وظیفه ذاتی شورا نظارت بر عملکرد شهردار است


وظیفه ذاتی شورا نظارت بر عملکرد شهردار است

اهواز- عضو شورای شهر اهواز گفت: وظیفه ذاتی شورا است که بر عملکرد شهردار نظارت داشته باشد.


به گزارش خبرنگار مهر، مهران باباپور عصر امروز یکشنبه در چهل و دومین جلسه علنی شورای شهر اهواز اظهارکرد: نظام ما نظام مردم سالاری دینی است و در سطح دنیا نظام جمهوری اسلامی با سایر نظام ها فرق دارد. قانون اساسی کشور بر پایه همین نظام برای هر سازمان و ارگانی تعاریفی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی، شورای شهر نیز برای خود جایگاهی دارد؛ با ورود کتانباف به عنوان شهردار اهواز، شاخص های صداقت، جسارت و متدین بودن وی مورد توجه اعضای شورای شهر قرار گرفت اما به رغم داشتن این ویژگی ها نمی توان دست از نظارت بر عملکرد شهردار برداشت.

باباپور با بیان اینکه اعتماد خوب است اما نظارت بهتر است، بیان کرد: تمام مشکلات موجود در کشور به دلیل اعتماد بدون نظارت هستند؛ امروز اگر شورای شهر در نظر دارد نظارت داشته باشد، دیگران حق ندارند اطراف خود را از تار عنکبوت و فضای مجازی پر کنند و اجازه ندهند کسی بر عملکرد شهردار اهواز نظارت کند.

وی ادامه داد: شورا بر اساس قانون اساسی وظیفه دارد که بر عملکرد شهرداری نظارت داشته باشد؛ ما در شورا جمع شدیم و قسم خوردیم که مسائل سیاسی را در کار کنار بگذاریم. در یک جلسه با حضور شهردار اهواز، رئیس شورا عنوان کرد که اگر به صورت سیاسی وارد شورا شدیم، در حال حاضر دیگر کت های سیاسی خود را در آورده ایم.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه شهرداری محلی برای سیاسی کاری نیست، بیان کرد: رئیس شورای شهر باید بپذیرد بخشی از عملکرد وی و ما به عنوان اعضای شورای شهر، سیاسی بوده است. طبق ماده ۹۵ قانون شوراها هیچ رأی گیری بیرون از فضای شورا اعتباری ندارد. فلسفی به عنوان رئیس شورا در یک رأی گیری خارج از فضای شورای شهر شرکت داشت.

وی افزود: در خصوص اینکه رئیس شورای شهر از اتهام زنی سخن به میان می آورد باید گفت در ابتدای کار شورا، چه تهمت هایی از سوی منتخبان شهردار اهواز به برخی اعضای شورا نسبت داده شد. آیا در آن شرایط باید انگشت اتهام خود را به سوی رئیس شورا دراز می کردیم؟

باباپور بیان کرد: رئیس شورای شهر اهواز در صدا و سیما موضوعی را مطرح کرد که هیچ اشرافی بر آن نداشت؛ اگر در جلسه ای خصوصی در سالن شهرداری مواردی را به شهردار اهواز متذکر شده ایم خلاف قانون عمل نشده است اما در کجای قانون رأی گیری و و تصمیم گیری برای شهرداری در بیرون از فضای شورا و شهرداری درست عنوان شده است؟

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: اعضای شورای شهر اهواز، شهردار را به عنوان عضو چهاردهم شورا انتخاب کرده اند و از وی حمایت خواهند کرد اما باید پذیرفت شهردار اهواز در برخی بخش ها عملکرد مناسبی نداشته است؛ وظیفه ذاتی شورا است که بر عملکرد شهردار نظارت داشته باشد.

باباپور گفت: اعضای شورای شهر باید برای هم سو شدن و هم افزایی دست به دست هم دهند و نباید شرایطی را بوجود آورد که اختلافی بین اعضا بوجود آید اما متاسفانه شرایط در حال حرکت به سمت ایجاد چند دستگی در شورا است که با آن مخالف هستیم.

وی اظهار کرد: چه کسی عنوان می کند انتخاب شهردار اهواز بر اساس قومیت گرایی شکل گرفته است؟ شهردار اهواز دارای پیشینه و سابقه است و در همان ابتدای کار به وی متذکر شدیم تغییر مدیران براساس داشتن اشراف کامل انجام شود و تغییرات سریع مورد پذیرش نیست.هیچ مدیری در شهرداری اهواز به اصرار اعضای شورای شهر تغییر نکرده و اگر شهردار تغییری را از برخی اعضا پذیرفته از ابتدا دچار اشتباه شده است.

کد خبر 4318632

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر