سر جلسه کنکور چی ببریم؟


سر جلسه کنکور چی ببریم؟

با این مقاله همراه باشید تا با راهکارهایی ساده برای غلبه بر استرس روز سر جلسه کنکور آشنا شوید. نبض ما– کنکور سراسری 97 به ایستگاه پایانی خود رسیده است و پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم تیرماه زمان برگزاری آزمون نهایی خواهد بود. شاید سوال شما هم این باشد که سر جلسه کنکور چگونه برویم؟ […] نوشته سر جلسه کنکور چی ببریم؟ اولین بار در...

با این مقاله همراه باشید تا با راهکارهایی ساده برای غلبه بر استرس روز سر جلسه کنکور آشنا شوید.

نبض ما– کنکور سراسری 97 به ایستگاه پایانی خود رسیده است و پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم تیرماه زمان برگزاری آزمون نهایی خواهد بود. شاید سوال شما هم این باشد که سر جلسه کنکور چگونه برویم؟

مبارزه با استرس سر جلسه کنکور

به همین بهانه در ادامه به توصیه هایی کلی برای غلبه بر استرس سر جلسه کنکور می پردازیم.

سر جلسه کنکور چی ببریم؟

وعده های مکرر و کوچک بخورید

توصیه ای که برای خورد و خوراک در مورد کاهش وزن می شود برای امتحانات و کنکور هم صادق است. وعده های کوچک منبع انرژی ثابتی برای رفع خستگی مغز سر جلسه کنکور فراهم می آورد.

سر جلسه کنکور چی ببریم؟

سر جلسه کنکور چی ببریم؟

صبحانه کاملی داشته باشید

با وجودی که توصیه می شود وعده های کوچک و مکرر بخورید ولی صبحانه در این میان جایی ندارد. ذهن شما لازم است که در زمان درس خواندن و کنکور دادن تامین انرژی شود. صبحانه ای که ترکیبی از غلات کامل و پروتئین باشد، می تواند این خصوصیت را برای شما فراهم کند.

وعده غذایی سرشار از امگا 3 داشته باشید

در حالی که شما ممکن است از امگا 3 به عنوان محافظ قلب شنیده باشید، با این حال همچنین نقش مهمی در بهبود حافظه، تمرکز و حتی کاهش افسردگی بازی می کنند. مطالعات نشان داده است که اسیدهای چرب امگا 3، به ویژه اسید داکوساگزناک (DHA)، حجم مغز را افزایش داده اند.

واقعیت غم انگیز این است که بدن ما نمی تواند هیچ یک از چربی های امگا 3 را ایجاد کند و از این رو باید از رژیم غذایی آن ها را به دست آورد. بنابراین چه زمانی بهتر از زمان امتحانات و کنکور.

از منابع چربی های امگا 3 در رژیم غذایی می توان به این موارد اشاره کرد: ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا، ماهی خال خالی، ماهی تن، هویج، ماهی قزل سالمون، دانه های کتان، تخمه خربزه و آفتابگردان. شما همچنین می توانید از پودر این آجیل ها و دانه ها بر روی سوپ و یا سالاد استفاده کنید.

سر جلسه کنکور چی ببریم؟

بهترین دوست شما آب است

زمانی که تشنه می شوید تحریک پذیر، با تحمل کم و بدون تمرکز هستید. این ها مواردی هستند که شما قطعا نمی خواهید روز امتحان آن را تجربه کنید. بنابراین سعی کنید هیدراته باقی بمانید. 1.5 لیتر آب آشامیدنی در روز توصیه می شود.

آب نارگیل، نوشیدنی های شیری، برخی از چای های خاص مانند چای بابونه نه تنها می توانند به هیدراته شدن شما کمک کنند بلکه همچنین باعث تامین مواد مغذی و کسب آرامش هم می شود.

میوه های تازه را فراموش نکنید

تا جایی که می توانید میوه ها و سبزیجات تازه مصرف کنید. میوه های تازه ویتامین های ضروری، مواد معدنی و سایر مواد مغذی را برای بدن شما تامین می کند و همچنین به شما کمک می کند که برای مدت طولانی سیر شوید. از مصرف حله و حوله جات و غذاهای چرب پرهیز کنید چرا که باعث می شود سنگین و ناراحت شوید و تمرکز شما را سر جلسه کنکور هم کاهش می دهد.

بهترین میان وعده ها برای سر جلسه کنکور

مغز آفتابگردان، بذر کتان، آجیل بوداده، پسته بدون نمک مواد مناسبی هستند که می توانید همراه خود به سر جلسه کنکور ببرید. هر موقع احساس خستگی کردید یک مشت آن ها را بخورید تا انرژی شما مجددا تامین شود. بادام خیس خورده و همچنین کشمش هم گزینه های خوبی هستند که بهتر از مصرف خام آن هاست.

خوب است که در کیف خود همواره چند تا خوراکی داشته باشید تا سر جلسه کنکور استفاده کنید. مثل سیب یا شکلات تا در صورتی که احساس گرسنگی کردید از آن ها استفاده کنید.

سر جلسه کنکور چی ببریم؟

از شبکه های اجتماعی دوری کنید

این کار سختی است ولی اگر چند روز از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیسبوک دوری کنید می توانید تاثیر آن را بر کاهش استرس خود بیابید. چک کردن فیسبوک در ایامی که می خواهید درس های خود را مرور کنید بدترین کار است. چرا که باعث می شود زمان از دست شما خارج شود.

علاوه بر این خیلی از دوستان شما هم از این نرم افزارهای اجتماعی استفاده می کنند و صحبت با آن ها را جع به میزان مطالعه و آمادگی آن ها می تواند باعث بروز استرس برای شما شود.

مطالب پیشنهادی

نحوه حذف اکانت اینستاگرام به زبان ساده

روانشناسی عکس پروفایل زنان و مردان!

چگونه افراد حسود را بشناسیم؟

نکاتی که در بازاریابی تلفنی رعایت نمی کنید!

قرص هایی برای کاهش استرس

ممکن است فکر کنید که قرص هایی ممکن است به بهبود عملکرد تحصیلی شما کمک کند، اما خطرهای جدی استفاده نادرست یا سوء استفاده از داروهای تجویزی را دست کم نگیرید.

هنگامی که داروهای تجویزی بدون نسخه پزشک مورد استفاده قرار گیرد یا این که همراه با الکل مصرف شوند، می توانند اثرات مخربی مانند هروئین و کوکائین داشته باشد. این داروها می تواند اثرات نامطلوب بهداشتی از جمله افزایش فشار خون و ضربان قلب، اوردوز، آسیب های اندامی، تشنج و گاهی اوقات مرگ و میر ایجاد در پی داشته باشد.

در صورتی که پزشک شما دارویی برای مبارزه با استرس به شما پیشنهاد داد، حتما آن را به صورت شخصی مصرف کنید و از اشتراک داروها با دوستان خود و یا مصرف داروهای آن ها خودداری نمایید.

حتما استراحت کافی داشته باشید

یادتان باشد که باید حتما شب قبل از کنکور استراحت کافی داشته باشید. بهتر است که یک ساعت قبل از خواب حمام گرفته تا خوب خسته شوید و سپس به رختخواب بروید تا در آرامش کامل بتوانید استراحت نمایید.

سر جلسه کنکور چی ببریم؟

ورزش

احتمالا شنیده اید که ورزش موجب ترشح هورمون های شادی آور مانند اندورفین می شود، که موجب بروز احساسات مثبت و کاهش استرس و درد می گردد. خوشبختانه، یک پیاده روی ساده 10 دقیقه ای می تواند به اندازه کافی برای تسکین چند ساعته استرس مفید باشد.

اگر شما عصبانی هستید و ساعت ها مطالعه مستمر، استرس شما را بدتر می کند، می توانید در یک تمرین ورزشی گروهی شرکت کنید. با این کار شما نه تنها ورزش خواهید کرد، بلکه از جنبه های اضافی اجتماعی شدن نیز بهره مند خواهید شد.

آن چه که در روز کنکور بهتر است انجام دهید

هرچه که می خواهید سر جلسه کنکور همراه شما باشد، از شب قبل کنکور آماده کنید. یک صبحانه خوب و سبک بخورید. این به انرژی و تمرکز شما کمک می کند. قبل از شروع کنکور، به توالت بروید. اگر احساس می کنید قبل از جلسه کنکور استرس دارید، چند دقیقه ای را به تنفس مشغول شوید. زمانی که برگه های کنکور به دست شما رسید، زمانی را برای ریلکس بودن و تنفس در نظر بگیرید تا آرامش خود را بازیابید. سوالات را با دقت بخوانید و زیر نکات مهم و برجسته را خط بکشید. توجه داشته باشید که برای هر بخش یا سوال چقدر زمان دارید. سوالاتی را که برای شما راحت تر است و می توانید بهتر پاسخ دهید، اول از همه در نظر بگیرید. سعی کنید زمانی را برای مرور و تغییرات در نظر داشته باشید.

تاریخ برگزاری کنکور 97

آزمون گروه‌های آزمایشی ریاضی و علوم انسانی، صبح پنجشنبه ۷ تیر، آزمون گروه آزمایشی هنر بعد ازظهر پنجشنبه ۷ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۸ تیر و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی بعد از ظهر جمعه ۸ تیر برگزار می‌شود.

کارت‌ شرکت در آزمون‌ تمام داوطلبان‌ گروه های‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی‌، علوم‌ تجربی‌، علوم انسانی‌، هنر و زبانهای خارجی‌ به همراه برگ راهنمای شرکت در آزمون از بعد از ظهر روز یکشنبه 3 تیر تا روز چهارشنبه 6 تیر برای مشاهده و پرینت در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

داوطلبان‌ متقاضی، برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با وارد کردن شماره سریال کارت اعتباری ثبت نام (12 رقمی) و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و کدپیگیری ثبت‌نام (16 رقمی) و نام و نام خانوادگی، کدملی و سریال شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از برگ راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.

سر جلسه کنکور چی ببریم؟

رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور

محل رفع نقص کارت شرکت در ‌آزمون داوطلبان گروه­ های آزمایشی علوم ریاضی و فنی‌، علوم انسانی‌، علوم‌ تجربی‌، هنر و زبانهای ‌خارجی‌ بر مبنای‌ شهرستان‌ محل‌ اقامت فعلی‌ آنان‌ که‌ در بند 44 تقاضانامه‌ ثبت‌نام‌، مشخص‌کرده‌اند به‌ شرح‌ جدول شماره‌ 1 و آدرس محل رفع نقص به شرح جدول شماره 2 و 3 اطلاعیه سازمان سنجش است.

اصلاح سوابق تحصیلی قبل از جلسه کنکور

داوطلبانی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی دیپلم و یا پیش دانشگاهی هستند و نسبت به مندرجات کارت شرکت در آزمون در بندهای 1 ،3 ،4، 7 ،12، 15، 16، 21، 22، 23 و 24 شامل نام خانوادگی و نام، سال تولد، شماره شناسنامه، سال اخذ و نوع دیپلم، شماره ملی، کد دانش آموزی و منطقه اخذ دیپلم، سال و بخش محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی، عنوان مدرک پیش دانشگاهی، منطقه یا ناحیه اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی، کد دانش آموزی مقطع پیش‌دانشگاهی مغایرتی مشاهده کردند لازم است آن را اصلاح کنند.

داوطلبان باید برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ 10 تیر 97 به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصیلی خود مراجعه و از آن طریق موارد را اصلاح کنند.

داوطلبانی که نسبت به مندرجات کارت شرکت در آزمون در بندهای 13، 14، 17، 18، 19، 20 و 26 شامل سری و سریال شناسنامه، محل تولد، سهمیه، معدل کتبی نهایی دیپلم، محل اخذ مدرک ماقبل دیپلم، محل اخذ مدرک دیپلم و وضعیت تحصیلی و اشتغال مغایرتی مشاهده کردند لازم است آن را اصلاح کنند.

سر جلسه کنکور چی ببریم؟

داوطلبان باید برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ 8 تیر 97 منحصراً به سایت اینترنتی سازمان سنجش (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در سایت نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.

چنانچه شماره داوطلب مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون چه به صورت عددی و یا به صورت حروف ناخوانا است ضروری است از روز سه شنبه 5 تیر تا روز چهارشنبه 6 تیر از ساعت 8:30 تا 12:00 و 14:00 تا 18:00 شخصاَ به نماینده این سازمان آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط براساس جدول شماره 2 و 3 این اطلاعیه مراجعه کنند و موضوع را دنبال کرده تا مشکل برطرف شود.

نبض ما– تهیه و ترجمه: حسین مقدس زاده

منبع: Truweight

سر جلسه کنکور چی ببریم؟
5 (100%) 1 رای
ادامه مطلب کلیک کنید


سیسمونی برنامه رژیم لاغری ایمپلنت لابیاپلاستی کاشت مو پروتز سینه لیزر موهای زائد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت روان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید