گوگل همچنان مشغول خرید گسترده ملک در اروپا است


گوگل همچنان مشغول خرید گسترده ملک در اروپا است

روند رو به رشد خرید ملک در اروپا توسط گوگل همچنان ادامه دارد و غول دنیای فناوری به تازگی اقدام به خرید 70 هکتار از زمین‌های بخش شمالی کشور هلند کرده است.

صراط:

این اقدام از سوی گوگل احتمالاً به معنی احداث دیتاسنترهای بیشتر در قاره اروپا است. اگرچه احتمال این امر تا چند سال آینده کم است اما غیر ممکن هم نیست. براساس اعلام سخنگوی گوگل، این شرکت قصد دارد تا حق‌ انتخاب‌های متفاوتی برای خود فراهم کند و به همین علت اخیراً مشغول خرید ملک در اروپا بوده است.

به گزارش تابناک لوکزامبورگ، سوئد و دانمارک سایر کشورهایی بوده‌اند که گوگل اخیراً در آن‌ها اقدام به خرید ملک کرده است. علاوه بر این انتظار می‌رود در نیمه دوم سال میلادی جاری، شاهد خرید املاک بیشتری توسط گوگل در اروپا باشیم.

سرمایه گذاری گوگل در هلند بی سابقه نیست و قبلاً نیز شاهد آن بوده‌‌ایم. برای مثال سرمایه گذاری 600 میلیون یورویی گوگل در شهر Eemshaven در شمال شرقی کشور هلند که البته به گفته سخنگوی گوگل قرار است 582 میلیون یورو دیگر نیز برای گسترش آن هزینه شود. هرچند هنوز برنامه‌های دقیق توسعه توسط گوگل اعلام نشده است. علاوه بر آن‌چه گفته شد، گوگل توسعه سرمایه گزاری در کشور بلژیک را نیز تایید کرده است.

این اقدام گوگل برای توسعه و ارتقای جدی دیتا سنترها، با در نظر گرفتن گسترش روز افزون تقاضا برای سرویس‌های محاسبات ابری و فضای ابری کاملاً منطقی است. براساس گزارش مالی منتشر شده، شرکت گوگل در سه‌ماهه‌اول سال جاری میلادی 7.7 میلیارد دلار هزینه صرف توسعه فناوری‌ هوش مصنوعی و زیر ساخت‌های داده‌ها کرده است. لازم به ذکر است دستیار صوتی گوگل وابسته به پردازش ابری است و این سرمایه گذاری‌ها کمک شایانی به بهبود آن خواهند کرد.

احتمالاً با گسترش نیاز شرکت‌های تجاری به سرویس‌های ابری، شاهد دو برابر شدن زیرساخت‌های مقر گوگل در کالیفرنیا نیز باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس