کارشناس فیفا: اقدام نایکی علیه تیم ملی ایران در دادگاه‌های بین‌المللی قابل پیگیری است/ آنها به دنبال خوش‌خدمتی به دولت ترامپ هستند


کارشناس فیفا: اقدام نایکی علیه تیم ملی ایران در دادگاه‌های بین‌المللی قابل پیگیری است/ آنها به دنبال خوش‌خدمتی به دولت ترامپ هستند

کارشناس فیفا در مدیریت و حقوق ورزش اعتقاد دارد اقدام شرکت نایکی عیله تیم ملی فوتبال ایران در 2 مورد قابل رسیدگی و پیگیری در دادگاه‌های بین‌المللی است.

امیر صدیقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم, درباره اینکه شرکت نایکی اعلام کرده به بازیکنان تیم ملی ایران کفش‌های ورزشی این کمپانی را نمی‌دهد, اظهار داشت: از نظر من مبحثی که از سوی شرکت نایکی مطرح شده شباهت زیادی به موضوعی دارد که در المپیک زمستانی پیونگ چانگ کره جنوبی از سوی شرکت سامسونگ رخ داد و این شرکت در ابتدا از اهدای تلفن‌همراه به ملی‌پوشان ایرانی ممانعت کرد, اما در آن مورد ابتکار عمل خوبی رخ داد و باعث شد در پایان موضوع به نفع ایران تمام شود.

وی ادامه داد: به نظرم نایکی برای خوش‌خدمتی به دولت ترامپ این اقدام را قبل از آغاز مسابقات جام جهانی 2018 انجام داده, چرا که بازیکنان ما در جام جهانی 2014 هم از کفش‌های نایکی استفاده کردند و هیچ عکس‌العملی منفی از سوی این شرکت آمریکایی نشان داده نشد. آن زمان هم ایران تحت شدید‌ترین تحریم‌ها بود و هم از برجام‌ خبری نبود. حالا باید دید شرکت نایکی چگونه به جمع‌بندی رسیده که در فاصله کمی تا آغاز جام جهانی این صحبت‌ها را مطرح کرده است. این شرکت باید پاسخگو باشد.

این کارشناس فیفا با بیان اینکه «60 درصد بازیکنان حاضر در جام جهانی 2018 کفش‌های شرکت نایکی را خواهند پوشید», عنوان کرد: بیانیه شرکت نایکی درحالی مطرح شده که اصلا هیچ قراردادی اسپانسری‌ بین ایران و این شرکت وجود نداشته که حالا به بهانه تحریم‌ها بخواهد استفاده بازیکنان ایرانی را از این کفش‌ها را منع کند. افرادی ایرانی این کفش‌ها را خریداری کرده‌اند و نایکی هیچوقت نمی‌تواند مصرف‌کننده نهایی را از پوشیدن جنسی نهی کند. این ایراد شرکت نایکی است. در بین بازیکنان ایرانی تنها سامان قدوس قرارداد شخصی با این شرکت داشته که باید دید تحت تاثیر این مطالب قرار خواهد گرفت یا خیر. این موضوع در دادگاه‌های بین‌المللی قابل رسیدگی است.

«اقدام شرکت نایکی عیله تیم ملی فوتبال ایران 2 مورد برای رسیدگی و پیگیری دارد». صدیقی با بیان این جمله گفت: اول اینکه با این حرکت روحیه بازیکنان ایران قبل از مسابقات لطمه خورده و موضوع دوم اینکه نایکی هیچ‌وقت نمی‌‌تواند مصرف‌کننده نهایی را از مصرف کالایی نهی کند. نایکی یک بازار بزرگ در ایران دارد که به نظرم حالا ایرانی‌ها باید همتی کنند و جلوی این اقدام بایستند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس