مراسم چهلم مرحوم آیت الله ایمانی برگزار می شود


مراسم چهلم مرحوم آیت الله ایمانی برگزار می شود

مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم آیت‌الله ایمانی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و عضو فقید مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

این مراسم فردا (سه شنبه 29 خرداد) از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) برگزار خواهد شد.

در این مراسم آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری به سخنرانی خواهد پرداخت.

همچنین مراسمی از سوی آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی (پنج‌شنبه ۳۱ خرداد)، بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد مدرسه امیرالمؤمنین(ع) واقع در قم، خیابان صفاییه برگزار می‌شود.

به گزارش آنا، آیت‌الله حاج شیخ اسدالله ایمانی در سال 1326 شمسی در شهرستان کازرون و در خانواده‌ای متدین و ولایی چشم بر جهان گشود. جد بزرگوار ایشان مرحوم کربلایی اسدالله به حدی از ایمان و معرفت نائل شده بود که به کربلایی مقدس مشهور بود و پدر بزرگوار آیت‌الله ایمانی، مرحوم حجت‌الاسلام حاج شیخ محمد صادق ایمانی از چهره‌های معروف مذهبی در شهرستان و شهرها و قراء مجاور بودند.

آن مرحوم دوران دبستان را در کازرون گذرانده و سه سال اول دروس مقدمات حوزوی را در خدمت علمای شهر گذراند. در سال 1341 چند ماه بعد از رحلت آیت‌الله العظمی بروجردی راهی قم شد و تا سال 1344 به فراگیری دروس متداول آن زمان نظیر شرح لمعه، قوانین، رسایل، مکاسب، کفایة الاصول و منظومه را نزد اساتید بزرگوار خود حضرات آیات محمد تقی ستوده، صلواتی، شب‌زنده‌دار، محمد فاضل لنکرانی، مکارم شیرازی، سبحانی، اعتمادی و سید محمد باقر سلطانی طباطبایی فرا گرفت.

مرحوم آیت‌الله ایمانی دو دوره خارج اصول و همزمان فقه را نزد اساتید بزرگواری مانند حضرت آیت‌الله العظمی سید محمد محقق داماد، حضرت آیت‌الله‌العظمی میرزا هاشم آملی، حضرت آیت‌الله العظمی سیدمحمد رضا گلپایگانی و همچنین حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی سپری کردند و به درجه اجتهاد نائل آمدند.

آن عالم ربانی کنار دروس فقه و اصول از مباحث فلسفی آیت‌الله حاج شیخ یحیی انصاری و همچنین حضرت آیت‌الله جواد آملی بهره بردند. به مباحث اخلاقی حضرت آیت‌الله شب‌زنده‌دار اهتمام ویژه‌ای داشتند و از مباحث علمی، اجتماعی، سیاسی حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و مرحوم آیت‌الله ربانی شیرازی استفاده وافری کردند.

مرحوم آیت‌الله ایمانی در حوزه‌های علمیه قم و کازرون و همچنین بوشهر به تدریس مشغول بوده و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های شیراز کرسی تدریس را همزمان با مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های شیراز عهده‌دار بودند.

مرحوم آیت‌الله ایمانی در اوایل حضور خود در قم به مبارزه علیه رژیم سفاک پرداخت و از سال 1342 برای تثبیت و گسترش مرجعیت امام خمینی(ره) تلاش و سخنرانی‌های متعددی کرد به‌طوری که ممنوع‌المنبر شد. وی مجلس ختم شهید آیت‌الله حاج سید مصطفی خمینی(ره) را در شهرستان برگزار کرد که به همین دلیل در اصفهان دستگیر شد.

پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مجموعه فرهنگی و خدماتی حضرت قائم(عج) را تحت نام صندوق‌های قرض‌الحسنه، خیریه و کتابخانه راه‌اندازی کرد و در ایام تبلیغی و تابستان ضمن شرکت در جلسات مختلف به تقویت حرکت‌های فرهنگی و مذهبی اهتمام کرده که با اعزام طلاب و مبلغان در سطح روستاهای شهرستان کازرون و شهرهای اطراف زمینه همگامی روستاییان با حرکت‌های انقلاب اسلامی را فراهم کرد.

در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای به خانواده‌های شهدا و مجروحان داشت و همچنین کسانی که به‌انحاء مختلف مورد ظلم و ستم و زندان رژیم سفاک پهلوی قرار گرفته بودند، در حالی که در اواخر عمر حکومت ستم‌شاهی در شهرستان کازرون حکومت نظامی اعلان شده بود لکن برای حفظ حقوق مردم و برقراری نظم تلاش زایدالوصفی کرد.

با توجه به اهتمام آیت‌الله ایمانی به حفظ بیت‌المال و حقوق مردم در روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی زمینه تاراج سلاح پادگان‌ها و حیف‌ومیل بیت‌المال را از بین بردند و تقریباً اولین شهری بود که نهادهای نظامی و انتظامی در آن مستقر و وظایف قانونی خود را در روزهای اولیه انقلاب اسلامی عهده‌دار بودند.

ایشان در طول حیات با برکت خود مسئولیت‌هایی چون: «نماینده حضرت امام خمینی(ره) و امام جمعه کازرون با حکم مبارک امام خمینی(ره) (از مهرماه سال 1358 تا 1380)»، «اولین نماینده روحانی و نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه شیراز»، «نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در چهار دوره متوالی»، «نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر از سال 1380» و «نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان‌های فارس و بوشهر»، «امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس از سال 1387» را برعهده داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !