ضرورت برند سازی محصولات تولیدی کشاورزی در شهرستان آستارا


ضرورت برند سازی محصولات تولیدی کشاورزی در شهرستان آستارا

آستارا- فرماندار آستارا با اشاره به قابلیت های این شهرستان در زمینه های کشاورزی و دامداری بر ضرورت برند سازی این محصولات و رونق اقتصادی منطقه تاکید کرد.


یونس رنجکش‌ در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکلات مختلفی که در زمینه تامین منابع آب، کوچک بودن زمین ها و مقرون به صرفه نبودن کشاورزی در منطقه آستارا به دلیل رویکرد سنتی وجود دارد، اظهار کرد: باید تلاش کنیم با تغییر نگرش در سیستم بهره وری از زمین و منابع موجود، کشاورزی در شهرستان آستارا را متحول کنیم.

وی با بیان اینکه در این تغییر نگرش از یک سو باید در بین کشاورزان فرهنگ سازی کرد و از سوی دیگر الگوی مناسب و کارشناسی شده از سوی جهاد کشاورزی ارائه شود، گفت: باید سرمایه گذاران، بخش صنایع تبدیلی را وارد کسب و کارهای جدید تولید و فرآوری محصولات کشاورزی منطقه کرد.

فرماندار آستارا افزود: این شهرستان در برخی از زمینه های کشاورزی و دامداری از پتانسیل های خوبی برای رونق اقتصادی و کشاورزی برخوردار است و باید تلاش شود تا در راستای برند سازی این محصولات ازجمله عسل برنامه ریزی شود.

رنجکش ادامه داد: اکنون در راستای حمایت از محصولات کشاورزی و فرصت های اشتغالزایی در شهرستان آستارا اعتبارات و تسهیلات خوبی پرداخت می شود و در این راستا نیازمند فعالیت های مناسب ترویجی برای آگاه سازی کشاورزان و فعالان حوزه اقتصاد کشاورزی هستیم.

فرماندار آستارا تصریح کرد: زمان استفاده از منابع کشاورزی به سبک سنتی گذشته است و باید به فکر بازارهای جدید با تنوع در ارائه خدمات در این بخش با محصولات جایگزین و یا مکمل باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از فرصت های مناسب در افزایش بهره وری از ظرفیت های تولید محصولات کشاورزی استفاده از طرح بوم گردی در شهرستان مرزی بندر آستارا است، تصریح کرد: با ایجاد این مراکز در محیط های زندگی طبیعی کشاورزان و آمیختگی آن با صنعت گردشگری می توان فرصت های جدید در این زمینه را خلق کرد.

در شهرستان مرزی بندر آستارا بیش از ۶ هزار هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار آن شالیزار می باشد و در مجموع ۶ هزار خانوار در منطقه فعالیت دارند.

کد خبر 4322293

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس