اردبیل در تنوع گیاهان دارویی جزو استان‌های برتر کشور است


اردبیل در تنوع گیاهان دارویی جزو استان‌های برتر کشور است

اردبیل – عضو هیئت علمی دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به شرایط اقلیمی اردبیل تاکید کرد که این استان در تنوع گیاهان دارویی جزو استان‌های برتر کشور است.


به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدرضا رجب‌نژاد در همایش سمینار گیاهان دارویی و داروهای گیاهی اردبیل افزود: این تنوع گیاهان دارویی در تمام مناطق استان اردبیل وجود دارد.

وی با اشاره به ارز آوری حوزه گیاهان دارویی تصریح کرد: توسعه این بخش می تواند علاوه بر تقویت اقتصادی استان، در حوزه اشتغالزایی نیز می تواند تحول شگرفی را در استان دامن بزند.

دبیر همایش گیاهان دارویی و داروهای گیاهی توسعه دانش در این بخش را نقطه قدرت در ایجاد اشتغال پایدار دانست و یادآور شد: برای تحقق این مهم ایجاد کارخانجات و واحدهای فرآوری کوچک و بزرگ در حوزه گیاهان دارویی ضروری است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل نیز در این سمینار موفقیت در تولید و عرضه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی را در گرو شبکه سازی عنوان کرد و یادآور شد: براین اساس نقش سازمان های دولتی باید نقش تسهیل گری و نظارتی باشد.

اسحق رسولی با اشاره به نقش تشکل ها و مراکز علمی و پژوهشی در این خصوص تاکید کرد که در قالب شبکه سازی همه بخش های دولتی و غیردولتی می توانند به عنوان مکمل در کنار هم فعالیت کرده و تاثیرگذار باشند.

کد خبر 4323177

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی