10 دلیل بی حوصلگی که از آن خبر ندارید!


حس بی حوصلگی و خستگی گاهی به سراغ همه ما می آید و در این زمان ما توان انجام دادن هیچ کاری را نداشته و حتی نوعی حس افسردگی به سراغ فرد می آید.  یکی از مهم ترین دلایل  بروز حس بی حوصلگی ، کوشش زیاد ما در انجام دادن کارها و حل کردن مشکلات است. بدون شک در بسیاری از مواقع به خود می گویید که چرا حس بی حوصلگی و خستگی دارم، و...

حس بی حوصلگی و خستگی گاهی به سراغ همه ما می آید و در این زمان ما توان انجام دادن هیچ کاری را نداشته و حتی نوعی حس افسردگی به سراغ فرد می آید.

یکی از مهم ترین دلایل بروز حس بی حوصلگی ، کوشش زیاد ما در انجام دادن کارها و حل کردن مشکلات است. بدون شک در بسیاری از مواقع به خود می گویید که چرا حس بی حوصلگی و خستگی دارم، و یا اینکه چرا نمی توانم مانند روز های دیگر به کارهای روزمره خود مشغول شوم!

دلیل این بی حوصلگی چیست و چطور می توان آن را رفع کرد! به طور معمول شما به دنبال جواب بوده و برای حل این مشکل تلاش زیادی می کنید اما این تلاش از نظر شما بیهوده بوده و گویی در یک جنگ بی نتیجه با خود به سر می برید.

10 دلیل بی حوصلگی که از آن خبر ندارید!

بی حوصلگی به طور معمول نوعی حس روحی ناخوشایند است که در طی آن، فرد توانایی انجام کارهای روزمره را به صورت مطلوب ندارد و نمی تواند قدرت تمرکز کافی در انجام امور داشته باشد.

حس بی حوصلگی تقریبا یک تجربه فراگیر است که تقریبا همه افراد در طول زندگی خود آن را تجربه کرده اند. برآورد های نظرسنجی موجود نشان می دهد که بین ۳۰ تا ۹۰ درصد بزرگسالان در برخی از مراحل زندگی روزمره خود، حس بی حوصلگی و خستگی را تجربه می کنند و این درصد در نوجوانان ۹۱ تا ۹۸ درصد است.

تحقیقات نشان داده است که زنان از نظر روحی عموما بیشتر از مردان دچار بی حوصلگی می شوند. همچنین رابطه مثبت بین میزان تحصیلات و حس بی حوصلگی و خستگی وجود دارد.

10 دلیل بی حوصلگی که از آن خبر ندارید!

معمولا به دنبال حس بی حوصلگی، حس خستگی، تنهایی، خشم، ناراحتی و نگرانی هم مشاهده می شود. بی حوصلگی یک نیروی انگیزشی است که فرد را در حالتی ناخوشایند قرار می دهد. افراد بی حوصله به طور معمول بیشتر در معرض خطر اعتیاد به مواد مخدر، الکل و دیگر کارهای ناخوشایند هستند.

۵ اختلال روانی خطرناک که ممکن است هرکسی مبتلا باشد؟

چند دلیل عمده بی حوصلگی عبارتند از:

یکنواختی ذهن

بی حوصلگی گاهی ریشه در خستگی ذهنی داشته و ناشی از تکرار و عدم توجه به جزئیات و وظایف است. هر تجربه ای که قابل پیش بینی بوده و تکراری می شود، می تواند خسته کننده شود.

10 دلیل بی حوصلگی که از آن خبر ندارید!

به طور کلی، تکرار بیش از حد از یک چیز و تحریک بیش از حد می تواند از عوامل عمده بروز حالت بی حوصلگی باشد. بنابراین احساس خستگی و ضعف در فرد ایجاد می شود.

شکل چیدمان خانه

در صورتی که به دنبال اوقات شاد هستید و می خواهید از حالت کسالت و بی حوصلگی خارج شوید، بهتر است که برای تنوع، شکل چیدمان خانه خود را تغییر دهید.

10 دلیل بی حوصلگی که از آن خبر ندارید!

با این کار، تغییر زیادی در اطراف ایجاد شده و در نتیجه در روحیه شما هم تغییراتی ایجاد خواهد شد. به عنوان مثال می توانید رنگ دیوارها را تغییر داده و از رنگ های آرامش بخش مانند آبی استفاده کنید تا از فشار و استرس شما کم کند.

نیاز به نوآوری

بعضی از افراد بیشتر از دیگران خسته و بی حوصله می شوند. افرادی که بیشتر نیازمند انرژی، هیجان و تنوع هستند ، بیشتر در معرض خستگی و بی حوصلگی هستند.

10 دلیل بی حوصلگی که از آن خبر ندارید!

این گونه افراد احساس می کنند که دچار یکنواختی شده و دیگر چیزی آن ها را شاد نمی کند. نیاز به تحریک خارجی در این افراد همیشه وجود داشته و نوآوری هنگام جستجوی کارهای جدید و ریسک پذیری در این افراد به میزان زیادی مشاهده می شود.

عادت های نادرست غذایی

این نکته را به خاطر بسپارید که تغذیه درست و مناسب می تواند تاثیر زیادی بر حالات روحی فرد داشته باشد و عادت های غلط غذایی نه تنها می تواند بر جسم فرد تاثیر بگذارند؛ بلکه نوعی حس ناخوشایند روحی هم به دنبال دارند.

10 دلیل بی حوصلگی که از آن خبر ندارید!

مطالب پیشنهادی: ۲۲ روش ساده برای جلوگیری از پرخوری

زمانی که روش مناسب تغذیه ای نداشته باشیم ، بیشتر دچار سردرگمی، عصبی شدن و یا عدم تمرکز می شویم. بنابراین تغذیه سالم ، باید از برنامه های اصلی ما در زندگی باشد.

نیاز به توجه

به طور کلی حس بی حوصلگی مشکلات دیگری را هم به همراه می آورد. چیزی که بیشتر فرد را آزار می دهد عدم توجه کافی دیگران است.

10 دلیل بی حوصلگی که از آن خبر ندارید!

پس برای او سخت است که بدون پذیرش و توجه دیگران به کاری مشغول شده و روی آن تمرکز کند. افراد مبتلا به مشکلات توجه مانند افرادی با اختلال بیش فعالی با کمبود توجه دیگران، تمایل زیادی به حس بی حوصلگی دارند.

آگاهی احساسی

افرادی که خود آگاهی ندارند، بیشتر مستعد ابتلا به بی حوصلگی و خستگی هستند. یک فرد بی حوصله قادر به بیان چیزی که واقعا در ذهن خود دارد، نیست.

آن ها نمی توانند احساسات خود را به راحتی توصیف کنند. ناتوانی در شناختن آنچه که یک نفر را خوشحال می کند، می تواند منجر به خستگی و بی حوصلگی عمیق شود.

10 دلیل بی حوصلگی که از آن خبر ندارید!

دانستن و شناخت چیزی که ما در جستجوی آن هستیم، بدان معنی است که ما توانایی انتخاب اهداف مناسب برای تعامل با جهان اطراف را داریم.

مهارتهای تفریحی داخلی

افراد بدون منابع درونی برای مقابله با خستگی و بی حوصلگی، معمولا به تحریکات خارجی متکی هستند. بدون شک، با کمبود مهارت های تفریحی درونی، دنیای بیرونی همیشه قادر به ارائه هیجان و انرژی نخواهد بود.

فقدان خودمختاری

افراد ضعیف و با اعتماد به نفس پایین معمولا بیشتر دچار بی حوصلگی می شوند. زیرا ضعف در شخصیت فردی، معمولا فرد را به سمت سرخوردگی های دیگر سوق می دهد.به این ترتیب، آن ها در یک نقطه ثابت گیر کرده یا محدود می شوند.

تماس سرد چیست و چه اشتباهات رایج آن کدام است؟

10 دلیل بی حوصلگی که از آن خبر ندارید!

عدم دریافت مواد مغذی لازم

موارد زیادی می توانند در بروز بی حوصلگی نقش داشته باشند و یکی از این عوامل مهم، کمبود مواد مغذی لازم است که می تواند نوعی حس افسردگی در فرد ایجاد کند.

10 دلیل بی حوصلگی که از آن خبر ندارید!

به عنوان مثال، کمبود ویتامین هایی مانند ویتامین ب، اسید های چرب امگا۳ و دیگر ویتامین ها می تواند نوعی حس سردرگمی و بی حوصلگی در فرد ایجاد کنند.

خواب ناکافی

زمانی که خواب کافی نداشته باشیم، در طی روز کاملا بی حوصله خواهیم بود زیرا بدن ما به اندازه کافی استراحت نکرده و قوای کافی برای انجام فعالیت در روز را ندارد.

۹ ترفند برای درمان کم حرفی و مشارکت در بحث ها و گفتگو ها

10 دلیل بی حوصلگی که از آن خبر ندارید!

بنابراین برای داشتن روحیه ای شاد و پر انرژی سعی کنید زود بخوابید و استراحت کافی داشته باشید.

منبع

10 دلیل بی حوصلگی که از آن خبر ندارید!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 سناریوی حادثه تروریستی مسکو