وحدت مسلمانان در نماز عیدفطر بزرگ‌ترین پیام برای دشمن است


وحدت مسلمانان در نماز عیدفطر بزرگ‌ترین پیام برای دشمن است

امام جمعه موقت سنندج از وحدت به عنوان بزرگترین دلیل پیروزی مسلمانان در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام نام برد و گفت: وحدت مسلمانان در نماز عید سعید فطر بزرگ‌ترین پیام را برای دشمن داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا سیداحسن حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که با حضور مردم مؤمن در مسجد جامع این شهر اقامه شد، ضمن تبریک عید سعید فطر اظهار کرد: از خداوند تبارک و تعالی می‌خواهیم که یک ماه عبادت، راز و نیاز، احیا و زکات و خیرات همه مسلمانان را قبول کند.

وی از وحدت به عنوان بزرگترین دلیل پیروزی مسلمانان در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام نام برد و متذکر شد: وحدت مسلمانان در نماز عید سعید فطر بزرگ‌ترین پیام را برای دشمن داشت.

به گفته امام جمعه موقت سنندج، روز عید فطر روز برادری و وحدت و روز پاداش یک ماه عبادت و اخلاص انسان روزه‌دار است.

حسینی خاطرنشان کرد: روز جشن رمضان روز شادی ایمان‌داران و روز موفقیت و پیروزی اهل طاعت، قرآن که بر دو دشمن نفس اماره و شیطان پیروز شده‌ است.

وی متذکر شد: وقتی ما روز عید فطر را به هم تبریک می‌گوییم یعنی در برابر نفس اماره و شیطان پیروز شده و باید این پیروزی همچنان ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: انقلاب درونی که در روز عید فطر برادر مسلمان از برادرش مشاهده می‌کند، نتیجه یک کلمه است که خداوند متعال هدایتمان کن که تنها رمضانی نباشیم، بلکه رحمانی باشیم و عشق و علاقه‌ای که در ماه رمضان به مساجد و قرآن نشان دادیم در طول سال این رویه را ادامه دهیم.

امام جمعه موقت سنندج اظهار کرد: هیچ انسان مسلمانی به برادر خود ظلم نمی‌کند، بلکه به هر نحوی که بتواند در مسیر خدمت به برادرش تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه عهد و پیمان انسان مسلمان با برادرش شکستنی نیست، افزود: غیبت، تهمت و دروغ و ظلم به برادر در وجود ایمان‌دار و مسلمان واقعی وجود ندارد.

به گفته حسینی، مسلمان واقعی عیب مسلمان دیگر را می‌پوشاند و تمام توان خود را برای پیشبرد اهداف و پیشرفت برادر دینیش انجام می‌دهد.

وی ضمن تقدیر از مشارکت قابل توجه مردم کردستان در راهپیمایی روز قدس، تبیین کرد: جمعه گذشته مردم انقلابی و ولایت‌مدار این استان با نهایت اخلاص با لبیک به امر رهبر و مقتدای خود با شرکت پرشور در راهپیمایی روز قدس ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین اقدامات استکبار جهانی را محکوم و مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام کوبیدند.

وی عنوان کرد: مردم ولایت‌مدار و انقلابی ایران اسلامی از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون همواره با حضور حماسی خود در عرصه‌های مختلف نشان داده‌اند همیشه پشتیبان نظام بوده و هیچگاه خسته نمی‌شوند.

وی بیان داشت: مردم ایران با وجود تمام مشکلات و هجمه‌های دشمنان به فرموده مقام معظم رهبری هیچ وقت خسته و ناامید نیستند و هرچه دشمنان توطئه و تبلیغ علیه نظام ما می‌کنند بی‌اثر می‌مانند و اقتدار این نظام الهی روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شود.

وی، رفع مشکلات مردم را از نیازهای اساسی و وظیفه همه مسؤولان دانست و تشریح کرد: مسؤولان باید با تلاش و کوشش زمینه رفع مشکلات جامعه را فراهم و بستر عدالت اجتماعی را فراهم سازند.

امام جمعه موقت سنندج با تأکید براینکه مسؤولان باید تمام توان خود را بر رفع تبعیض و رفع مشکلات جامعه بکار به گیرند، اظهار کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امنیت در کشور و استان ما کاملاً پایدار است، امیدواریم با تلاش مسؤولان دولت شاهد امنیت شغلی جوانان و رفع بیکاری و محرومیت‌های موجود در استان باشیم.

حسینی به گوشه‌ای از سخنرانی استاندار کردستان در زمان در دست گرفتن سکان استانداری استان گریزی زد و اظهار داشت: استاندار کردستان در نخستین روز از حضور خود در این استان در مراسم معارفه خود عنوان کرد« هدف من این است که خداوند از من راضی باشند»خداوند زمانی از وی راضی می‌شود که در مسیر خدمت به مردم و رفع مشکلات استان تلاش و زمینه امنیت شغلی و رفع مشکل بیکاری، محرومیت، تبعیض و غیره را با کمک همکارانش در استان فراهم سازد.

انتهای پیام/ذ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز