نگاهی به خودروی سدان مزدا 6


مزدا 6 را می‌توان خودرویی دانست که مبنای اصلی استانداردها است یعنی بسیاری خودروها را بر مبنای مزدا 6 می‌سنجند. مزدا با عرضه نسخه‌های مختلف مزدا 6 با موتورهای توربودار و دیزلی و تیپ بدنه سدان و استیشن یا همان واگن باعث شد تا برخی از علاقه‌مندان به خودروهای کراس‌اوور نیز، نیم‌نگاهی به این خودرو داشته باشند. نسخه سدان...

مزدا ۶ را می‌توان خودرویی دانست که مبنای اصلی استانداردها است یعنی بسیاری خودروها را بر مبنای مزدا ۶ می‌سنجند. مزدا با عرضه نسخه‌های مختلف مزدا ۶ با موتورهای توربودار و دیزلی و تیپ بدنه سدان و استیشن یا همان واگن باعث شد تا برخی از علاقه‌مندان به خودروهای کراس‌اوور نیز، نیم‌نگاهی به این خودرو داشته باشند.

نسخه سدان مزدا ۶ در میدان نبرد حریف‌های قدرتمندی مانند فولکس واگن پاسات، تویوتا کمری دارد اما توانسته در بین این خودروها خودی نشان دهد.

نگاهی به خودروی سدان مزدا 6 طراحی زیبا، اسپرت و لوکس اولین بخش جالب و متمایز کننده مزدا ۶ هست که باعث شده نسبت به کمری و پاسات در شرایط بهتری قرار داشته باشد. قیمت پایه این خودرو ۳۲،۴۶۰ دلار است و از تجهیزاتی مانند چراغ جلو LED، صفحه نمایش ۸.۰ اینچ با ناوبری ماهواره ای، DAB +، استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک، ترمز خودکار اضطراری (AEB) با تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیقی و مانیتور نمایش نقاط کور بهره می‌برد.

مزدا CX-3 مدل ۲۰۱۹ با موتور ۱۴۸ اسب بخاری در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی شد + تاصویر

نگاهی به خودروی سدان مزدا 6 مزدا ۶ در پر آپشن‌ترین حالت قیمتی نزدیک به ۵۰.۰۰۰ دلار خواهد داشت (حقوق ماهیانه یک کارمند ساده در برخی از کشورها نزدیک به ۱۲۰۰۰ دلار است). موتور ۲.۵ لیتری توربو این خودرو نسبت به نسخه‌های قبلی اصلاحات جدی داشته و بسیار بهینه شده است و ۱۷۰ کیلو وات قدرت و ۴۲۰ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. شتاب اولیه این پیشرانه را می‌توان خوب تلقی کرد و زمان ۷.۳ ثانیه‌ای را در رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ثبت کرده است.

بررسی مختصر سدان مرسدس بنز کلاس A مدل ۲۰۱۹ + تصاویر

نگاهی به خودروی سدان مزدا 6 نکته جالب در کابین، راحتی فراوان سرنشینان و فضای کافی در بخش جلو است که می‌تواند در بین رقبا مزدا ۶ را سربلند کند. البته در بخش عقب فضا چندان مناسب نیست و می‌توان ضعف را در این قسمت مشاهده کرد. نبود سیستم اندرویداتو و اپل‌کارپلی برای یک خودروی جدید، ضعف محسوب می‌شود چرا که این سیستم‌های ارتباطی در خودروهای جدید، متداول هستند و اکثر خریداران به این سیستم‌ها وابسته شده‌اند.

مطلب مرتبط: با تاریخچه مزدا در جهان و ایران آشنا شوید!

نگاهی به خودروی سدان مزدا 6گیربکس اتوماتیک شش سرعته SkyActiv-Drive با حالات مختلف رانندگی، شرایط را برای شما لذت‌بخش می‌کند. مزدا علت اصلی عدم استفاده از گیربکس هشت سرعته را گشتاور بزرگ می‌داند اما برنامه ECU می‌تواند اصلی‌ترین دلیل باشد. هندلینگ و پاسخگویی فرمان را می‌توان بسیار عالی دانست و رانندگی نرم را می‌توان براحتی در تمام طول مسیر حس کرد.

منبع

نگاهی به خودروی سدان مزدا 6

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس