3 موجود افسانه ای که از فسیل های عجیب و واقعی الهام گرفته اند


کسی چه می داند! شاید پدران ما هزاران سال پیش موفق به کشف استخوان دایناسوری شده باشند، بدون اینکه در تاریخ ثبت شود و ما از آن اطلاع یابیم. و البته، شاید موجودات افسانه ای که امروزه نام آن ها را می شنویم، در واقع از استخوان دایناسورهایی که در گذشته ی دور کشف شده بوده اند الهام گرفته باشند نوشته 3 موجود افسانه ای که از فسیل های عجیب و...

3 موجود افسانه ای که از فسیل های عجیب و واقعی الهام گرفته اند

کسی چه می داند! شاید پدران ما هزاران سال پیش موفق به کشف استخوان دایناسوری شده باشند، بدون اینکه در تاریخ ثبت شود و ما از آن اطلاع یابیم. و البته، شاید موجودات افسانه ای که امروزه نام آن ها را می شنویم، در واقع از استخوان دایناسورهایی که در گذشته ی دور کشف شده بوده اند الهام گرفته باشند

0

همانطور که میدانید، دایناسورها سال ها قبل از اینکه بشر بر روی زمین پا بگذارد در زیر خاک آرام گرفتند. بنابراین وقتی در سال ۱۸۱۵ اولین استخوان دایناسورها کشف شدند، می توان تعجب بی حد و حصر انسان های آن زمان را درک کرد. اما شاید تاریخِ کشف اولین استخوان از دایناسورها به زمان هایی بسیار قدیمی تر بازگردد. کسی چه می داند! شاید پدران ما هزاران سال پیش موفق به کشف استخوان دایناسوری شده باشند، بدون اینکه در تاریخ ثبت شود و ما از آن اطلاع یابیم. و البته، شاید موجودات افسانه ای که امروزه نام آن ها را می شنویم، در واقع از استخوان دایناسورهایی که در گذشته ی دور کشف شده بوده اند الهام گرفته باشند. در ادامه با مرور فسیل های عجیب و واقعی کشف شده با نت نوشت همراه باشید.

فسیل های عجیب و واقعی

Cyclops: پهلوان یک چشم افسانه ای در یونان باستان

خود را در سواحل مدیترانه، در دنیای باستان تصور کنید. تصور کنید که شما کمپ خود را در کنار رودخانه ای خروشان و در زیر طوفان و رعد و برق برپا کرده اید. به هر ترتیب، شما شب را به سلامت سپری می کنید، اما صبح، طوفان و جریان تندِ رودخانه سواحل را شسته و شما با اسکلت یک انسان غول پیکر که درست در وسط پیشانی سوراخی دارد مواجه می شوید. خانم ها و آقایان یکی از فسیل های عجیب و واقعی ، فیل کوتوله یا همان پهلوان یک چشم افسانه ای در یونان باستان را به شما معرفی می کنم!

فیل های کوتوله در جزایر مدیترانه، از مالت گرفته تا جزیره ی قبرس پیدا شده اند. اسکلت آن ها بسیار شبیه به اسکلت یک انسان عجیب و غریب می باشد. آن سوراخی که در پیشانی این حیوان به آن اشاره شد هم در واقع محل بینی این جانور بوده است. البته، در واقع این سوراخ به سوراخ چشم هم شباهت دارد. تقریبا به طور قطع می توان گفت که فیل های کوتوله به همراه اجدادشان، یعنی فیل های Deinotherium آغازگر افسانه ی Cyclops بوده اند. به نظر شما، آیا می توان یونانیان باستان را به خاطر این اشتباه مقصر دانست؟!

3 موجود افسانه ای که از فسیل های عجیب و واقعی الهام گرفته اند

اسکلت فیل کوتوله

غول ها

انسان های باستانی فقط درباره ی فیل ها دچار اشتباه و برداشت های غلط نشده بودند. در واقع خیال پردازی بشر بسیار فراتر از جمجمه ی یک فیل بوده است. در سال ۱۴۴۳، در هنگام ساخت کلیسای جامع سنت استفان در شهر وین، یک مورد دیگر از فسیل های عجیب و واقعی کشف شد، یک استخوان ران بزرگ مربوط به یک جانور . مشخصا این استخوان ران مربوط به جانور عظیمی بود که در Great Flood (طوفان بزرگ: روایتی دینی که بیانگر طوفان افسانه ای عظیمی است که به عنوان کیفر گناهان بشر، از طرف خداوند کره ی زمین را فرا گرفته و شهرها را ویران ساخته است. می توان این روایت را معادل طوفان زمان حضرت نوح که در قرآن به آن اشاره شده است دانست) کشته شده، بنابراین مسیحیان با ایمان این استخوان را تزئین کرده و آن را از بالای دروازه ی بزرگ این کلیسا آویزان کردند!

3 موجود افسانه ای که از فسیل های عجیب و واقعی الهام گرفته اند

تصویر غول یک چشم که در سال ۱۸۰۲ به وسیله ی Johann Heinrich Wilhelm Tischbein کشیده شد

اژدها

بسیاری از دیرین شناسان و تاریخ دانان امروزی معتقدند که افسانه ی اژدهایان هم از فسیل دایناسورها الهام گرفته است. به این ترتیب می توان گستردگی این باور در فرهنگ های مختلف را توجیه کرد. شاید در چین اسکلت یک سوسمار ماقبل تاریخ بلندقد که استخوان های پاهایش از بین رفته بودند الهام بخش اژدهایی به شکل مار شده باشد و در انگلستان هم می توان اینطور توجیه کرد که دندان “مگالوساروس” الهام بخش این شکارچی وحشی شده بوده است.

ویلتن، شهری در اتریش، افسانه ای از غولی به نام Aimon دارد که یک اژدهای محلی را کشت. زبان این اژدها برای چندین قرن در یک صومعه آویزان شده بود، اما این زبان در واقع بینی یک اره ماهی بود! وقتی کلیسا دستور کاوش برای پیدا کردن Aimon را داد، آن ها مجبور شدند تا ساختمان کلیسای خود را ویران کنند!

منبع: curiosity.com

3 موجود افسانه ای که از فسیل های عجیب و واقعی الهام گرفته اند 3 موجود افسانه ای که از فسیل های عجیب و واقعی الهام گرفته اند
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !