امسال 98 درصد از اراضی ملی آذربایجان غربی سنددار می شود


امسال 98 درصد از اراضی ملی آذربایجان غربی سنددار می شود

ارومیه- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: امسال 98 درصد از اراضی ملی استان سنددار می شود.


میرصمد موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از سطح دو میلیون و ۷۶۹هزار هکتار اراضی ملی هم اکنون ۹۴ درصد معادل دو میلیون و ۶۳۰ هزار هکتار سنددار شده است افزود: تلاش داریم این میزان تا پایان امسال به ۹۸ درصد برشد.

وی با اعلام اینکه در زمان حاضر ۸۰۰ هزار اسناد تک برگی برای اراضی ملی استان صادر شده، افزود: مابقی اسناد دفترچه ای است که تاپایان سال این اسناد دفترچه ای نیز به اسناد تک برگ تبدیل می شود.

موسوی چرای دام مازاد مراتع را تهدید جدی در استان عنوان و خاطرنشان کرد: ظرفیت مراتع استان سه میلیون واحد دامی است اما در زمان حاضر سه الی چهار برابر ظرفیت مراتع دام در مراتع استان وجود دارد که تهدید جدی به شمار می رود.

وی اضافه کرد: استان دارای دو میلیون پانصد هزار هکتار عرصه مرتعی است که دام موجود در استان تقریبا سه و نیم برابرظرفیت مراتع است به همین منظور رعایت موارد قانونی واصول بهره برداری از مراتع بشدت باید در عرصه های ملی انجام شود تا از مراتع به نحوی شایسته و ضابطه مند همه دامداران استان بهره مند شوند.

موسوی تاکید کرد: برای حفاظت از مراتع راهی جز مشارکت و همکاری عمومی وجود ندارد و ما برای ارتقاء کیفیت و پویایی مراتع نیازمند همراهی دامداران استان هستیم در غیراینصورت در سالهای آتی مراتع به شدت تخریب و خسارات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: با هدف همکاری در پروژه های ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی کشور به میزان ۱۷.۸۲ هکتار از اراضی منابع ملی استان به تعداد چهار مورد برای متقاضیان جهت سرمایه گذاری های اجرایی تحویل و تحول قطعی صورت گرفته است.

موسوی خاطرنشان کرد: عمده ترین مشکلات در عرصه های ملی کمبود نیروهای متخصص است که در سالجاری در جلسات مختلف این موضوع بیان و با رایزنی های انجام شده امیدواریم هر چه زودتر این موضوع در آینده نزدیک حل شود.

کد خبر 4317573

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا