فساد در سینمای ایران به روایت بازیگر زن دوران طاغوت +فیلم


فساد در سینمای ایران به روایت بازیگر زن دوران طاغوت +فیلم

بازیگر سینمای طاغوت که اکنون با متواری شدن به آمریکا و پذیرش چند نقش ضدایرانی در هالیوود به شهرت رسیده، سینمای ایران را متهم به فساد جنسی کرد.

به گزارش جام نیوز، شهره آغداشلو، بازیگر متواری سینمای طاغوت، که اکنون در آمریکا بسر می برد، موضوع آزارهای جنسی زنان در هالیوود را امری متداول در همه جای دنیا خواند و سینمای آمریکا را بخاطر این سلسله افشاگری های دیرهنگام ستایش کرد.

آغداشلو با بیان اینکه مهمترین دستاورد این جنبش گردهمایی زنان هالیوود بوده گفت: در واقع این کار منجر به تشکیل یک مجموعه شده که جامعه خواهرانه نامیده می شود.

بنابراین می توان بعد از این بازیگران هالیوود را خواهر خطاب کرد و آنجلینا جولی را خواهر انجی صدا زد. واژه ای که تاکنون سینمای هالیوود برای تمسخر قشر انقلابی کشورمان در فیلم های ضدایرانی از آن استفاده می کرد.

این مصاحبه سفارشی که به نظر می رسید برای خنثی کردن نقش رسانه های ایرانی در پرداختن به این رسوایی ها و بزک دوباره سینمای هالیوود برای مخاطب ایرانی تدارک دیده شده بود، با متهم کردن رسانه های کشورمان به سیاه نمایی از سوی مجری بهنود مکری مجری صدای آمریکا ادامه یافت و آیدین آغداشلو هم به تطهیر سینمای آمریکا پرداخت.

خانم آغداشلو با بیان اینکه این اتفاق مختص سینمای هالیوود نیست و در تمام دنیا وجود دارد به سینمای بعد از انقلاب اشاره کرد و مدعی شد: 30 سال پیش دعوت شدم بروم به ایران و در یک سریال تلویزیونی بازی کنم....قبول نکردم و یک بازیگر زن ایرانی توانا بجای من نقش را پذیرفت، بعد از دو سال شنیدم بقدری اذیت شده بود، بقدری اذیت و آزارهای جنسی دیده بود که بعد از یک یا دو سال رفته بود بیمارستان روانی و 6 ماه در آن بستری شده بود.

وارد کردن این اتهامات به سینمای ایران در حالی است که وی در چند نقش ضدایرانی برای سینمای هالیوود بازی کرده و در صورتی که زنان قدرتمندی چون آنجلینا جولی، رز مک گاون، لیدی گاگا قادر به دفاع از خود در برابر آزارها نبوده اند قطعا وی نیز طعم تلخ آنها را چشیده است و ای کاش بجای مایه گذاشتن همیشگی از ایرانی و سینمای ایران، از تجربیات خود در هالیوود و سینمای قبل از انقلاب می گفت تا مصاحبه از جذابیت بیشتری برخوردار شود.

گفتنی است سوءاستفاده از زنان در سینمای قبل از انقلاب به قدری راحت و رایج بود که در برخی قراردادها آنها می پذیرفتند صحنه های جنسی بازی کنند.

افشاگری بازیگران هالیوود منجر به دو جنبش بزرگ زنان در آمریکا و اروپا شده است و به اعتراف خود آنها و برخلاف آنچه بازیگر ضدایرانی سینمای طاغوت مدعی است، چنین چیزی در دنیا بی سابقه است.

شهره آغداشلو(وزیری تبار) همچنین با تحسین برانگیز خواندن این اتفاق در هالیوود، آن را حرکتی شجاعانه خواند که هالیوود جرات و جسارت ابراز آن را داشته است.

این در حالی است که بسیاری از افشاگری ها مربوط به آزارهایی است که دهه ها یا سال ها قبل رخ داده و حالا صدای آن درآمده است و بخاطر همین بازیگران زن نمی توانند برخورد قضایی با مجرمان را پیگیری کنند.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان رسانه و سینما، افشاگری هایی که در خصوص آزارواذیت زنان در هالیوود در بازه زمانی چند ماه اخیر صورت گرفته، گرچه واقعیت دارد اما همزمانی آن با رسوایی های جنسی ترامپ، سیاسی بودن آن را نشان می دهد که به دنبال عادی نشان دادن تجاوزهای رئیس جمهور آمریکا به زنان است.

بیشتر بخوانید:

ترامپ، زنان فاحشه و دلارهایی برای بستن دهان ها +عکس و فیلم

جام نیوز در همین راستا و با استناد به منابع خبری ای چون بی بی سی، صدای آمریکا، دویچه وله و دیگر تارنماهای وابسته به دولت های غربی دهها گزارش و خبر از این رویداد مهم را منتشر کرد که در ادامه می توانید به برخی از آنها مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

زنان قربانی تجاوز طغیان کردند +عکس

آقای تهیه کننده، معتاد یا شکارچی جنسی؟/ قربانی جنسی شدن جزو دنیای زنان سینماست

رسوایی جنسی بازیگر اصلی سریال خانه پوشالی را حذف کرد +عکس

مجلس محل قانونگذاری یا پاتوق مزاحمت‌های جنسی برای زنان +عکس و فیلم

لینک دانلود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش