افزایش هشدار دهنده مصرف کوکائین در اروپا


افزایش هشدار دهنده مصرف کوکائین در اروپا

اندازه متن Aa Aa مرکز اروپایی نظارت بر مواد مخدر و اعتیاد (EMCDDA) روز ۷ ژوئن/ هفده خرداد با انتشار گزارشی از میزان مصرف و انواع مواد مخدر در...

اندازه متن Aa Aa

مرکز اروپایی نظارت بر مواد مخدر و اعتیاد (EMCDDA) روز ۷ ژوئن/ هفده خرداد با انتشار گزارشی از میزان مصرف و انواع مواد مخدر در اروپا زنگ خطر را در محافل سیاست گذاری اتحادیه اروپا به صدا درآورده است.

طبق این گزارش ۲ میلیون و سیصد هزار شهروند اروپایی کوکائین مصرف می کنند. این مرکز در سال ۲۰۱۷ توانسته است ۵۱ نوع ماده جدید روانگردان را از مجموع ۶۷۰ داروی تحت مطالعه شناسایی کند.

مرکز اروپایی نظارت بر مواد مخدر و اعتیاد می گوید «خلوص»، «دسترسی آسان» و تولید کوکائین در اروپا در حال افزایش است و این بسیار نگران کننده است.

دیمیتریس آورامپولوس کمیسر مهاجرت و امورداخلی اتحادیه اروپا درباره این گزارش می گوید:«بازار مواد مخدر بسیار پویا و منعطف است و همین انعطاف آن را خطرناک تر می کند.»

افزایش هشدار دهنده مصرف کوکائین در اروپا مقدار کوکائین کشف شده در اتحادیه اروپا در سال گذشته و میزان خلوصیت European Monitoring Centre for Drugs and Drug Addiction

در حالی که ماری جوانا و حشیش با ۱۷.۲ میلیون مصرف کننده بین ۱۵ تا ۳۴ ساله در اروپا، مقام اول بیشترین میزان مصرف کننده را به خود اختصاص داده است، این مرکز هشدار می دهد که میزان مصرف کوکائین به شدت رو به افزایش است. در میان این ۱۷،۲ میلیون مصرف کننده ماده مخدر، ۵.۱ درصد کوکائین را در طول زندگی خود امتحان کرده اند. دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر گفته‌اند که این ماده مخدر را در سال گذشته مصرف کرده‌اند.

طبق این گزارش، با اینکه قیمت کوکائین از ۶۰ تا ۷۰ یورو برای یک گرم تغییری نکرده است، خلوص این ماده مخدر تا ۶۰درصد افزایش داشته که بیشترین میزان خلوص در ده سال گذشته است.

الکسی گوسدیل، مدیر مرکز اروپایی نظارت بر مواد مخدر و اعتیاد معتقد است که افزایش مصرف کوکائین در اروپا نتیجه افزایش تولید این ماده مخدر در آمریکای جنوبی است: «ما باید در مورد پیامدهای افزایش مصرف کوکائین گوش به زنگ باشیم زیرا شاهد تحولات نگران کننده‌ای هستیم. تعداد افراد پذیرفته شده برای اولین بار در مراکز درمانی برای ترک مصرف کوکائین رو به افزایش است. این تحولات اهمیت اقدامات پیشگیری کننده و مداخلات درمانی برای ترک اعتیاد به کوکائین را بیش از پیش نشان می دهد.»

افزایش هشدار دهنده مصرف کوکائین در اروپا میزان مصرف کنندگان مواد مخدر که برای اولین بار وارد مراکز ترک اعتیاد می شوند European Monitoring Centre for Drugs and Drug Addiction

از میان ۱۷ میلیون مصرف کننده مواد مخدر در اروپا، بیشتر میزان مصرف کننده کوکائین در کشورهای اروپایی در سال گذشته به ترتیب بریتانیا با ۴، هلند با ۳.۷، اسپانیا با ۳ و ایرلند با ۲.۹ درصد است.

طبق این گزارش ۹۲ میلیون نفر از شهروندان اتحادیه اروپا بین سنین ۱۵ تا ۶۴ ساله، حداقل یک بار در زندگی‌شان ماده مخدر را امتحان کرده اند. در سال ۲۰۱۶ در اتحادیه اروپا ۷ هزار و ۹۲۹ مرگ ناشی از مصرف بیش از حد ماده مخدر گزارش شده است که بریتانیا با ۳۴ و آلمان با ۱۵ درصد بیشترین تعداد مرگ ها را به خود اختصاص داده اند.

افزایش هشدار دهنده مصرف کوکائین در اروپا میزان مصرف و انواع مواد مخدر در اتحادیه اروپا European Monitoring Centre for Drugs and Drug Addiction

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خاص ترین لحظه زندگی اکرم خانم بیرانوند ثبت شد+ عکس