چگونه ایرادات رنگ کردن مو در خانه را مرتفع کنیم؟


چگونه ایرادات رنگ کردن مو در خانه را مرتفع کنیم؟

تقریبا اکثرا خانم ها تجربه رنگ کردن موها را دارند و با شیوه کلی رنگ کردن مو و اصول آن آشنا هستند. اما از آنجایی که برای رسیدن به نتیجه مطلوب در هر کاری باید جزییات و فوت و فن هایی را بدانیم و رعایت کنیم، این مطلب راهنمای شماست تا بتوانید ایرادات رنگ کردن مو در خانه را رفع کنید و تجربه های جدیدی به دست...

تقریبا اکثرا خانم ها تجربه رنگ کردن موها را دارند و با شیوه کلی رنگ کردن مو و اصول آن آشنا هستند. اما از آنجایی که برای رسیدن به نتیجه مطلوب در هر کاری باید جزییات و فوت و فن هایی را بدانیم و رعایت کنیم، این مطلب راهنمای شماست تا بتوانید ایرادات رنگ کردن مو در خانه را رفع کنید و تجربه های جدیدی به دست آورید.

رفع ایرادات رنگ کردن مو در خانه

۱- رنساژ چیست؟

رنساژ به مفهوم ایجاد سایه و تناژ در مو است و ایجاد این تناژ در مو بستگی به زمینه موهایتان دارد، رنساژ نسبت به رنگ معمولی رقیق تر است و اصولا مدت مکث آن روی پایه روشن، ۱ تا ۲ دقیقه می باشد.
برای انجام این کار باید رنگ با دو برابر اکسیدان ترکیب شود و به اندازه حجم اکسیدان آب اضافه کنیم، در ترکیب رنساژ¬ها می توان از واریاسیون استفاده کرد، ولی استفاده از حجم زیاد واریاسیون باعث تیره شدن رنگ می شود.
اصولا این تکنیک رنساژ روی پایه های دکلره بالا استفاده می شود.
زمان مناسب جهت رنساژ رو ی پایه ۹ و مش ها ۱ الی ۲ دقیقه است و بهترین زمان رنساژ روی موی رنگ شده ۱۵ الی ۲۰ دقیقه است.
رنساژ ها معمولا در مرحله اول برای مدتی جذابیت و زیبایی خاصی دارند ولی پس از مدتی در اثر شستشوی مداوم جذابیت و تناژ اولیه خود را از دست می دهد.

۲- برای روشن کردن مو های بدن (دست، پا ، کمر و….) از چه موادی می توان استفاده کرد؟

بهترین محصول برای روشن یا بلوند کردن موهای بدن کرم دکلره ها هستند که از قدیم رایج بودند .
نحوه مصرف: کرم دکلره برای بدن بهتر است که با اکسیدان ۶% (ضعیف) ترکیب شود.
در بعضی اشخاص احتمال بروز عوارض و حساسیت یا واکنش های ضعیف تر مثل خارش پوست یا سوزش سطحی وجود دارد، از پودر های دکلره بدون آمونیاک برای روشن کرده قسمت های مختلف بدن و رو¬شن کردن قسمت های تیره پوست می توان استفاده کرد.

ترکیب ۳۰ مدل رنگ موی جذاب + ویدیوی آموزش مش فویل

چگونه ایرادات رنگ کردن مو در خانه را مرتفع کنیم؟

۳-برای جلوگیری از سبز یا کدر شدن رنگ های سرد چه باید کرد؟

زمانی که رنگی سرد را انتخاب می کنید و انتخاب شما تناژ خاصی از رنگهای سرد است، بهتر است حتما روی پایه دکلره انجام شود .و نسبت به روشنی یا تیرگی و متوسط بودن رنگ مورد نظرتان روی پایه های ۷تا۹ می توانید از رنگهای هم پایه استفاده کنید و با توجه به انتخاب شما که رنگی سرد است از گروه رنگهای دودی و خاکستری استفاده کنید

نکته: اگر از این گروه رنکها استفاده کنید طبیعتا تناژ سبز را در نتیجه مشاهده می کنید بنابراین از ۲تا۴ سانت رنگ شرابی و یا بنفش بادنجانی استفاده کنید تا سردی رنگ شما حفظ شود و در عین حال از ایجاد رفله سبز جلوگیری کنید

نکته:۲پایه دکلره شما هرپایه ای که بود از رنگها در همان پایه انتخاب کنید، مثلا: اگر پایه ۸بود از گروه رنگها در پایه ۸ استفاده کنید

مطلب مرتبط: ۱۴ مدل رنگ موی جدید ۲۰۱۸ + آموزش رنگ کردن مو

۴-برای ایجاد تناژ و رفله بژ و براق از چه رنگ هایی استفاده کنیم؟

رنگهایی با تناژ بژ اصولا سرد هستند، ولی رفله های بژ گرم متقاوتند. مثلا رنگ شامپاینی یکی از رنگهای بژ گرم محسوب می شود و یا هم خانواده این رنگها اصولا بژ های گرم هستند.
برای ایجاد رنگهای بژ و گرم از تنالیته های گرم در ترکیبات استفاده می کنیم .توجه داشته باشید که حتما باید این تناژ ها روی پایه دکلره ۸ کامل و ۹ استفاده کنیم.
مثلا از رنگ بژ و عسلی با توجه به پایه انتخاب می کنیم و از رنگ های قرمز و یاقوتی یا تیتانی در برندهای با کیفیت استفاده میکنیم، این تناژ بایستی با توجه به حجم مو و حجم رنگ برای هر ۲۰ میل رنگ ۲سانت از رنگ های گرم با تناژ غالب قرمز یاقوتی استفاده کنیم.
حجم اصلی رنگ تان از بژ ۳۲۰/۰ و عسلی باشد.

۵-برای ثبات و ماندگاری بیشتر در رنگهای خیلی روشن در پایه های ۱۰ چه باید کرد؟

اصولا زمانی که پایه مو خیلی روشن است، یعنی در پایه ۱۰ است، تمام رنگدانه های مو از بین رفته و توانسته ایم زمینه ای کاملا روشن بدون رنگ را ایجاد کنیم، در این مرحله، انتخاب رنساژ بایستی اصولی و از گروه رنگهایی باشد که با ثبات تر باشند و با توجه به انتخاب شما برای ایجاد رنگی بسیار روشن باید از رنگ های پلاتینه استفاده کنید، بنابراین از رنگ هایی به عنوان مکمل برای ثبات رنگ نیاز داریم.
برای ایجاد رنگی باثبات بیشتر، ابتدا از رنگ مورد نظر با تناژ انتخابی استفاده می¬کنیم و رنگ مکمل را از گروه پلاتینه نچرال(طبیعی) مثل ۱۰۰۰ و ۰۰۰ استفاده می کنیم.
بعد از این مرحله تناژ مورد نظرمان را تشدید می کنیم، مثلا اگر تناژ صدفی را در نظر داریم از رنگ های شرابی یا آلبالویی قرمز به میزان کم مثلا دو سانت استفاده می کنیم.
۰۰۰ و ۱۰۰۰ به عنوان مکمل در ترکیب رنساژ روی پایه های بالا باعث ثبات و حجم و وزن در رنگ خواهند شد.

با ۱۰ فرمول ترکیب رنگ مو ۲۰۱۸ آشنا شوید / تصاویر

چگونه ایرادات رنگ کردن مو در خانه را مرتفع کنیم؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها