معرفی و بررسی سریع ترین خودروهای جهان در سال 2018 با سرعت بیش از 400 کیلومتر در ساعت


مطلب معرفی و بررسی سریع ترین خودروهای جهان در سال 2018 با سرعت بیش از 400 کیلومتر در ساعت برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ 400 کیلومتر یا 250 مایل رقمی است که اتومبیل های امروزی از آن گذر نموده‌اند. در این نوشته به معرفی و بررسی مشخصات فنی سریع...

۴۰۰ کیلومتر یا ۲۵۰ مایل رقمی است که اتومبیل های امروزی از آن گذر نموده‌اند. در این نوشته به معرفی و بررسی مشخصات فنی سریع ترین خودروهای جهان که تا سال ۲۰۱۸ معرفی شده‌اند خواهیم پرداخت.

برای علاقمندان صنعت اتومبیل ، شتاب و حداکثر سرعت یکی از بزرگترین ملاک‌های ارزش گذاری خودروها است. برای بسیاری اولین پرسش در هنگام اولین مواجهه، شتاب اولیه و سرعت اتومبیل بوده و مواردی از قبیل سیستم‌های کمکی رانندگی، ایمنی و تجهیزات و امکانات رفاهی از اولویت کمتری برخوردار هستند. تا چند سال گذشته نام بوگاتی مترادف با سریع ترین خودروی جهان بود اما نمونه‌هایی نیز وجود داشته که با معرفی در نمایشگاه‌های خودرو، این ابرخودرو را پشت سر گذاشته و این عنوان را به خود اختصاص داده‌اند.

سریعترین خودروهای تاریخ در دهه‌های گذشته

در سال‌های گذشته شرکت‌های معتبر تولید ابرخودروها، نمونه‌هایی را تولید نموده که با رسیدن با سرعت‌هایی بسیار بالا و فراتر از تکنولوژی عام زمان خود، رکورد بیشترین سرعت را به نام خود ثبت نموده و نام خود را در تاریخ این صنعت جاودانه کردند. خودروهایی مانند دویسنبرگ مدل J دهه ۱۹۳۰ با حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت، آستون مارتین DB4 GT دهه ۱۹۵۰ با حداکثر سرعت ۲۴۶ کیلومتر در ساعت، فراری GT4 برلینتا دهه ۱۹۷۰ با حداکثر سرعت ۲۸۱ کیلومتر در ساعت و مک لارن F1 دهه ۱۹۹۰ میلادی با حداکثر سرعت ۳۸۶ کیلومتر، نمونه‌هایی بودند که در دهه‌های گذشته لقب سریع ترین اتومبیل جهان را به خود اختصاص دادند.

اما با آغاز قرن ۲۱ و پیشرفت چشمگیر صنعت اتومبیل و ورود برندهایی مانند بوگاتی (Bugatti)، پاگانی (Pagani)، کوئنیگ زگ (Koenigsegg) و سالین (Saleen) به بازار، استانداردهای سرعت تغییر نمود. خودروهای لوکس بازار مانند ب ام و، مرسدس بنز، رولزرویس، بنتلی و مازراتی و جگوار همگی وارد کلوب خودروهای با سرعت بیش از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت شدند و برای قرار گرفتن در جمع سریع ترین خودروهای جهان نیاز به عبور از مرز ۴۰۰ کیلومتر در ساعت بود.

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی بهترین خودروهای دهه ۱۹۲۰ میلادی

سریع ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۸

هرچند در ۲ دهه گذشته رکورد بیشترین سرعت یک اتومبیل به صورت انحصاری در اختیار تولیدات بوگاتی و مدل افسانه‌ای ویرون (Veyron) بود، اما در ۲ سال گذشته نمونه‌هایی وارد بازار شدند که به حاکمیت این خودرو پایان داده و لقب سریعترین اتومبیل جهان را به خود اختصاص دادند. در ادامه به معرفی و بررسی اتومبیل‌هایی خواهیم پرداخت که با معرفی تا سال ۲۰۱۸ با عبور از سرعت ۲۴۸ مایل در ساعت (معادل ۴۰۰ کیلومتر در ساعت) نام خود را به عنوان سریعترین خودروهای جهان ثبت نموده‌اند:

۹. سالین S7 Twin Turbo

۲۴۸ مایل در ساعت (۴۰۰ کیلومتر در ساعت)

سالین (Saleen) یک شرکت آمریکایی است در در زمینه تولید ابرخودروهای مسابقه‌ای و قطعات با عملکرد بسیار بالا فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۹۸۲ میلادی استیو سالین (Steve Saleen) تاسیس گردید و دفتر مرکزی آن در شهر کورونا (Corona) ایالت کالیفورنیا قرار دارد.

سالین S7 Twin Turbo یک نمونه بهینه سازی شده از مدل S7 استاندارد بوده که مابین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ تولید گردید. این خودرو از یک موتور ۸ سیلندر خورجینی ۷.۰ لیتری با بلوک آلومینیومی شرکت فورد استفاده کرده که با دو سیستم توربوشارژر ساخت شرکت گرت (Garrett) توانایی تولید نیرویی در حدود ۷۵۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۹۵۰ نیوتون متر را دارد. با استفاده از این موتور، سالین S7 TT در زمانی در حدود ۲.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت ثبت شده این خودرو نیز در حدود ۲۴۸ مایل در ساعت (معادل ۴۰۰ کیلومتر در ساعت) است.

قیمت

این خودرو با قیمتی در حدود ۷۰۰.۰۰۰ دلار (معادل ۳ میلیارد تومان با دلار ۴.۲۰۰ تومانی اسمی دولتی در زمان نگارش مطلب) یکی از سریعترین خودروهای تاریخ به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی هاوال H2 ؛ کراس اوور سایز کوچک سال ۹۷

۸. تسلا رودستر (Tesla Roadster)

۲۵۰ مایل در ساعت (معادل ۴۰۲ کیلومتر در ساعت)

تسلا (Tesla) یک شرکت آمریکایی فعال در صنعت اتومبیل و قطعات برقی بوده که در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد. این شرکت با اظهارنظرها و ایده‌های جنجالی و بعضا غیرمنطقی و متفاوت نمای مدیرعامل خود، ایلان ماسک (Elon Musk) در چند سال گذشته نامی بیش از ارزش خود کسب نمود. هرچند با ورود خودروسازان معتبری مانند مرسدس بنز، ب ام و و جنرال موتورز به بازار خودروهای الکتریکی، محبوبیت این برند کاهش یافت، اما تولیدات این شرکت هنوز با تکیه بر عملکرد بسیار بالا از نمونه‌های خاص بازار به حساب می‌آیند.

تسلا رودستر اولین بار در سال ۲۰۰۸ میلادی و بر پایه لوتوس الیزه (Lotus Elise) طراحی شد. نسل دوم این خودرو نیز هرچند هنوز در مرحله آزمایش بوده و یک پروتوتایپ به حساب می‌آید، اما با توجه آمار و ارقام منتشر شده، بر روی کاغذ یکی از سریع ترین خودروهای جهان به حساب می‌آید. پیشرانه استفاده شده در تسلا رودستر مدل سال ۲۰۲۰ از ۳ موتور الکتریکی تشکیل شده است که نیرویی در حدود ۱.۰۰۰ اسب بخار و حداکثر گشتاوری در حدود ۱.۰۲۸ نیوتون متر را تولید می‌کنند. این خودرو با شتاب اولیه ۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۵۰ مایل در ساعت (معادل ۴۰۰ کیلومتر در ساعت) یکی از پرسرعت ترین اتومبیل های جهان به حساب می‌آید.

قیمت

بنا بر وعده ایلان ماسک، تسلا رودستر قرار است که در سال ۲۰۲۰ میلادی و با قیمتی در حدود ۲۵۰.۰۰۰ دلار (معادل ۱ میلیارد تومان) در اختیار علاقمندان و شیفتگان این برند قرار گیرد. لازم به ذکر است که با توجه به کاهش ارزش ریال در چند ماه گذشته طی سایت‌های دولت، نمونه‌هایی مانند ب ام و سری ۷ در ضعیف‌ترین آرایش موتور (مدل ۷۳۰) با قیمتی در حدود ۲ برابر این خودرو در ایران به فروش می‌رسند!

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی کوپا توربو T210 ؛ کراس اوور سایز کوچک مجهز سال ۹۷

۷. آستون مارتین والکیری

۲۵۰ مایل در ساعت (معادل ۴۰۲ کیلومتر در ساعت)

آستون مارتین (Aston Martin) یک شرکت خودروسازی بریتانیایی بوده که به صورت تخصصی نمونه‌های اسپرت پرقدرت و خودروهای کلاس بدنه گرند تورر (Grand Tourer یا جی تی) را تولید می‌کند. آستون مارتین از سال ۱۹۱۳ میلادی تا کنون فعال بوده و نمونه‌هایی افسانه‌ای مانند سری DB (اتومبیل مجموعه جیمز باند) و لاگوندا (Lagunda) را به بازار عرضه نموده است.

آستون مارتین والکیری (Valkyrie) محصول همکاری این شرکت با مجموعه رد بول (Red Bull) بوده که اولین بار در سال ۲۰۱۸ و با کد AM-RB 001 معرفی شد. این خودروی سبک وزن ۱ تنی، با استفاده از پیشرانه ۱۲ سیلندر خورجینی ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی خود، نیرویی در حدود ۱.۱۳۰ اسب بخار را تولید می‌کند. زمان ۲.۵ ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت ۲۵۰ مایل در ساعت (معادل ۴۰۲ کیلومتر در ساعت)، این نمونه را در جمع سریع ترین خودروهای جهان قرار می‌دهد.

قیمت

آستون مارتین والکیری قرار است در تعداد محدود ۱۵۰ دستگاه و قیمت ۳.۲ میلیون دلار (معادل ۱۳.۵ میلیارد تومان) در اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی به فروش برسد.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی فولکس واگن گلف GTI مدل ۲۰۱۸ ؛ اولین هات هچ سال ۹۷

۶. SSC Ultimate Aero

۲۵۶ مایل در ساعت (معادل ۴۱۲ کیلومتر در ساعت)

SSC یا Shelby Super Cars یک ابرخودروساز آمریکایی است که در سال ۱۹۹۹ میلادی توسط جرد شلبی (Jarod Shelby) در شهر وست ریچلند (West Richland) ایالت واشینگتن تاسیس شد. SSC Ultimate Aero مابین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ تولید شد و توانست با ثبت رکورد ۲۵۶.۱۸ مایل در ساعت (معادل ۴۱۲.۲۸ کیلومتر در ساعت) عنوان سریعترین خودروی جهان را به خود اختصاص داده و بوگاتی ویرون را پشت سر گذارد.

مدل Ultimate Aero از یک موتور ۸ سیلندر خورجینی مجهز به سیستم توربوشارژر دوگانه و سوپرشارژر (Supercharger) به حجم ۶.۹ لیتر سود برده که توانایی تولید نیرویی در حدود ۱.۳۰۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱.۳۶۱ نیوتون متر را دارد. با استفاده از این موتور SSC Ultimate Aero مدل سال ۲۰۱۳ به زمانی در حدود ۲.۱ ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز داشته و با حداکثر سرعت ۲۵۶ مایل در ساعت (معادل ۴۱۲ کیلومتر در ساعت) جایگاهی را در فهرست سریع ترین خودروهای جهان به خود اختصاص می‌دهد.

قیمت

اSSC Ultimate Aero در حال حاضر یک نمونه خاص و کلکسیونی بوده و ارزشی در حدود ۷۵۰.۰۰ دلار (معادل ۳.۱ میلیارد تومان) دارد.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی هایما S7 توربو ؛ کراس اوور ارزان‌قیمت ایران خودرو

۵. بوگاتی شیرون (Bugatti Chiron)

۲۶۱ مایل در ساعت (معادل ۴۲۰ کیلومتر در ساعت)

بوگاتی یک شرکت بسیار معتبر خودروسازی فرانسوی بوده که در سال ۱۹۰۹ میلادی تاسیس گردید. از نمونه‌های مطرح این شرکت در دهه‌های اولیه قرن بیستم می‌توان به اتومبیل هایی مانند Type 41، Type 50 و Type 55 اشاره کرد. این شرکت در اواخر دهه ۱۹۵۰ و پس از مرگ اتوره بوگاتی (Ettore Bugatti) موسس این برند با مشکلات مالی روبرو شد و به مرز ورشکستگی رسید. در اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی یک سرمایه گذار ایتالیایی این نام را احیا نمود و در سال ۱۹۹۸ نیز گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان کنترل بوگاتی را در دست گرفت.

بوگاتی شیرون دومین نمونه مطرح این شرکت در دوران مدرن پس از ویرون بوده و اولین بار در سال ۲۰۱۶ و در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش عمومی درآمد. این خودرو بر خلاف ویرون صرفا” یک ابرخودروی اسپرت نبوده یک اتومبیل فوق لوکس مسابقه‌ای با مجوز حرکت در خیابن‌های عادی به حساب می‌آید. پیشرانه شیرون یک نمونه ۱۶ سیلندر خورجینی با آرایش W به حجم ۸.۰ لیتر بوده که با استفاده از ۴ توربوشارژر، نیرویی در حدود ۱.۴۷۹ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱.۶۰۰ نیوتون متر را تولید می‌کند.

این پیشرانه، بوگاتی شیرون را در عرض ۲.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و در نهایت به حداکثر سرعتی بیش از ۲۶۱ مایل در ساعت (معادل ۴۲۰ کیلومتر در ساعت) می‌رساند. البته بنا بر اظهارات مسئولین این شرکت، بوگاتی شیرون توانایی دستیابی به سرعتی در حدود ۲۸۸ مایل در ساعت (معادل ۴۶۲ کیلومتر در ساعت) را داشته اما به دلایلی مانند عدم تولید تایر مناسب برای این سرعت و مسایل ایمنی به رقم ۲۶۱ مایل در ساعت محدود شده است.

قیمت

بوگاتی شیرون در حال حاضر یکی از بهترین و لوکس ترین ابرخودروهای موجود در بازار بوده و با قیمتی در حدود ۳ میلیون دلار (معادل ۱۲.۶ میلیارد تومان) در اختیار علاقمندان متمول قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی هایما S5 توربو ؛ کراس اوور سایز کوچک ایران خودرو

۴. بوگاتی ویرون سوپر اسپرت

۲۶۸ مایل در ساعت (معادل ۴۳۱ کیلومتر در ساعت)

پس از تملک بوگاتی در اواخر دهه ۱۹۹۰ توسط گروه فولکس واگن، این شرکت ساخت نمونه‌هایی مفهومی را بر اساس طرح‌های آیتال دیزاین (Italdesign) در دستور کار خود قرار داد. اولین نمونه‌ای که بر پایه مدل EB 110 ساخته شده بود، ویرون (Veyron) نام داشت که توانست با حداکثر سرعت در حدود ۲۵۴ مایل در ساعت (معادل ۴۰۹ کیلومتر در ساعت) عنوان سریع ترین خودروی جهان را به خود اختصاص داده و به عنوان نماد صنعت اتومبیل هزاره جدید شناخته شود. اما پس از شکسته شدن این رکورد توسط SSC Ultimate Aero برنامه‌های جدیدی در دستور کار بوگاتی قرار گرفت.

در سال ۲۰۱۰ و با توجه به نزدیک شدن رقبا به رکورد ویرون، این شرکت یک نمونه بهینه سازی شده را با نام بوگاتی ویرون سوپر اسپرت معرفی کرد. این خودرو از یک موتور ۱۶ سیلندر خورجینی ۸.۰ لیتری سود می‌برد که نیرویی در حدود ۱.۲۰۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۱.۵۰۰ نیوتون متر را در اختیار راننده قرار می‌داد. ویرون سوپر اسپرت به زمانی در حدود ۲.۵ ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز داشت و با حداکثر سرعت ۲۶۸ مایل در ساعت (معادل ۴۳۱ کیلومتر در ساعت) تا چند سال عنوان پرسرعت ترین خودروی جهان را در اختیار بوگاتی نگاه داشت.

قیمت

بوگاتی ویرون سوپر اسپرت یک نمونه اختصاصی از این ابرخودرو بود و به تعداد محدود ۱۵ دستگاه تولید گردید. قیمت این خودرو در حال حاضر در بازارهای جهانی رقمی در حدود ۱.۸ میلیون دلار (معادل ۷.۵ میلیارد تومان) بوده و علاوه بر قرار گرفتن در جمع سریع ترین خودروهای جهان یکی از بهترین خودروهای تاریخ به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی رنو مگان ۲۰۱۸ ؛ سدان کوچک ۲۰۰ میلیونی ایران

۳. هنسی ونوم جی تی (Hennessey Venom GT)

۲۷۰ مایل در ساعت (معادل ۴۳۴ کیلومتر در ساعت)

هنسی یک شرکت خودروسازی کوچک واقع در تگزاس آمریکا است که با استفاده از مهندسی پیشرفته، به تقویت و تیونیگ خودروهای مختلف می‌پردازد. این شرکت در سال ۱۹۹۱ توسط جان هنسی (John Hennessey) تاسیس شده و تاکنون با تقویت ابرخودروهای ساخت شرکت‌هایی مانند فراری، پورشه، مک لارن، دوج، فورد و کادیلاک توانایی‌های این نمونه‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

هنسی ونوم جی تی در سال ۲۰۱۰ میلادی رونمایی شد. این خودرو که بر پایه لوتوس اگزیج (Lotus Exige) ساخته شد، از یک موتور ۸ سیلندر خورجینی ۷.۰ لیتری سود برده که با استفاده از ۲ توربوشارژر نیرویی برابر با ۱.۲۴۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۱.۵۵۶ نیوتون متر را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. این خودرو با شتاب اولیه ۲.۷ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۷۰ مایل در ساعت (معادل ۴۳۴ کیلومتر) در سال ۲۰۱۳ عنوان سریع ترین خودروی جهان را به خود اختصاص داد.

هرچند به دلیل تولید محدود این رکورد در کتاب گینس ثبت نشد، اما آمارهایی مانند شتاب ۰ تا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۳.۶۳ ثانیه و ۰ تا ۳۲۲ کیلومتر ۱۴.۵۱ ثانیه، هنسی ونوم جی تی را به یکی از خاص ترین خودروهای تاریخ صنعت اتومبیل تبدیل نمود.

قیمت

این خودرو در تعداد محدود ۱۳ دستگاه تولید شده و نمونه‌های آن در اختیار افرادی خاص مانند استیون تایر (Steven Tyler)، خواننده و آهنگساز آمریکایی گروه آئروسمیث (Aerosmith) قرار دارد. قیمت هنسی ونوم GT در حال حاضر رقمی در حدود ۱.۵ میلیون دلار (معادل ۶.۳ میلیارد تومان) است.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی تویوتا کرولا ۲۰۱۸ ؛ آخرین مدل از پرفروشترین خودروی جهان

۲. کوئنیگ زگ آگرا RS

۲۷۸ مایل در ساعت (معادل ۴۴۷ کیلومتر در ساعت)

کوئنیگ زگ (Koenigsegg) یک شرکت ابرخودروسازی سوئدی است که در سال ۱۹۹۴ میلادی توسط کریستین فون کوئنیگ زگ (Christian Von Koenigsegg) تاسیس شد. هدف اصلی این شرکت ساخت نمونه‌هایی با قدرت و عملکرد فوق العاده بود که توانایی کسب عناوین جهانی را داشته باشند. از محصولات شاخص این شرکت می‌توان به مدل‌هایی مانند CCX در سال ۲۰۰۶ اشاره کرد که مجوز تردد در خیابان‌های عادی را داشتند.

کوئنیگ زگ آگرا RS در حال حاضر به صورت رسمی سریعترین خودروی جهان بوده و در سال ۲۰۱۷ موفق به ثبت رکورد حداکثر سرعت ۲۸۴.۶ مایل در ساعت (معادل ۴۵۸ کیلومتر در ساعت) گردید. اما با توجه به حداکثر سرعت ۲۷۱.۲ مایل در ساعت (معادل ۴۳۶ کیلومتر در ساعت) در مسیر برگشت، میانگین ۲۷۸ مایل برای این خودرو ثبت گردید. آگرا RS از یک موتور ۸ سیلندر خورجینی ۵.۰ لیتری تویین توربو استفاده کرده که نیرویی برابر با ۱.۳۴۱ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۱.۳۷۰ نیوتون را تولید می‌نماید.

از سایر رکوردهای قابل توجهی که آن را به یکی از سریع ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۸ تبدیل می‌کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رکورد ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر: ۲.۶ ثانیه رکورد ۰ تا ۴۰۰ تا ۰ کیلومتر : ۳۳.۲۹ ثانیه شتاب ۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸ ثانیه ضریب وزن به قدرت: ۱ اسب بخار برای هر ۱.۱۹ کیلوگرم قیمت

کوئنیگزگ آگرا RS مابین سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ در خط تولید این شرکت قرار داشت و نمونه‌های آن در حال حاضر با قیمتی بیش از ۲ میلیون دلار (معادل ۸.۴ میلیارد تومان) به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی کیا سراتو ۲۰۱۸ ؛ سدان کوچک، زیبا و قدرتمند

۱. هنسی ونوم F5 ؛ سریع ترین خودروی جهان در سال ۲۰۱۸

۳۰۱ مایل در ساعت (معادل ۴۸۴ کیلومتر در ساعت)

هرچند مهندسین شرکت هنسی با تولید مدل GT توانایی‌های فنی خود را به اثبات رسانده بودند، اما حداکثر سرعت فاکتوری است که با ورود خودروهای سوپر اسپرت جدید تغییر می‌کند. پس از ثبت رکورد سرعت ۲۷۸ مایل در ساعت (معادل ۴۴۷ کیلومتر در ساعت) توسط کوئنیگ زگ آگرا RS در سال ۲۰۱۷ و تصاحب عنوان سریع ترین خودروی جهان این شرکت کار بر روی مدل جدید به نام هنسی ونوم F5 را آغاز نمود.

هنسی ونوم F5 که در نمایشگاه خودروی لاس وگاس ۲۰۱۷ با نام SEMA به نمایش عمومی درآمد و قرار است در سال ۲۰۱۹ راهی بازار گردد، وارث خلفی برای مدل GT بوده و بنا بر آمار و ارقام اعلام شده، پرسرعت ترین خودروی فعلی جهان به حساب می‌آید. این خودرو بر اساس طوفان با درجه F5 نام‌گذاری شده که سرعتی مابین ۲۶۱ تا ۳۱۸ مایل در ساعت (مابین ۴۲۰ تا ۵۱۲ کیلومتر در ساعت) دارد.

هنسی ونوم F5 از یک موتور بسیار پیشرفته ۸ سیلندر خورجینی ۸.۰ لیتری استفاده کرده که نیرویی در حدود ۱.۶۰۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۱.۷۶۳ نیوتون متر را تولید می‌کند. شتاب اولیه اعلام شده برای این نمونه در حدود ۲ ثانیه بوده و حداکثر سرعتی برابر با ۳۰۱ مایل در ساعت (معادل ۴۸۴ کیلومتر در ساعت) خواهد داشت و به عنوان سریعترین خودروی جهان شناخته می شود.

قیمت

قرار است که تنها ۲۴ دستگاه از هنسی ونوم F5 ساخته شده و با قیمتی در حدود ۲ میلیون دلار (معادل ۸.۴ میلیارد تومان) به فروش برسد.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی مزدا ۳ مدل ۲۰۱۸ ؛ سدانی کوچک، مجهز و محبوب

سایر نمونه‌های شاخص و برجسته

علاوه بر خودروهایی که در فهرست سریع ترین اتومبیل های جهان در سال ۲۰۱۸ به آن اشاره شد، نمونه‌های دیگری نیز وجود داشته که توانایی قرار گرفتن در این فهرست را دارند. اما به دلیل عرضه نمونه اولیه یا پروتوتایپ، هنوز رکورد رسمی برای آن ها به ثبت نرسیده است. به عنوان مثال می‌توان از نمونه‌های زیر یاد نمود:

لیکان هایپر اسپرت (Lykan Hypersport)

این خودرو محصولی است از کشور لبنان که در سال ۲۰۱۳ با همکاری گروه خودروسازی W Motor کشور امارات متحده عربی تولید گردید. این خودرو از یک موتور ۶ سیلندر خطی ۳.۷ لیتری سود برده که با استفاده از ۲ توربوشارژر نیرویی در حدود ۷۸۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۹۶۰ نیوتون متر را تولید می‌کند. لیکان هایپر اسپرت به زمانی در حدود ۲.۸ ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و ۹.۴ ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز داشته و توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی در حدود ۲۴۵ مایل در ساعت (معادل ۳۹۵ کیلومتر در ساعت) را دارد.

قیمت

قیمت لیکان هایپر اسپرت در حال حاضر رقمی در حدود ۳.۵ میلیون دلار (معادل ۱۴.۷ میلیارد تومان) بوده و یکی از گرانترین خودروهای جهان به حساب می‌آید. این خودرو در فیلم سریع و خشمگین ۷ حضور داشت و یک دستگاه از آن نیز در اختیار پلیس شهر ابوظبی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی دانگ فنگ H30 کراس ؛ شبه کراس اوور ۵۰ میلیونی ایران فنیر سوپر اسپرت

فنیر (Fenyr) نیز یکی دیگر از محصولات شرکت W Motor امارات بوده که در سال ۲۰۱۵ و در نمایشگاه خودروی دبی به نمایش عمومی درآمد. فنیر سوپر اسپرت از یک موتور ۶ سیلندر خطی ۳.۸ لیتری استفاده کرده که با استفاده از ۲ توربوشارژر، نیرویی در حدود ۸۰۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۹۸۰ نیوتون متر را تولید می‌کند. این خودرو با شتاب اولیه ۰ تا ۱۰۰ ۲.۷ ثانیه و حداکثر سرعت بیش از ۲۵۰ مایل در ساعت (معادل ۴۰۰ کیلومتر در ساعت) عملکرد بهتری نسبت به لیکان هایپر اسپرت داشته و یکی از پرسرعت ترین خودروهای جهان به حساب می‌آید.

قیمت

قیمت فنیر سوپر اسپرت که تنها ۲۵ دستگاه از آن تولید خواهد شد رقمی در حدود ۲ میلیون دلار (معادل ۸.۴ میلیارد تومان) است.

دِوِل ۱۶ (Devel Sixteen)

دول ۱۶ محصولی است مفهومی از شرکت اماراتی دول موتورز (Devel Motors) که در جریان نمایشگاه خودروی دبی ۲۰۱۷ به نمایش عمومی درآمد. مدل مسابقه‌ای این خودرو با استفاده از موتور غول پیکر ۱۲.۳ لیتری ۱۶ سیلندر خورجینی و ۴ توربوشارژر، توانایی تولید نیرویی عجیب و برابر با ۵.۰۰۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۵.۰۹۳ نیوتون متر را دارد. این خودرو به زمانی در حدود ۱.۵ ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز داشته و توانایی دستیابی به سرعتی بیش از ۳۲۰ مایل در ساعت (معادل ۵۱۵ کیلومتر در ساعت) را دارد و در صورت تولید مقام نخست را در جدول سریع ترین خودروهای جهان به خود اختصاص می‌دهد.

هرچند ممکن است در ابتدا این اعداد و ارقام شوخی به نظر رسیده و دول ۱۶ نیز به عنوان یکی از تبلیغات رسانه‌ای کشورهای عربی به حساب آید؛ اما باید ذکر کرد که طراحی این خودرو توسط مهندس مشهور Paola Garella (خالق ابرخودروهایی مانند آپولو IE و SCG 003) انجام شده و احتمالا چیزی فراتر از یک پروپاگاندا رسانه‌ای است.

قیمت

دول ۱۶ هنوز یک طرح مفهومی بوده و هیچ خبری در خصوص قیمت آن منتشر نشده است. اما در صورت تولید این خودرو توانایی کسب عنوان گرانترین خودروی جهان را در کنار عناوینی مانند سریع ترین خودروی جهان و قدرتمندترین خودروی جهان را خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی فولکس واگن تیگوان ۲۰۱۸ ؛ شاسی بلند آلمانی ۵۰۰ میلیونی!

مشخصات فنی سریع ترین خودروهای جهان در یک نگاه

نام حجم موتور
(لیتر)
قدرت
(اسب بخار)
گشتاور
(نیوتون متر)
شتاب
(ثانیه)
سرعت
(کیلومتر در ساعت)
قیمت
(میلیارد تومان)
ونوم F5 ۸.۰ خورجینی ۱.۶۰۰ ۱.۷۶۳ ۲.۰ ۴۸۴ ۸.۴
آگرا RS ۵.۰ خورجینی ۱.۳۴۱ ۱.۳۷۰ ۲.۶ ۴۴۷ ۸.۴
ونوم GT ۷.۰ خورجینی ۱.۲۴۴ ۱.۵۵۶ ۲.۷ ۴۳۴ ۶.۳
ویرون سوپراسپرت ۸.۰ خورجینی ۱.۲۰۰ ۱.۵۰۰ ۲.۵ ۴۳۱ ۷.۵
شیرون ۸.۰ خورجینی ۱.۴۷۹ ۱.۶۰۰ ۲.۳ ۴۲۰ (۴۶۳) ۱۲.۶
SSC ۶.۹ خورجینی ۱.۳۰۰ ۱.۳۶۱ ۲.۱ ۴۱۲ ۳.۱
آستون مارتین والکیری ۶.۵ خورجینی ۱.۱۳۰ ۲.۵ ۴۰۲ ۱۳.۵
تسلا رودستر الکتریکی ۱.۰۰۰ ۱.۰۲۸ ۱.۹ ۴۰۲ ۱
سالین S7 TT ۷.۰ خورجینی ۷۵۰ ۹۵۰ ۲.۸ ۴۰۰ ۳
لیکان هایپراسپرت ۳.۷ خطی ۷۸۰ ۹۶۰ ۲.۸ ۳۹۵ ۱۴.۷
فنیر سوپراسپرت ۳.۸ خطی ۸۰۰ ۹۸۰ ۲.۷ ۴۰۰ ۸.۴
دول ۱۶ ۱۲.۳ خورجینی ۵۰۰۷ ۵.۰۹۳ ۱.۵ ۵۱۵ نامشخص

بیشتر بخوانید:

فهرست کامل محصولات سال ۲۰۱۸ شرکت هیوندای بررسی بهترین خودروهای ۲۰۱۸ از نگاه مجله Car and Driver بهترین خودروهای لوکس ۲۰۱۸ ؛ رانندگی لاکچری با امکانات پرواز فرست کلس! بهترین خودروهای ارزانقیمت جهان با قیمتی کمتر از ۱۲۰ میلیون تومان! معرفی و بررسی پرفروشترین خودروهای جهان

گالری تصاویر سریعترین خودروهای جهان

تصاویر: Netcarshow, Devel Motors,W Motors

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...