سنجش هوش جایگزین آزمون‌‌های سمپاد


سنجش هوش جایگزین آزمون‌‌های سمپاد

زهرااسکندریان-شهرآراآنلاین،بهمن ماه سال گذشته شورای عالی آموزش و پرورش مصوبه‌ای مبنی بر حذف تمام آزمون‌های ورودی مدارس دوره ابتدایی را ارائه داد و اعلام کرد که به تدریج و طی یک دوره دو تا سه ساله مدارس سمپاد دوره اول تیزهوشان و نمونه...


زهرااسکندریان-شهرآراآنلاین،بهمن ماه سال گذشته شورای عالی آموزش و پرورش مصوبه‌ای مبنی بر حذف تمام آزمون‌های ورودی مدارس دوره ابتدایی را ارائه داد و اعلام کرد که به تدریج و طی یک دوره دو تا سه ساله مدارس سمپاد دوره اول تیزهوشان و نمونه دولتی حذف خواهند شد و دانش‌آموزان نخبه می‌توانند در دوره دوم متوسطه وارد مدارس تیزهوشان شوند. این مصوبه جنجالی واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشت. از یک سو اعلام چنین مصوبه‌ شتاب‌زده‌ای دقیقا سه ماه مانده به زمان برگزاری آزمون و از سوی دیگر نگرانی‌هایی که درباره نخبه‌سوزی مطرح بود، باعث شد در نهایت شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع ورود و با آن مخالفت کند.

هرچند طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش همچنان هیچ آزمونی در مدارس دوره ابتدایی برگزار نمی‌شود و ممنوع است اما مدارس سمپاد دوره اول متوسطه سرجای خود باقی خواهند ماند و تنها نحوه گزینش و ورود به این مدارس با سال‌های گذشته تفاوت دارد و بر پایه سنجش هوش متمرکز می‌شود.

رئیس اداره مدارس سمپاد آموزش و پرورش خراسان رضوی در‌این‌باره به شهرآرا گفت: محتوای آزمون بر اساس هوش، استعداد و خلاقیت دانش‌آموز است با این حال از شروط ثبت‌نام افراد این است که باید دروس نوبت دوم پایه پنج و ششم را خیلی خوب دریافت کرده باشند.

ظرفیت ۶۵٠ نفری مدارس سمپاد

محمدمهدی مؤمنی این را هم اضافه کرد که مدارس سمپاد مشهد حدودا ۶۵٠‌نفر ظرفیت دارد و پذیرش در این مدارس بر اساس میزان ظرفیت است‌.

او با بیان اینکه در سال‌های گذشته دانش‌آموزان باید کتب درسی را برای قبولی در این آزمون مطالعه می‌کردند، اضافه کرد: با این حال امسال هیچ نیازی نیست تا افراد درس بخوانند، تست‌زنی کنند یا در همایش‌ها شرکت کنند زیرا آزمون بر اساس هوش تحلیلی دانش‌آموزان است.

مؤمنی ادامه داد: زمان ثبت‌نام مدارس از ١٩‌خرداد ماه شروع می شود و تا ٢۴‌این ماه ادامه دارد. افراد می‌توانند برای ثبت‌نام در این آزمون به سایت Hoosh.medu.ir مراجعه کنند.

وی زمان برگزاری آزمون را پنجم مرداد ماه و همزان با سراسر کشور اعلام کرد و افزود: هزینه ثبت نام در این آزمون ١۵ هزار تومان است و اسامی پذیرفته‌شدگان در نیمه شهریور ماه اعلام می‌شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی