املاک مطمئن‌ترین جایگاه سرمایه‌گذاری‌های مردم بوده است


املاک مطمئن‌ترین جایگاه سرمایه‌گذاری‌های مردم بوده است

زنجان-معاون امور عمرانی استاندار زنجان گفت: املاک مطمئن‌ترین جایگاه سرمایه‌گذاری‌های مردم در جامعه در ادوار مختلف بوده است.


به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد سلطانی بعد از ظهر چهارشنبه جلسه آغاز به کار طرح "سیماک" در استان زنجان با بیان اینکه تغییرات در املاک می‌تواند تغییرات در بخش‌های مختلف را نیز به دنبال داشته باشد، افزود: املاک در همه جا جایگاه ویژه دارد و اما جایگاه این بخش در ایران به دلایل مختلف ویژه‌تر است.

وی ادامه داد: اجرای پروژه دو مشکل اساسی در پیش روی خود دارد و یکی از این مشکلات بحث حقوقی است که از سوی دستگاه‌ها به پروژه وارد است از سوی دیگر تامین هزینه‌های پروژه نیز باید شفاف‌سازی شود.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان گفت: باید محل تامین هزینه‌های پروژه مشخص شود و شفاف نکردن این هزینه‌ها می‌تواند ایجاد مشکل در روند اجرای آن را به دنبال داشته باشد.

سطانی با بیان اینکه شفاف‌سازی اطلاعات زیرساخت توسعه است، گفت: رانت، فساد و غیر شفاف بودن در املاک بسیار بالا است و شفاف‌سازی اطلاعات زیرساخت توسعه است.

وی با اشاره به اینکه با تمام توان از اجرای طرح "سیماک" حمایت می‌کنیم، افزود: داشتن نگاه دانش بنیان به موضوعات توسعه‌ای نگاهی است که آینده کشورها به ویژه کشور ایران که کشورهای در حال توسعه است را رقم می‌زند.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان ادامه داد: هرگونه سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های دانش بنیان، سرمایه‌گذاری پایدار و مستحکم است و این سرمایه‌گذاری مشکلات آینده کشور را نیز برطرف می‌کند.

سلطانی با بیان اینکه املاک مطمئن‌ترین جایگاه سرمایه‌گذاری‌های مردم در جامعه در ادوار مختلف بوده است، گفت: این موضوع به عنوان یک فرهنگ عمومی همیشه مورد تاکید قرار داشته است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه املاک خود مانعی نیز برای توسعه محسوب می‌شود، افزود: همین موضوع موجب شده طرح "سیماک" از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

سلطانی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح "سیماک" باید همکاری بین مدیران استانی و کشوری مطلوب باشد، ادامه داد: مدیران استانی باید انسجام لازم برای اجرای پروژه را داشته باشد و مدیران کشوری نیز ناکارآمدی‌های موجود در اجرای پروژه را رفع کنند.

کد خبر 4320593

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق