سید علی کریمی همه رقبا را شکست داد و فینالیست شد


سید علی کریمی همه رقبا را شکست داد و فینالیست شد

در ادامه رقابتهای لیگ جهانی کاراته، کاراته کای جوان کشورمان با برتری مقابل همه رقبای خود به دیدار نهایی وزن 67- کیلوگرم راه پیدا کرد.


به گزارش خبرنگار مهر، سید علی کریمی کاراته کای جوان کشورمان که رقابتهای قهرمانی جوانان جهان را سال گذشته از اسپانیا دست خالی ترک کرده بود، در استانبول فروغی دوباره داشت و همه رقبا را یکی بعد از دیگری شکست داد تا به مبارزه پایانی راه پیدا کند.

کریمی کار خود با پیروزی ۴ بر ۳ برابر «بشار النجار» از اردن آغاز کرد و در ادامه ۶ بر ۲ «رافیض حسن اف» از آذربایجان، ۴ بر یک «سامی انخالی» از اسپانیا و ۳ بر صفر «سنجر عبدکریم اف» از ازبکستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله «دیدار امیرعلی« از قزاقستان را یک بر صفر شکست داد به مبارزه پایانی راه پیدا کرد.

بعد از مهدیزاده، کریمی دومین کاراته کای کشورمان است که امروز به دیدار نهایی راه پیدا می کند. کریمی روز یکشبنه برای کسب مدال طلا به مصاف « «هیرتو گومیو» از ژاپن می رود.

تیم اعزامی کشورمان در این وزن سه نماینده دیگر هم داشت. سعید احمدی دور نخست سه بر یک«لورنزو میلانی» از ایتالیا را شکست داد و سپس برابر «جوردن توماس» دارنده طلای اروپا و قهرمانی جهان از انگلستان صاحب پیروزی ۴ بر صفر شد. وی در ادامه ۴ بر ۳ «علی برناوی» از عربستان را از پیش رو برداشت. احمدی در مرحله یک چهارم پایانی ۲ بر ۳ نتیجه را به « تورال آقالارزاده« از آذربایجان واگذار کرد و حذف شد.

هامون درفشی پور در اولین مبارزه خود برابر «لئوناردو رودریگز» از مکزیک ۵ بر یک صاحب پیروزی شد و سپس ۲ بر یک «علی ییلماز» از ترکیه را شکست داد و در ادامه برابر «فهد الخاتمی»از عربستان با قانون «سنشو» (امتیاز نخست) به برتری دست پیدا کرد. وی در مبارزه چهارم خود ۳ بر صفر برابر «دیدار امیرعلی« از قزاقستان باخت و از جدول خارج شد.

امیر میرزایی پس از پیروزی ۵ بر صفر مقابل «جیانلوکا دویو» از ایتالیا، ۵ بر ۴ نتیجه را به «هیرتو گومیو» از ژاپن واگذار کرد. با صعود این ژاپنی به دیدار نهایی، میرزایی به گروه شانس مجدد رفت تا برای کسب مدال طلا مبارزه کند.

باربد صداقت قهرمان جوانان جهان، کار خود را در وزن ۷۵- کیلوگرم با برتری مقاب«الکساندر چربان» از روسیه آغاز کرد و سپس ۴ بر ۲ « نیکاتی پینارباشی» از ترکیه را شکست داد.وی در سومین مبارزه برابر «گابور هارسپتکی» از مجارستان ۵ بر صفر بازنده شد.

ابراهیم حسن بیگر دیگر کاراته کای ایرانی حاضر در این وزن در مبارزه نخست ۶ بر ۴ نتیجه را به «ریوتا ناکامورا» از ژاپن واگذار کرد و با شکست این ژاپنی در مبارزه بعدیف حسن بیگی از جدول مسابقات خارج شد. علی اصغر آسیابری سومین کاراته کای ایران در این وزن در پیکار با «پاول آرتامونوف» از استونی ۴ بر ۳ نتیجه را واگذار کرد و با شکست این رقیب ، آسیابری هم از دور رقابتها کنار رفت.

این مسابقات صبح امروز در ترکیه آغاز شد و تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 4315588

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش‌های رزمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق