سردرگم ایجاد شده‌اند.

تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403