شفافیت مبنای کار دستگاه قضا است/ مردم به عملکرد قضات اعتماد دارند


شفافیت مبنای کار دستگاه قضا است/ مردم به عملکرد قضات اعتماد دارند

خرم‌آباد- رئیس‌کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه شفافیت مبنای کار دستگاه قضایی است، گفت: امروز مردم به عملکرد قضات اعتماد دارند.


به گزارش خبرنگار مهر، جعفر بدری صبح پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه تخلفات مطبوعاتی در استان در مقایسه با سال های قبل رو به کاهش است، اظهار داشت: سال گذشته ۷ پرونده و امسال ۲ پرونده تخلفات مطبوعاتی در دادگاه کیفری بررسی شده است.

وی با بیان اینکه از راه های ورود شورای حل اختلاف و مصالحه و ترغیب مسئولین به اینکه سعه صدر خود را بالا ببرند و هر انتقادی را تخریب حساب نکنند؛ امروز تعداد پرونده های تخلفات مطبوعاتی کاهش یافته است، تصریح کرد: پرونده های تخلفات مطبوعاتی ابتدا در شورای حل اختلاف بررسی شده و کمتر وارد دادگاه می شوند.

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه در عمل آنچه باعث موفقیت است شفافیت در کار است، شفافیت اگر در هر یک از این ارگان ها و ادارات دولتی مبنای عملکرد باشد از بروز مفسده ها جلوگیری می شود، افزود: تنها دستگاه حکومتی که شفافیت را مبنای کار قرار داده دستگاه قضایی است؛ مراحل رسیدگی و تصمیمات و آراء در دستگاه قضایی در معرض دید اشخاص است.

بدری با اشاره به اینکه جزو برنامه های دستگاه قضایی است که دسترسی مراکز علمی را به احکام دادگاه ها آسان تر کند و این کار دارد انجام می شود، یادآور شد: شفافیت مبنا قرار گرفته است و این امر باعث شده آراء از اتقان و استدلال کافی برخوردار باشد و اعتماد عمومی هم افزایش یابد.

وی با بیان اینکه امروز همه روی فساد حساس هستند، از مقامات عالی تا مردم عادی کوچه و بازار تصریح کرد: کوچکترین فسادی حساسیت های فوق العاده ای ایجاد می کند.

رئیس کل دادگستری لرستان ادامه داد: نمی گویم توانسته ایم همه حاشیه ها را منفی کنیم؛ به هر حال اشخاصی هستند که متوسل می شوند به دلال ها، دلال ها و واسطه های رفته اند فریب داده اند تا پرونده افراد را پیگیری کنند، با این دلال ها برخورد شده و به زندان رفته اند.

بدری با تاکید بر اینکه اعتقاد دارم که مردم به عملکرد قضات اعتماد دارند، آن هایی که تسیلم حق هستند، افزود: حالا کسی زیاده خواهی دارد و حقی ندارد و توقع دارد دادگستری به نفع آن ها حکم دهد، آنچه مربوط به اشخاص تحصیلکرده و مطلع است تایید می کنند که دادگستری امروز مرجع احقاق حق است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۴۵ هزار پرونده در دادگستری لرستان مختومه شده است، از این تعداد ۱۶ هزار مورد اعتراض واقع شده و به دادگاه تجدید نظر ارجاع داده شده است، ادامه داد: ۲۰ درصد این احکام نقض شده است و بقیه تایید شده اند.

رئیس کل دادگستری لرستان خاطرنشان کرد: در شوراهای حل اختلاف نیز ۷۶ هزار پرونده مختومه شده است.

کد خبر 4326678

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی