افزایش 14.7 درصدی صادرات غیرنفتی در بنادر هرمزگان


افزایش 14.7 درصدی صادرات غیرنفتی در بنادر هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش 14.7 درصدی صادرات غیرنفتی از بندرهای این استان در 2 ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

‌به گزارش ایسنا، ‌الله مراد عفیفی پور بیان کرد: در این مدت 6 میلیون و 339 هزار و 589 تن انواع کالاهای غیرنفتی از بندرهای استان صادر شد که در همسنجی با مدت مشابه پارسال رشد 14.7 درصدی داشته است.

وی افزود: در مجموع در این مدت 16 میلیون و 403 هزار و 193 تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در بندرهای این استان تخلیه و بارگیری شد.

عفیفی پور حجم صادرات فرآورده های نفتی از بندرهای هرمزگان در ماه‌های فروردین واردیبهشت ماه امسال را 2 میلیون و 216 هزار و 633 تن با رشد 3.1درصدی اعلام کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: در همین مدت 215 هزار و 777 تن فرآورده نفتی نیز وارد بندرهای این استان شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش 53.3 درصدی داشته است.

عفیفی پور در این نشست با اشاره به رشد 100 درصدی ترانزیت فرآورده‌های نفتی در مدت مذکور گفت: حجم ترانزیت این محموله‌های تجاری، 11 هزار و 112 تن بوده است.

وی میزان تخلیه و بارگیری کانتینری در بندرهای استان هرمزگان در این مدت را 386 هزار و 33 تی ای یو کانتینر اعلام کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به بهره مندی هرمزگان از پیشرفته ترین ناوگان مسافری دریایی کشور و بندرهای مجهز مسافری‌ افزود: از آغاز سال جاری تا ابتدای خرداد ماه، ترابری 4 میلیون و 915 هزار و 854 نفر سفر در پایانه‌های مسافری دریایی این استان به ثبت رسید.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام