جذب 275 حامی ایتام همزمان با شب‌های قدر در کاشمر


جذب 275 حامی ایتام همزمان با شب‌های قدر در کاشمر

گروه شهرستان‌ها- رئیس کمیته امداد کاشمر گفت: در سه شب قدر سال جاری حدود 275 حامی جذب شد که پیش بینی می شود تا پایان ماه مبارک رمضان به 600 نفر افزایش یابد.

جذب 275 حامی ایتام همزمان با شب‌های قدر در کاشمر

سعید عبدالله‌زاده، رئیس کمیته امداد کاشمر، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی با بیان اینکه در ماه رمضان چندین طرح توسط کمیته امداد انجام می شود، افزود: با کمک خیرین و واقفین به سه روش توزیع سبد کالا، سفره های آسمانی و توزیع بسته های غذای گرم در سطح شهر و روستا نسبت به اطعام ایتام و نیازمندان اقدام می شود.
وی با اعلام اینکه تمامی کمک های خیرین در سطح شهرستان و همان روستا هزینه می شود، اظهار کرد: حتی یک ریال از کمک های خیرین به شهر دیگری انتقال پیدا نکرده و هزینه نمی شود.
عبدالله‌زاده، حامی یابی برای ایتام و محسنین تحت حمایت را یکی دیگر از طرح های کمیته امداد دانست و افزود: افراد خیر و نیکوکار می توانند سرپرستی این افراد را به صورت معنوی تقبل کرده و ماهیانه 50 هزار تومان برای مدت حداقل یک سال به طور مستقیم به حساب یتیم مورد نظر واریز کنند.
وی با اعلام اینکه کمیته امداد تنها نقش نظارت و هماهنگی را دارد، افزود: وجوهاتی که به طور مستقیم به حساب یتیم واریز می شود توسط کمیته امداد به شکلی هدفمند مدیریت می شود.
رئیس کمیته امداد کاشمر با اشاره به اینکه تاکنون خیرین و نیکوکاران در قالب طرح های مختلف کمک های بسیاری به کمیته امداد داشته‌اند، بیان کرد: به عنوان امانت‌دار مردم سعی شده برابر ضوابط شرعی مشخص وجوهات را بدون اینکه یک ریال کسر شود به دست نیازمندان واقعی برسانیم.
وی اظهار کرد: انتظار داریم امسال هم مردم ما را کمک کنند تا تعدادی دیگری از ایتام و محسنین که چشم انتظار کمک های معنوی و مادی هستند توسط مردم خیر و نوع دوست تحت پوشش قرار گیرند.
عبدالله‌زاده در ادامه با بیان اینکه سبدهای کالا با نظر خیرین انتخاب می شوند، گفت: در سبدهای کالا اقلامی اساسی از جمله برنج ایرانی به قیمت مناسب، قند و روغن وجود دارد.
وی با بیان اینکه تاکنون 400 سبد کالا در بین نیازمندان توزیع شده است، افزود: سفره های اطعام برابر نظر خیرین در محل تکایا پهن می شود.
رئیس کمیته امداد کاشمر با اعلام اینکه هر شب 400 تا 500 نفر از ایتام و نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد بر سر سفره‌های آسمانی می نشینند، بیان کرد: سعی شده ایتام و نیازمندانی که تحت حمایت امداد هستند حداقل هر کدام برای یک وعده مهمان سفره های آسمانی باشند.
وی با اعلام اینکه بر اساس برنامه ریزی انجام شده 6 تا 7 هزار نفر در پای سفره های آسمانی دعوت می شوند، ادامه داد: تا پایان ماه مبارک رمضان بین هزار تا 1500 سبد کالا توزیع خواهد شد.
عبدالله‌زاده ارزش هر سبد کالا را از 70 تا 100 هزار تومان اعلام کرد و گفت: برای تهیه هر وعده غذای گرم به 10 هزار تومان نیاز است.
وی با بیان اینکه طرح های مشارکتی مثل اطعام نیازمندان و اکرام ایتام صرفا با کمک های مردمی انجام می شود، گفت: در حال حاضر 650 یتیم به علت فوت پدر، تحت حمایت کمیته امداد هستند.
وی با اشاره به اینکه تعدادی از ایتام که به سن 18 سال می رسند از تحت حمایت کمیته امداد خارج می شوند و افراد جدیدی تحت پوشش این نهاد قرار می گیرند، افزود: در حال حاضر 300 نفر از ایتام، نیازمند حامی هستند.
رئیس کمیته امداد کاشمر بیان کرد: در طرح محسنین که سرپرست خانواده فردی بیمار و یا بیماریهای صعب‌العلاجی دارند بعضا وضعیت معیشتشان از ایتام هم بدتر است.
وی با اشاره به اینکه برای افراد طرح محسنین هم به دنبال حامی هستیم، گفت: در طرح محسنین حدود 3 هزار نفر هستند و تاکید داریم از این افراد توسط خیرین حمایت شود.
وی افزود: با همکاری کمیته امداد زمینه دیدار حامیان با ایتام و محسنین را فراهم می کنیم تا بتوانند از وضعیت خانواده، محل زندگی و اقتصادی و معیشتی این افراد بازدید داشته باشند.
عبدالله‌زاده با بیان اینکه حامیان بومی درصد جذبشان به نسبت حامیان غیر بومی در این شهر بیشتر بوده است، افزود: سال قبل 300 نفر حامی بومی جذب کردیم و تاکنون در طرح محسنین و ایتام 2300 حامی جذب شده‌اند، اما هنوز 400 نفر یتیم، خانواده طلاق و از کار افتاده در صف نوبت هستند.
رئیس کمیته امداد کاشمر با اشاره به اینکه در طرح اکرام ایتام به 300 نفر و طرح محسنین به 3 هزار حامی نیاز داریم، گفت: در سه شب احیاء امسال 275 حامی جذب شد که پیش بینی می شود تا پایان ماه مبارک رمضان به 600 نفر افزایش یابد.
وی در پایان یادآور شد، به رغم تمامی توطئه های دشمنان اما میزان درآمدهای امسال کمیته امداد از سوی خیرین به نسبت سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی