کلینتون: منتظر اعلام تأسیس داعش بودیم/ داعش تنها یک حلقه از سناریوی کلان آمریکا در منطقه


کلینتون: منتظر اعلام تأسیس داعش بودیم/ داعش تنها یک حلقه از سناریوی کلان آمریکا در منطقه

آنچه که در 17 خرداد 96 از عوامل داعش در تهران دیده شد، فقط یک عملیات از صدها عملیاتی بود که داعش بارها برای انجامش در ایران تلاش و برنامه‌ریزی کرده بود و هر بار با عنایت خدا و تلاش نیروهای نظامی و امنیتی کشورمان کشف و خنثی شد.

گروه سیاسی خبرگزاری فارس ـ هفدهم خرداد 1396 خاطره تلخی برای مردم ایران بود. روزی که 5 تروریست داعشی وارد مجلس شورای اسلامی و مرقد حضرت امام (ره) شدند و 18 نفر از هموطنان بی‌گناهمان را به شهادت رساندند.

هر چند هر 5 تروریست در محل جنایت خود به هلاکت رسیدند و حلقه‌های دوم و سوم پشتیبان این اقدام تروریستی دستگیر شدند، اما آمرین اصلی این حادثه و بوجود آورندگان این گروه تروریستی هیچ‌گاه پاسخگوی جنایت خود نبودند.

داعش ماموریت داشت شکلی انحرافی از اسلام را به نمایش بگذارد

دولت اسلامی عراق و شام قرار بود خلافت اسلامی مبتنی بر آموزه‌های وهابیت تکفیری را در منطقه‌ای گسترده از غرب آسیا برقرار کند، داعش مأموریت داشت کشورهای عربی و اسلامی منطقه را یک به یک تصرف کرده و از یکسو شکلی انحرافی از اسلام را به نمایش بگذارد که نمادی از تندروی، جنایت و افراطی‌گری بوده و ضدتبلیغی برای موج گرایش به اسلام در دنیا باشد و از سوی دیگر مأموریت داشت تا همه مؤلفه‌های لازم برای تأمین منافع آمریکایی‌ها خصوصاً در زمینه دستیابی به منابع خاورمیانه را فراهم آورد.

هیلاری کلینتون: منتظر اعلام تأسیس داعش بودیم تا ما و اروپا هر چه سریعتر آن را به رسمیت بشناسیم

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه دولت باراک اوباما و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2016 ایالات متحده آمریکا در کتاب مشهور خود به نام «گزینه‌های دشوار» به این مسئله به صراحت اشاره کرده و طرح آمریکا برای بکارگیری داعش را اینگونه فاش می‌کند: «من به 112 کشور جهان سفر کرده بودم و با برخی از دوستان این توافق حاصل شد تا به محض اعلان تأسیس داعش این گروه به رسمیت شناخته شود، اما ناگهان همه چیز فروپاشید. توافق شده بود تا دولت اسلامی (داعش) در روز 5/7/2013 اعلام شود و ما منتظر اعلام تأسیس آن بودیم تا ما و اروپا هر چه سریعتر آن را به رسمیت بشناسیم...»

وی در ادامه انقلاب مصر در 30 ژوئن را بر هم زننده طرح آمریکا برای به رسمیت شناختن داعش معرفی می‌کند.

نقش انقلاب مصر در بر هم خوردن طرح آمریکا

وی همچنین نقش انقلاب مصر در بر هم خوردن طرح آمریکا برای رسمیت بخشیدن به دولت اسلامی عراق و شام را اینگونه توضیح می‌دهد: «ما تلاش داشتیم تا از طریق اخوان المسلمین و از طریق داعش کشور مصر را تحت کنترل خود درآوریم و این کشور را تقسیم کنیم و پس از آن به کشورهای حوزه خلیج فارس برویم.

کویت اولین کشوری بود که از طریق دوستان ما در آنجا آماده بود و سپس عربستان و بعد از آن امارات، بحرین و عمان مد نظر ما بودند و پس از آن منطقه عربی کاملاً تقسیم می‌شد و به صورت کامل آن را تحت کنترل خود در می‌آوردیم. ما منابع نفت و گذرگاه‌های آبی را تحت کنترل خود در می‌آوردیم. »

دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا نیز در رقابت‌ انتخابات ریاست جمهوری 2016 در چند مورد با اشاره مستقیم به اوضاع آشفته منطقه خاورمیانه و هزینه‌های آمریکا برای حضور نظامی در آن به صراحت در مورد اینکه آمریکا خود بوجود آورنده داعش بوده است، اشاره کرد.

تذکر آژانش امنیت ملی آمریکا به ستاد انتخاباتی ترامپ

اشاراتی که خیلی زود موجب تذکر آژانش امنیت ملی آمریکا به ستاد انتخاباتی وی شد تا از افشای دیگر سیاست‌های کثیف آمریکا و ایجاد تبعات بین‌المللی در افکار عمومی دنیا جلوگیری کند!

درواقع آنچه با عنوان داعش در طول هفت سال فستیوالی از جنایت، خرابکاری و آدم‌کشی در منطقه را راه انداخت، نمی‌توانست بدون حمایت‌های دولتی، فعالیت کند. این گروه از کمک‌های اطلاعاتی، مالی و تسلیحاتی، آموزش‌های نیرو، عضوگیری و بسیاری جهات دیگر همواره کمک‌های آمریکا را به شکل پنهان در کنار خود داشت.

اسناد زیادی نیز در رابطه با کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به داعش در زمان حضور اعضای این گروه در عراق و سوریه وجود دارد که نشان می‌دهد ائتلاف بین‌المللی مبارزه با تروریسم به رهبری آمریکا صرفاً یک حرکت تبلیغی و همچنین بهانه‌ای برای حضور آمریکایی‌ها در عراق و سوریه بوده است.

کمک‌های تسلیحاتی درمانی و مالی امریکا و ائتلافش به داعش

حمایت‌ آمریکایی‌ها از داعش همچنین با ایفای نقش دیگر همپیمانان آمریکا نیز همراه بوده که از جمله آن کمک‌های تسلیحاتی انگلیس و دیگر اعضای ائتلاف ضد داعش، حمایت‌های مالی عربستان، قطر و امارات و کمک‌های اطلاعاتی، درمانی و نظامی رژیم صهیونیستی بوده است.

در یکی از موارد رسانه‌ای شده در سال 1393 ارتش عراق دو هواپیمای انگلیسی را که در حال انتقال تسلیحات برای داعش بودند را سرنگون کرد. حاکم الزاملی رئیس کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق نیز در همان زمان در گفتگو با رسانه‌ها این مسئله را بیان نمود و به شدت از آمریکا و همپیمانانش به جهت رساندن سلاح و مهمات به داعش انتقاد کرد.

در مواردی نیز هواپیماهای ائتلاف اقدام به پیاده کردن سلاح و مهمات در مناطق تحت کنترل داعش می‌نمودند که بعد از رسانه‌ای شدن چندین مورد و واکنش مقامات عراقی، ارتش آمریکا در چند مورد اعلام کرد که هواپیماها نقطه ارسال هوایی تسلیحات را به اشتباه انتخاب کرده‌اند؛ اما بارها تکرار این اشتباهات در طول حضور داعش در عراق، این مسئله را ثابت نمود که آمریکا رسماً در حال پشتیبانی تسلیحاتی تروریست‌های داعش است.

اگر سابقه اقدامات آمریکا در دخالت‌هایش در منطقه خاورمیانه را بررسی کنیم، به مصادیق بسیار دیگری نیز بر می‌خوریم که یکی از اولین نمونه‌های آن طالبان است.

طالبان شیوه قدیمی آمریکایی‌ها برای جنگ نیابتی

گروه تروریستی طالبان نیز شیوه قدیمی آمریکایی‌ها برای جنگ نیابتی علیه اتحاد جماهیر شوروی بود که هزینه‌های جنگی فرسایشی، طولانی و سخت را به ملت افغانستان تحمیل کرد و در نهایت ارمغان آن نیز گروهی افراطی و تروریست بود که سالیان سال امنیت افغانستان و حتی کشورهای هم مرز را به خطر انداخت.

نمونه دوم القاعده و شبکه بین‌المللی تروریستی مربوط به آن است که در واقع خود به نوعی مولد داعش در منطقه بوده است. تروریست‌های القاعده که بعد از حادثه 11سپتامبر 2001 در جهان مشهور شدند، به اعتراف اسناد بین‌المللی با لشگر کشی آمریکا به افغانستان و بعد از آن عراق و در بستر ناامنی حاصل از آن به اسم مبارزه با آمریکا بهترین فرصت‌های عضوگیری و فعالیت را پیدا کردند.

القاعده از یکسو اجراکننده طرح‌های آمریکا برای شعله‌ور ساختن جنگ در غرب آسیا و تمرکز نگاه کشورهای مسلمان به این گروه به جای تمرکز بر رژیم صهیونیستی را بر عهده داشت و از سوی دیگر نیز بهانه‌ای بود برای لشگرکشی به افغانستان و حضور طولانی مدت نیروهای آمریکایی در این منطقه.

گروه‌های تروریستی متعدد دیگری در طول دو دهه گذشته در منطقه فعالیت کردند که رد پای حمایت و هدایت آمریکایی‌ها در همه آنها دیده شده است. نمونه عبدالمالک ریگی که دستش به خون حداقل 400 نفر از هموطنانمان آغشته بود، نمونه روشنی است که در اعترافاتش بعد از دستگیری به صراحت از دیدار با مقامات ناتو در افغانستان و دیگر کشورهای منطقه صحبت کرد و فاش نمود که برای ناامن سازی ایران و انجام عملیات‌های تروریستی در عمق خاک کشورمان مستقیماً از مقامات آمریکایی دستور می‌گرفته و در ازای آن نیز حمایت‌های متعددی دریافت می‌کرده است.

بعد از پروژه‌هایی نظیر طالبان و القاعده، داعش درواقع پروژه‌ای بزرگ و کامل‌ شده‌ نسبت به تجربه‌های قبلی برای آمریکا محسوب می‌شد که در نزدیکی مرز اسرائیل صرفاً علیه دولت سوریه و جریان مقاومت می‌جنگید.

آنچه که در 17خرداد سال گذشته از عوامل داعش در تهران دیده شد، فقط یک عملیات از صدها عملیاتی بود که داعش بارها برای انجامش در ایران تلاش و برنامه ریزی کرده بود و هر بار با عنایت خدا و تلاش نیروهای نظامی و امنیتی کشورمان کشف و خنثی شد.

اما مسئله‌ اصلی در مورد داعش و دیگر گروه‌های تروریستی منطقه که باید در دستور کار پیگیری کشورمان در مجامع بین‌المللی قرار گیرد این است که پشت پرده همه این گروه‌ها طرح سرویس اطلاعاتی آمریکا به عنوان آمر اصلی تروریسم قرار دارد که هیچ‌گاه در برابر جنایت‌های آشکارش پاسخگو نبوده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس