میزان زکات فطریه در آذربایجان غربی اعلام شد


میزان زکات فطریه در آذربایجان غربی اعلام شد

ارومیه - نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه میزان زکات فطریه در این استان را اعلام کرد.


به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید مهدی قریشی، با اشاره به میزان زکات فطریه گفت: میزان زکات فطریه از سوی دفتر مقام معظم رهبری بر اساس قوت غالب گندم در استان آذربایجان غربی۶۰۰۰ تومان تعیین شده است.

وی اضافه کرد: فطریه عبارت است از سه کیلو طعام غالب هر مسلمان اعم از جو، گندم و برنج و مواد غذایی که به عنوان طعام محسوب می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: مبلغ کفاره‌ی یک روز قضای روزه با عذر شرعی، مبلغ ۱۵۰۰ تومان است.

امام جمعه ارومیه اظهار داشت: طبق برنامه‌های انجام گرفته شده با ساماندهی صندوق‌های زکات فطریه در سطح استان صندوق‌های یک رنگ و یک پارچه با آرم شورای زکات در نظر گرفته شده و از فعالیت هرگونه صندوق بدون آرم شورای زکات استان ممانعت به عمل خواهد آمد.

نماز عید سعید فطر امسال به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه اقامه می‌شود.

برنامه نماز عید سعید فطر از ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح روز عید با تلاوت قرآن و قرائت دعای ندبه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می شود.

برای جمع آوری زکات فطره نمازگزاران عید فطر در سطح استان ۲ هزار صندوق ثابت و سیار در نظر گرفته شده و ۵۰ هزار پاکت ویژه فطریه نیز توزیع شده است.

میزان زکات فطره جمع آوری شده در سال گذشته ۶۳ میلیارد ریال بود و پیش بینی می شود امسال با افزایش ۲۰ درصدی به ۷۵ میلیارد ریال برسد.

کد خبر 4319698

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید