نام مسئول کمیته مربیان را تاکنون نشنیده‌ بودم/ فدراسیون بسکتبال باید به کارنامه افراد نگاه کند


نام مسئول کمیته مربیان را تاکنون نشنیده‌ بودم/ فدراسیون بسکتبال باید به کارنامه افراد نگاه کند

مربی و کارشناس بسکتبال گفت: از سال 71 به عنوان مربی فعالیت می‌کنم، اما تاکنون نام مسئول کمیته مربیان فدراسیون را نشنیده‌ بودم.

عباس آقا کوچکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد اینکه چرا در حال حاضر در بسکتبال فعال نیست اظهار داشت: من همیشه در خدمت بسکتبال بودم و هر کمکی از دستم برآمده انجام دادم و کارنامه‌ام هم مشخص است اما فدراسیون جدید تاکنون اعلام آمادگی برای همکاری نکرده است. من در تیم‌های ملی امتحان پس داده هستم و اگر نگاهی به تیم نوجوانان 2011 داشته باشید مشخص می‌شود چه بازیکنانی به بسکتبال ایران معرفی شدند.

وی ادامه داد: نیازی به گفتن نیست، در همان تیم 2011 بازیکنانی مانند بهنام یخچالی، محمد یوسف‌وند،‌وحید دلیرزهان را ما معرفی کردیم، اما هیچگاه نخواستم خودم را تحمیل کنم یا جلو بیندازم.

مربی سابق تیم‌های ملی و کارشناس بسکتبال عنوان کرد: مسئولان فدراسیون با کنکاش کوچک می‌توانند به کسانی برسند که در گذشته به بسکتبال خدمت کردند. الان هم این پتانسیل را دارم که بازیکن‌سازی کنم. تیم جوانان 2018 از سال 93 دست من بود و برای جمع کردن یک تیم چیزی حدود 500 بازیکنان را مورد ارزیابی قرار دادیم حتی یک فراخوان برای بازیکنان بلند قد را انجام دادیم که بائرمن بسیار از این کار خوشش آمد. در رده باشگاهی هم راه ترابری قم و همراهی زنجان راه همه یادشان است که با کمترین بودجه چه نتایجی در لیگ گرفت.

آقاکوچکی درمورد اینکه گفته می‌شود بسکتبال را افراد محدودی اداره می‌کنند گفت: به نظر من باید جامعه بیشتری از مربیان و کارشناسان را درگیر کرد به مجموعه‌ای که در گذشته درگیر بوده اگر نگاه کنید متوجه می‌شوید مربیانی مانند من در آستانه 60 سالگی هستند و تجربه آنها در بسیاری از موارد جوابگو است اما چشم‌پوشی از این موارد درست نیست و عبور از نام آنها جای تامل دارد.

وی درمورد اینکه آیا شناختی از مسئول کمیته مربیان دارید یا خیر، گفت: نمی‌دانم چه کسی است و او را نمی‌شناسم از سال 71 در تیم‌های ملی و باشگاهی مربی بوده‌ام و در این مد نام این فرد را نشنیدم،‌ شاید هم من کم حافظه هستم، اما به نظر من باید یک فرد قوی برای کمیته مربیان انتخاب می‌شد.

مربی سابق تیم‌های ملی ادامه داد: انتظار ما این بود دوستانی که جدید آ‌مده‌اند به کارنامه افراد نگاه می‌کردند و دعوت به همکاری می‌شد اما این اتفاق نیفتاد. نمی‌دانم آنها چه چیزی را ملاک قرار دادند و دعوت نکردند در مجموع ما که ضرر نمی‌کنیم. زمانی که طباطبایی انتخاب شد به او گفتم تیم ملی «ب» کارهایش زودتر انجام شود اما گفتند خودشان کارها را انجام می‌دهند و ما هم بی‌خیال شدیم. نه با شاهین‌طبع نه کوهیان و نه هیچ مری دیگری مشکلی ندارم و همیشه خود را خدمتگذار بسکتبال کشور دانسته‌ام.

انتهای پیام/ر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا