طرز تهیه ژله شطرنجی مناسب برای مهمانی های خانوادگی


ژله از انواع دسرهای خوش طعم و پرطرفدار است و انواع مختلفی دارد و با روش های متفاوتی تهیه می شود. ژله شطرنجی از انواع ژله ها با ظاهری زیبا است و طرز تهیه ژله شطرنجی در منزل به راحتی امکان پذیر است و اگر شما به تهیه انواع ژله ها علاقه مند هستید بهتر است از تهیه این نوع دسر غافل نشوید. ژله رنگین کمان و ژله...

ژله از انواع دسرهای خوش طعم و پرطرفدار است و انواع مختلفی دارد و با روش های متفاوتی تهیه می شود. ژله شطرنجی از انواع ژله ها با ظاهری زیبا است و طرز تهیه ژله شطرنجی در منزل به راحتی امکان پذیر است و اگر شما به تهیه انواع ژله ها علاقه مند هستید بهتر است از تهیه این نوع دسر غافل نشوید.

ژله رنگین کمان و ژله شطرنجی و ژله خرده شیشه از انواع ژله های مجلسی و رنگی هستند و شما می توانید برای پذیرایی از مهمان ها این نوع ژله ها را در منزل تهیه کنید.

طرز تهیه ژله شطرنجی مناسب برای مهمانی های خانوادگی

مواد لازم

ژله آلوئه ورا : دو بسته ژله در طعم و رنگ های مختلف ( آلبالو و کیوی و موز و بلوبری و انگور بنفش ) : از هر کدام 1/2 بسته بستنی وانیلی : یک بسته

طرز تهیه ژله شطرنجی

برای تهیه ژله شطرنجی بستنی وانیلی را از یخچال بیرون آورید تا آب شود سپس ژله آلوئه ورا با دو پیمانه آب جوش مخلوط کنید و ظرف حاوی ژله آلوئه ورا را روی بخار کتری و یا سماور قرار دهید تا ژله آلوئه ورا درون آب حل شود و شفاف شود سپس ظرف ژله را در مکانی مناسب قرار دهید تا ژله خنک شود توجه داشته باشید که نباید ژله آلوئه ورا ببندد.
در مرحله بعدی طرز تهیه ژله شطرنجی هر یک از پودرهای ژله را با 1/4 پیمانه آب جوش ترکیب کنید سپس هر یک از پودرهای ژله را روی بخار کتری و یا سماور قرار دهید تا پودر های ژله حل شوند و شفاف شوند سپس به هر کدام از ژله های حل شده 1/4 لیوان آب سرد اضافه کنید و هر یک از ژله های حل شده را درون ظرف پلاستیکی جداگانه ای بریزید و ظروف پلاستیکی را درون یخچال قرار دهید تا ژله ها به طور کامل ببندند و خودشان را بگیرند. توجه داشته باشید که بهتر است از مقداری آب کمی برای حل کردن پودرهای ژله استفاده کنید تا بتوانید ژله ها را بعد از بسته شدن به راحتی برش بزنید.

طرز تهیه ژله شطرنجی مناسب برای مهمانی های خانوادگی
در این مرحله از طرز تهیه ژله شطرنجی بعد از آماده شدن هر یک از ژله ها آن ها را درون سینی برگردانید و ژله ها را در ابعاد 3 سانت در 3سانت برش بزنید. برای اینکه ژله ها را به راحتی برش بزنید بهتر است درون ظرفی مناسب مقداری آب جوش بریزید و چاقو را درون آب جوش قرار دهید تا گرم شود سپس ژله ها را به کمک چاقو برش بزنید.

طرز تهیه ژله شطرنجی مناسب برای مهمانی های خانوادگی
کف قالب مخصوص ژله را به اندازه 2 تا 3 میلی متر ژله آلوئه ورا بریزید و بعد از اینکه ژله آلوئه ورا به غلظتی شبیه به سفیده تخم مرغ رسید ژله های برش زده شده را روی آن بچینید.

طرز تهیه ژله شطرنجی مناسب برای مهمانی های خانوادگیطرز تهیه ژله شطرنجی مناسب برای مهمانی های خانوادگی
در مرحله آخر طرز تهیه ژله شطرنجی باقی مانده ژله آلوئه ورا را با بستنی وانیلی مخلوط کنید و مقداری از مخلوط ژله آلوئه ورا و بستنی وانیلی را روی برش های ژله بریزید سپس ظرف حاوی ژله شطرنجی را درون فریزر قرار دهید تا ژله ها به صورت کامل بسته شوند.

طرز تهیه ژله شطرنجی مناسب برای مهمانی های خانوادگی
دوباره قالب حاوی ژله را از فریزر بیرون آورید و باقی مانده ژله آلوئه ورا را روی برش های ژله بریزید و روی ظرف سلفون بکشید سپس قالب ژله را به مدت نصف روز درون یخچال قرار دهید.
بعد از مدت زمان ذکر شده قالب ژله را از درون یخچال بیرون آورید و درون ظرفی بزرگ و مناسب مقداری آب گرم بریزید و اطراف ژله شطرنجی را با کمک چاقو از قالب جدا کنید سپس قالب ژله را درون آب گرم به مدت 30 ثانیه قرار دهید و ظرفی را که برای سرو در نظر گرفته اید خیس کنید و روی قالب ژله قرار دهید و ژله شطرنجی را درون ظرف مورد نظر برگردانید و با کمک روش های تزیین ژله این ژله مجلسی و خوشمزه را تزیین کنید.

طرز تهیه ژله شطرنجی مناسب برای مهمانی های خانوادگی طرز تهیه ژله شطرنجی مناسب برای مهمانی های خانوادگی

در این مطلب با طرز تهیه ژله شطرنجی در منزل آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این ژله مجلسی نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع دسر و بستنی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی