48 نشست کتابخوان در آذربایجان غربی برگزار شد


48 نشست کتابخوان در آذربایجان غربی برگزار شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی گفت: 18 نشست کتابخوان طی 2 ماه نخست سال جاری در این استان برگزار شد که مکان برگزاری 21 نشست، مدارس و 27 نشست دیگر نیز کتابخانه ها بود.

علی فیروز روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نشست های کتابخوان با هدف به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده و انتقال تجربیات افراد کتابخوان به سایر علاقه مندان و ترویج فرهنگ مطالعه در میان اقشار مختلف جامعه برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه 681 نشست نیز در طول سال گذشته در آذربایجان غربی برگزار شده بود، اضافه کرد: از این تعداد 389 نشست کتابخانه ای، 31 نشست اختصاصی، 233 نشست مدرسه‌ای و 28 نشست به صورت ویژه بود.
به گزارش ایرنا در حالی که قبل از دولت تدبیر و امید 66 کتابخانه عمومی در آذربایجان غربی وجود داشت، دولت یازدهم با اولویت قرار دادن توسعه کتابخوانی در مناطق روستایی و محروم، تعداد کتابخانه ها را به 70 مورد رسانده است.
نهاد کتابخانه های عمومی این استان از طریق ارائه منابعی چون کتاب و نشریه، آموزش و نرم افزار از کتابخانه های مشارکتی حمایت می کند؛ 66 هزار نفر در استان در کتابخانه های عمومی و مشارکتی عضویت دارد که سهم کتابخانه های عمومی 57 هزار نفر عضو است.
7129/2093

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا