ثبت 7463 خبر و شکایت در سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت در خرداد ماه


رییس سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت شبانه روزی این سامانه برای دریافت و رسیدگی به اخبار و شکایات مردمی در حوزه بهداشت، گفت: در خرداد ماه، 7463 خبر و شکایت در سامانه بهداشت 190 ثبت شد که تاکنون به 96 درصد این اخبار و شکایات رسیدگی شده است.

ثبت 7463 خبر و شکایت در سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت در خرداد ماه

رییس سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت شبانه روزی این سامانه برای دریافت و رسیدگی به اخبار و شکایات مردمی در حوزه بهداشت، گفت: در خرداد ماه، ۷۴۶۳ خبر و شکایت در سامانه بهداشت 190 ثبت شد که تاکنون به ۹۶ درصد این اخبار و شکایات رسیدگی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولات به نقل از وبدا، مهندس محراب آقازاده با اعلام این خبر، افزود: بیشترین شکایت ها از حوزه تحت پوشش دانشگاههای علوم پزشکی شهید بهشتی و مشهد(۱۲ درصد)، ایران (۱۰ درصد) و شیراز و اصفهان(۸ درصد) بوده است.

وی تصریح کرد: شکایت از اماکن مسکونی دارای فعالیت غیر مجاز و غیر بهداشتی با ۱۸درصد، نانوایی ۱۰ درصد و بقالی و سوپرمارکت ۸ درصد، در صدر اخبار این سامانه قرار گرفتند.

رییس سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت همچنین ادامه داد: عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد ۱۱ درصد، عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاقد تاریخ مصرف معتبر و دفع غیر بهداشتی فاضلاب با ۶ درصد و وجود جسم خارجی در مواد غذایی صنفی سنتی ۵ درصد اخبار سامانه را به خود اختصاص دادند.

مهندس آقازاده در خصوص اقدامات انجام شده برای اخبار و شکایت های ثبت شده در سامانه بهداشت 190، اظهار داشت: اقدامات قانونی معمول در زمینه این شکایت ها منجر به صدور اخطارهای بحرانی و غیر بحرانی به میزان ۲۲ درصد شد که با توجه به این اخطارها ۱۷ درصد از اماکن و مراکز نسبت به رفع نقص نواقص اعلام شده توسط کارشناسان بهداشت اقدام کردند و مابقی نیز در حال پیگیری می باشد.

وی با بیان اینکه 73 درصد از تماس گیرندگان با سامانه بهداشت 190 مرد و 27 درصد زن بودند، گفت: میزان رضایتمندی مردمی از این سامانه، ۹۴ درصد است که این میزان از نظرسنجی ۳۵ درصد از کل اخبار سامانه در ماه خرداد حاصل شده است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس