لباس قشقایی در کنسرواتوار چایکوفسکی + فیلم


لباس قشقایی در کنسرواتوار چایکوفسکی + فیلم

دومین کنسرت منتخب ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران در حالی شامگاه 27 خرداد ماه در کنسرواتوار چایکوفسکی مسکو برگزار شد که یک ایرانی با لباس محلی قشقایی در آنجا حضور پیدا کرده بود.

به گزارش ایسنا، این کنسرت با اجرای قطعات کلاسیک از آهنگسازان ایرانی و روسی به رهبری شهرداد روحانی و آثار باکلامی مانند «یازده ستاره»، «معمای شاه» و ... به رهبری فریدون شهبازیان و صدای سالار عقیلی برگزار شد.

یکی از نکات قابل توجه این اجرا فردی بود که با لباس قشقایی در سالن کنسرواتوار دولتی چایکوفسکی مسکو حضور پیدا کرده بود.

در این بخش می‌توانید ویدئوی گفت‌وگو با فردی که با لباس قشقایی در کنسرواتوار چایکوفسکی حاضر شده است را مشاهده کنید.

پیش‌تر نیز مدیرعامل بنیاد رودکی به عنوان متولی این ارکسترها از وزیر ورزش و جوانان درخواست کرده بود در صورت امکان اعضای تیم ملی فوتبال ایران در این کنسرت حضور داشته باشند اما به دلیل تمرین‌های این تیم، این امر محقق نشد. با این وجود امید می‌رود و احتمال کمی وجود دارد تیم ملی فوتبال ایران بتواند شب قبل از بازی خود با اسپانیا در شهر کازان برای دیدن اجرای سوم این ارکسترها به سالن کنسرت بیاید.

اجرای منتخب ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران همزمان با جام‌جهانی ۲۰۱۸ بر اساس تفاهم‌نامه بنیاد رودکی و کنسرواتوار چایکوفسکی انجام می‌شود.

کنسرواتوار دولتی چایکوفسکی مسکو یکی از مراکز مهم تحصیلات عالی حوزه موسیقی در کشور روسیه است که در سال ۱۸۶۶ تاسیس شده و گفته می‌شود پس از کنسرواتوار سن پترزبورگ قدیمی‌ترین کنسرواتوار روسیه است؛ البته نام اصلی این کنسرواتوار در ابتدا «کنسرواتور سلطنتی مسکو» بود که از سال ۱۹۴۰ به نام پیتور ایلیچ چایکوفسکی تغییر نام داد.

سرگئی راخمانینف نوازنده پیانو، آهنگساز، رهبرارکستر، والری آفاناسیف نوازنده پیانو، ادوارد آرتمیف آهنگساز، ولادیمیر اشکنازی، نوازنده پیانو و رهبر ارکستر، لازار برمن وازنده پیانو، ادیسون دنیسوف آهنگساز، آلکسی گوروخوف نوازنده ویولن، موسیقی‌شناسی، معلم، سوفیا گوبایدولینا آهنگساز، آرام خاچاتوریان آهنگساز، لئونید کوگان نوازنده ویولن، گیدون کرمرنوازنده ویولن، داوید اویستراخ نوازنده ویولن، سویه‌تسلاف ریختر نوازنده پیانو، مستیسلاف روستروپوویچ رهبر ارکستر، رادیون شچدرین آهنگساز و نوازنده پیانو، آلفرد اشنیتکه آهنگساز، ولادیمیر اسپیواکف نوازنده ویولن، رهبر ارکستر از جمله هنرمندان برجسته موسیقی کلاسیک دنیا هستند که از این موسسه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام