لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای تحصیل رایگان خانواده شهدای غیرایرانی


لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای تحصیل رایگان خانواده شهدای غیرایرانی

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به شهادت و ایثارگری هزاران نفر غیر ایرانی معتقد به انقلاب در دوران دفاع مقدس و بعد از آن، گفت: داشتن حق تحصیل رایگان یا کارت شناسایی بنیاد شهید از ابتدایی ترین کارهایی هست که می‌شود برای این خانواده‌های این شهدا انجام داد.

خبرگزاری فارس: سیدمهدی موسوی عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب برای حمایت از خانواده شهدای غیرایرانی که برای انقلاب و آرمان‌های این نظام به شهادت رسیده اند، گفت: در دوران دفاع مقدس و حوادث بعد از آن شاهد شهادت و ایثارگری هزاران نفر غیر ایرانی معتقد به انقلاب اسلامی و متعهد نسبت به آرمان های مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران بودیم و این امر حتی بعد از دفاع مقدس ادامه داشته و در دفاع از حرم دوباره این پایبندی به ولایت تجلی یافت.

دبیر انجمن اسلامی دانشکده سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: باید ببینیم با وجود شهادت غیر ایرانیان در راستای حفظ کیان و ارزش‌های انقلاب اسلامی برخورد با خانواده‌های آنان چگونه بوده است؟ و بنیاد شهید و امور ایثارگران چه میزان خدمات به شهدای اتباع غیر ایرانی ارائه می‌دهد؟

وی افزود: طبق فرمان رهبری معظم انقلاب اسلامی در موضوع تخصیص تابعیت به خانواده شهدای غیر ایرانی و تصویب این موضوع در مجلس شورای اسلامی دولت چه گام هایی برداشته است؟ متاسفانه خانواده های شهدای غیر ایرانی با وجود پرونده در بنیاد شهید و امور ایثارگران حتی حق داشتن کارت شناسایی خانواده های شهدا را هم ندارند.

این فعال دانشجویی با تاکید بر لزوم تکریم از خانواده‌های شهدای غیر ایرانی که برای ایران اسلامی ایثارگی کرده‌اند، تصریح کرد: متاسفانه دولت در دادن تابعیت به خانواده معظم این شهدا به کندی عمل می‌کند. داشتن حق تحصیل رایگان یا کارت شناسایی بنیاد شهید از ابتدایی ترین کارهایی هست که می‌شود برای این خانواده‌های عزیز انجام داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شهید طهرانی‌مقدم انتخاب شد