یادگیری از طریق بازی (4)


یادگیری از طریق بازی (4)

یادگیری از طریق بازی (4) نویسنده :نسیبه کمالی / روانشناس خانواده تخمین مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه یادگیری

یادگیری از طریق بازی (4)

نویسنده :نسیبه کمالی / روانشناس خانواده

تخمین مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه

یادگیری کلامی :

یادگیری کلامی نوعی از یادگیری است که زمانی حاصلمی‌شود که محتوای آموخته شده بوسیله فرد شامل واژه‌ها ،هجاهای بی‌معنی ، یا مفاهیم می‌شود. زمانیکه دانش آموزیسعی می‌کند زبان جدیدی را یاد بگیرد و شروع می‌کند بهیادگیری کلمات و لغات ، در واقع از یادگیری کلامی بهرهمی‌برد. همچنین دانش آموزی که سعی می‌کند بخشی از کتابزیست شناسی را یاد بگیرد، مثل اصطلاحات و مفاهیم مربوطکه در آن بخش ارائه شده است در واقع از یادگیری کلامیاستفاده کرده است.

یادگیری کلامی در مقابل یادگیری حرکتی قرار دارد و هر چندفرض می‌شود که یادگیری کلامی از لحاظ و شناختی در سطحبالاتری قرار دارد. این مساله یادگیری کلامی را در مقامیممتایزتر از یادگیری حرکتی قرار نمی‌دهد. ابزاری که برایبررسی یادگیری کلامی مورد استفاده فراوان و سودمند قرارگرفته است، لیست مربوط به هجاهای بی‌معنی بوده است. دراین نوع از آزمایشات فهرستی از هجاهای بی‌معنی را بهآزمودنیها می‌دادند یا برایشان می‌خواندند و در فواصل زمانیمعین از آنها می‌خواستند هجاهای خوانده شده را یادآوریکنند. میزان مواد یادآوری شده ، معرف میزان یادگیری کلامیفرد بوده است. بازی های پیشنهادی برای این نوع یادگیری که منجر به تقویت دقت وتوجه و تمرکز میشود را در ذیل به آنها می پردازیم.

بازی 1:

با دقت به واژگان زیر نگاه کنید و آن ها را به خاطر بسپارید.

سپس بدون نگاه کردن به صفحه قبل، اقلام داخل فهرست خرید را را بنویسید و مشخص کنید هر کدام به چه تعداد تکرار شده است.

بازی 2:

واژگان داخل دایره ها را به خاطر بسپارید.

بدون نگاه کردن ب صفحه واژگان داخل دایره طوسی و سبز را به تفکیک را بنویسید.

نکته مهم:

در هر دو بازی عنوان شده صفحه نمونه را فقط 20 ثانیه به فرزندتان نشان دهید.و به هیچ عنوان دوبار صفحه را نشان ندهید چون بازی کارایی خود را از دست میدهد.

والدین عزیز با تقویت توجه،دقت و تمرکز در فرزندان خود از اختلال یادگیری پیشگیری میکنید و اگر کودکی هم دچار این مشکل باشد تا حدودی این مشکل را رو به بهبودی میبرد اما برای برطرف کردن اختلال یادگیری حتما به روانشناس و کاردرمانگر مراجعه کنید.

هفته آینده در باره یادگیری تمیز محرک ها ، برای شما توضیح میدهیم و بازی مناسب با آن را معرفی میکنیم.سپاس فراوان از نگاه پر مهر شما .

اصلاحات، بازی، حرکتی، کلامی، مفاهیم، یادگیری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرزند پروری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات رایزنی‌های 4 گزینه ریاست مجلس دوازدهم با منتخبین