تیم ملی در حال پوست‌اندازی است/ حمایت از کاراته یعنی مدال المپیک


تیم ملی در حال پوست‌اندازی است/ حمایت از کاراته یعنی مدال المپیک

سرمربی پیشین تیم ملی کاراته گفت: کاراته توانایی کسب مدال در بازی‌های المپیک را دارد، اما برای تحقق این هدف نیاز به حمایت دارد.


مسعود رهنما با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: کاراته ایران پشتوانه خوبی دارد و نتایج دو سال اخیر در رده های سنی مختلف این ادعا را ثابت می کند. مطمئن باشید که با همین روند می توانیم آینده روشنی برای کاراته کشورمان ترسیم کنیم. اما در چنین شرایطی مدالهای کاراته از سوی مسئولان ورزش کشور در توزیع جوایز رده دوم محاسبه می شود.

وی افزود: در همین مسابقات کاراته وان به عنوان بالاتری سطح مسابقات لیگ جهانی در هر ۵ وزن کومیته، کاراته کاهای کشورمان به دیدار نهایی راه پیدا کردند و این موضوع گواه این مدعاست که این کاراته می تواند در المپیک ۲۰۲۰ مدالهای خوبی کسب کند. البته این بدان شرط است که با همین برنامه حرکت کرده و اتحادی که در کل خانواده کاراته از راس هرم یعنی فدراسیون تا لایه های پائین شکل گرفته به خوبی حفظ شود.

این کارشناس کاراته ادامه داد: مردم، مسئولان ورزش کشور و حتی رئیس جمهور و نماینده های مجلس چه انتظاری می توانند از یک رشته ورزشی داشته باشند. رشته ای که در خانواده های ایرانی ریشه داونده و به عنوان یک ورزش المپیکی بدون شک مدال هم کسب خواهد کرد و به ۴ ورزش مدال آور المپیکی قبلی اضافه خواهد شد.

رهنما با اشاره به موفقیت های اخیر کاراته اظهار داشت: این رشته با موفقیتهای درخشان خود و مدالهای متعددی که در میدانهای مختلف کسب می کند نیاز دارد از سوی مسئولان به صورت خاص مورد حمایت های مستقیم مالی و معنوی قرار گیرد و حداقل زیرساخت های لازم مانند سالن اختصاصی یا وسایل و امکانات کمک آموزشی برای تداوم موفقیت در اختیار ورزشکاران و مربیان آن قرار داده شود. اهالی این رشته چیز زیادی طلب نمی کنند ولی این حق را دارند که همانند رشته هایی چون تکواندو، وزنه برداری، والیبال و ... حمایت شوند.

وی افزود: یکی از راه های پیشرفت ورزش در کشور توزیع عادلانه امکانات مادی و سخت افزاری در همه بخش هاست. کاراته به واسطه نیروی انسانی عظیم خود که در همه بخش ها عاشقانه فعالیت می کنند به لحاظ کمی و کیفی رشد خوبی داشته است و اگر مدال المپیک می خواهیم وظیفه مسئولان است که از این فدراسیون و رشته حمایت کنند.

سرمربی پیشین تیم ملی ادامه داد: دوره پوست اندازی در کاراته بین ۶ تا ۱۰ سال است تا کاراته کاهای مستعد از رده های سنی پایین رشد کرده و خود را به سطح اول کاراته و عضویت در تیم ملی برسانند و در این بین گاهی این زنجیره گسسته می شود و کاراته دچار چالش می شود.اما کاراته وان استانبول و کسب مدالهای طلا، نقره و برنز توسط جوانان با آتیه ثابت کرد که کاراته ایران پشتوانه بسیار خوبی دارد و این یعنی آنکه کاراته با شجاعت کادر فنی به خوبی در حال پوست اندازی است. با ادامه این روند حداقل تا ۱۰ سال آینده در کومیته تیمی حرف اول را خواهیم زد.

رهنما در پایان گفت: حضور مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی کاراته دو مرتبه در مدت نزدیک به ۱۰ ماه نشان از نگاه مثبت شخص ایشان به این رشته دارد. بخش های مختلف وزارت نیز باید به این سمت پیش بروند که توجه به کاراته یعنی رسیدن به مدال المپیک. من باید از مسئولان فدراسیون تشکر کنم که نهایت تلاش خود را برای موفقیت تیم ملی انجام می دهند.

کد خبر 4318688

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش‌های رزمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی