حمله کی‌روش به کوارشما و رونالدو: آنهایی که می‌خواستند مرا تخریب کنند به حبس محکوم شده‌اند!


حمله کی‌روش به کوارشما و رونالدو: آنهایی که می‌خواستند مرا تخریب کنند به حبس محکوم شده‌اند!

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در اظهارنظری جدید به دو بازیکن تیم ملی کشورش که رفتاری خلاف میل او داشته‌اند، حمله کرد.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز و به نقل از نشریه آس اسپانیا، کارلوس کی‌روش در گفت‌و‌گو با نشریه «پوبلیکو» پرتغال مدعی شد که در پایان بازی تیم‌های ملی ایران و پرتغال، کریستیانو رونالدو حاضر به احوالپرسی با او نشده و همچنین پاسخ ریکاردو کوارشما، گلزن پرتغالی‌ها در این بازی را هم داد.

کی‌روش که بی‌محلی رونالدو به مذاقش خوش نیامده به پوبلیکو گفت: نمی‌توانم درک کنم که یکسری افراد به مربی‌ای که 12 سال در خدمت تیم‌های ملی پرتغال بوده است، محل نمی‌گذارند. من قهرمانی اروپا و جهان را با اصلاحات و ایده‌هایی جدیدی که معرفی کردم برای پرتغال به دست آوردم. تاریخ فدراسیون فوتبال پرتغال در جزیره مادیرا و با کریستیانو رونالدو آغاز نشده است. قدمت فوتبال پرتغال به خیلی پیش‌تر از اینها برمی‌گردد و ارزش‌هایی که من از ژوزه آگوستو، سیموئس، اوزه‌بیو، اومبرتو کوئلیو و ... آموختم شبیه چیزهایی نبود که الان می‌بینم. من نمی‌گویم ارزش‌هایی که الان برای بازیکنان تعریف شده بد است اما این ارزش‌ها نه برای من قابل قبول است نه برای خیلی‌های دیگر. برخی افراد که تلاش داشتند شخصیت و زندگی حرفه‌ای مرا تخریب کنند امروز خودشان متهم می‌شوند و یا در زندان هستند یا در مسیر رفتن پشت میله‌های زندان.»

رونالدو بعد از حذف پرتغال در جام جهانی 2010، زمانی که کی‌روش سرمربی این تیم بود، وقتی با سؤالی درباره دلایل ناکامی تیمش مواجه شد انگشت اتهام را به سمت کی‌روش گرفت و گفت «این سؤال را از کی‌روش بپرسید.» از آن زمان تا کنون، کی‌روش همیشه در رأی گیری انتخاب بهترین بازیکن جهان، لیونل مسی را به رونالدویی که چندی پیش به اتهام فرار از پرداخت مالیات به نزدیک دو سال حبس محکوم شد، ترجیح داد.

رونالدو اما تنها بازیکن تیم ملی پرتغال نبود که کی‌روش در گفت‌و‌گویش با نشریه پوبلیکو به آن حمله کرد. بعد از بازی اخیر تیم ملی ایران و پرتغال، ریکاردو کوارشما، زننده گل اول بازی گفته بود: «چیزی که بیش از همه مرا در این بازی آزار داد، رفتار سرمربی ایران بود. به عنوان یک پرتغالی، او باید برای هموطنانش احترام بیشتری قائل می‌شد.»

کی‌روش در واکنش به اظهارات بازیکن بشیکتاش اظهار داشت: کوارشما هنوز باید برای تیم ملی کشور من بازی کند و من نمی‌خواهم درباره او زیاد حرف بزنم. اما اگر همه مربیانی که با او کار کرده‌‌اند می‌خواستند که درباره‌اش حرف بزنند، سال‌ها حرف برای گفتن داشتند، همه از زمانی که در اسپورتینگ پرتغال بود تا وقتی برای پورتو بازی می‌کرد. بهتر است همین جا این بحث را متوقف کنیم. اگر او می‌خواهد چیزی درباره من بگوید، شجاعت داشته باشد و الان آن را بگوید. می‌گوید من به بازیکنان پرتغال بی‌احترامی کرده‌ام؟ او بگوید بی‌احترامی که من کردم چه بود؟ با تمام اینها من خوشحالم چون در پایان بازی سه بازیکن پرتغال با من احوالپرسی کردند: آدرین سیلوا، برونو آلوس و بتو.

تسنیم

451

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قطعی شد ناریمان الصالحی، زن عراقی مصطفی زمانی است ! + بیوگرافی عروس عراقی و عکس ها