درمان گال: 22 درمان خانگی برای بیماری گال پوستی در انسان


درمان گال: 22 درمان خانگی برای بیماری گال پوستی در انسان

گال نوعی بیماری پوستی واگیردار است که در کودکان و بزرگسالان شیوع دارد. این بیماری می‌تواند به سرعت در میان آدم‌هایی که در خانه‌های سالمندان یا مراکز مراقبت از کودکان مستقیما با یکدیگر در ارتباط هستند، منتشر می‌شود. برخی از علائم شایع بیماری گال عبارت هستند از خارش، درد شدید، قرمزی پوست، و راش (جوش) پوستی در اطراف نواحی آسیب دیده. این بیماری،...

گال نوعی بیماری پوستی واگیردار است که در کودکان و بزرگسالان شیوع دارد. این بیماری می‌تواند به سرعت در میان آدم‌هایی که در خانه‌های سالمندان یا مراکز مراقبت از کودکان مستقیما با یکدیگر در ارتباط هستند، منتشر می‌شود. برخی از علائم شایع بیماری گال عبارت هستند از خارش، درد شدید، قرمزی پوست، و راش (جوش) پوستی در اطراف نواحی آسیب دیده. این بیماری، هم‌چنین، باعث بروز تورم و تاول روی پوست بیمار نیز می‌شود. راه‌های زیادی برای درمان بیماری گال در خانه وجود دارد؛ در این روش‌ها از مواد طبیعی نظیر گیاهان دارویی، مخلوط سبزیجات و میوه‌ها، و غیره استفاده می‌شود. در این مقاله، سایت بازده قصد دارد ۲۲ بهترین داروهای خانگی را برای درمان گال پوستی در انسان معرفی کند. مقاله‌ی پیش رو شامل اطلاعات دقیق و کاملی از منابع معتبر است. تا انتهای این مقاله با سایت بازده همراه باشید!

درمان گال: 22 درمان خانگی برای بیماری گال پوستی در انسان

در ادامه ۲۲ برترین داروهای خانگی برای درمان گال پوستی در انسان آمده است

۱. رزماری

رزماری یکی از گیاهان دارویی است که می‌توانند برای درمان موثر بیماری گال به کار روند. رزماری حاوی آلفا پینن و اوکالیپتول است که به همراه هم، دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی هستند؛ این دو ماده از نواحی آسیب دیده‌ی پوست‌تان در برابر عفونت ثانویه محافظت می‌کنند. به علاوه، آن‌ها به کاهش درد و هم‌چنین احساس خارش ناشی از این بیماری کمک می‌کنند. هم‌چنین، رزماری حاوی کافور است که با استفاده از خواص قبض خود، ناحیه‌ی آسیب دیده‌ی پوست را به محل نامناسبی برای انگل‌های عامل بیماری گال تبدیل می‌کند. در نهایت، رزماری می‌تواند احساس ناراحتی ناشی از بروز بیماری گال را بر طرف کند، و به فرایند درمان پوست سرعت ببخشد.

طبق مطالعه‌ای که در ۲۰۰۷ در مورد “‌فعالیت آنتی میکروبی روغن‌های عصاره‌ای میخک و رزماری به تنهایی و به صورت ترکیبی‌”‌ به عمل آمد و نتایج آن در نشریه‌ی علمی پژوهش‌های فیتوتراپی منتشر شد، ترکیب رزماری و میخک دارای خواص قدرتمند ضد میکروبی است که می‌تواند به طور موثر به درمان بیماری گال کمک کند. به این منظور، می‌توانید طبق دستورالعمل زیر عمل کند:

الف. ابتدا، مقداری رزماری را در ظرفی حاوی آب بریزید و روی شعله بجوشانید. سپس، آن را برای چند دقیقه در کناری قرار دهید تا خنک شود.
ب. این جوشانده را به آرامی روی پوست آسیب دیده‌تان بمالید. چند دقیقه‌ای صبر کنید و سپس، پوست‌تان را بشویید.

۲. گردو برای درمان گال

همان طور که می‌دانیم، مصرف گردو برای سلامت مغز بسیار مفید است. گردو، علاوه بر آن‌که از لحاظ تغذیه‌ای بسیار سالم و مفید است، می‌تواند به طور موثری به درمان عفونت‌های‌ پوست مانند بیماری گال کمک کند. به گفته‌ی شارل تیلگنر، نویسنده‌ی مشهور و متخصص داروهای گیاهی و طبیعت درمانی، گردو حاوی عوامل ضد انگلی و ضد قارچی است و بنابراین، برای دفع انگل‌ها و کرم‌ها بسیار موثر است. هم‌چنین از گردو برای درمان امراض مختلفی از جمله عفونت قارچی کاندیدا، عفونت پای ورزشکاران، عفونت قارچ حلقوی و بیماری گال استفاده می‌شود.

الف. مقداری گردو را در آب بریزید و اجازه دهید چندین ساعت بماند. سپس گردوها را از آب خارج کنید و ناحیه‌ی آسیب دیده‌ی پوست را در این آب قرار دهید.
ب. یا این‌که می‌توانید مقداری را گردو را در ظرفی حاوی دو فنجان آب بجوشانید؛ منتظر بمانید تا حجم آب به نصف برسد. سپس، اجازه دهید این جوشانده کمی خنک شود و در نهایت، آن را بنوشید.

درمان گال: 22 درمان خانگی برای بیماری گال پوستی در انسان

درمان گال ۳: روغن خردل

طبق شواهد علمی، استفاده از روغن خردل به عنوان یکی از بهترین و موثرترین درمان‌های خانگی برای بیماری گال به شمار می‌رود. روغن خردل می‌تواند انگل‌های عامل بیماری گال را از بین ببرد. فقط کافی است طبق دستورالعمل زیر روغن خردل را روی ناحیه‌ی آسیب دیده‌ی پوست بمالید.

الف. مقداری روغن خردل را روی نواحی آسیب دیده‌ی پوست بمالید و کمی صبر کنید تا تاثیر شگفت‌انگیز آن را مشاهده کنید.
ب این روغن برای درمان ترک خوردگی پوست و هم‌چنین راش پوستی نیز بسیار موثر است.

۴. ترکیب روغن‌ ای زیتون، نارگیل، درخت چای، نعناع فلفلی، و اسطوخودوس

یکی دیگر از قوی‌ترین درمان‌های خانگی برای بیماری گال استفاده از روغن زیتون و روغن نارگیل به همراه چند روغن عصاره‌ای دیگر است.

مواد مورد نیاز برای درمان گال

الف. نصف فنجان روغن نارگیل
ب. مقداری روغن درخت چای
پ. نصف فنجان روغن زیتون فرا بکر
ت. مقداری روغن اسطوخودوس
ث. مقداری روغن نعناع فلفلی

دستورالعمل

الف. روغن زیتون و روغن نارگیل را با هم ترکیب کنید.
ب. سپس، ۸ الی ۹ قطره روغن درخت چای، ۷ قطره روغن اسطوخودوس، و ۳ قطره روغن نعناع فلفلی را نیز به ترکیب بالا اضافه کنید.
پ. در نهایت، این ترکیب روغنی را روی ناحیه‌ی آسیب دیده‌ی پوست‌تان بمالید.

۵. فلفل هندی

فلفل هندی می‌تواند انگل‌ها را بسوزاند و از بین ببرد؛ به این ترتیب می‌تواند باعث بهبود بیماری گال شود. طبق مقاله‌ای با عنوان “استفاده‌ی موضعی از کپسایسین برای کنترل درد: ساز و کارها و توانایی بالقوه‌ی درمانی ضماد کپسایسین ۸ درصد‌”‌ که در ۲۰۱۱ در مجله‌ی بریتانیایی بیهوشی منتشر شد، کپسایسین موجود در فلفل هندی، ماده‌ای شیمیایی است که در صورت استفاده‌ی موضعی از آن روی پوست می‌تواند احساس درد را کاهش دهد.

می‌توانید از فلفل هندی به عنوان یکی از درمان‌های خانگی بیماری گال استفاده کنید.

مواد مورد نیاز برای درمان گال

الف. فلفل هندی
ب. وان حاوی آب داغ

دستورالعمل

الف. ابتدا، یک فنجان پودر فلفل هندی را در وان حاوی آب داغ بریزید و خوب به هم بزنید.
ب. سپس، وارد وان شوید و آن‌قدر بمانید تا آب وان خنک شود. به یاد داشته باشید، نباید آب وان وارد چشم‌های‌تان شود، زیرا فلفل هندی باعث ایجاد سوزش شدید در چشم خواهد شد.
ت. در نهایت، ‌بدن‌تان را با آب سرد بشویید.
ث. باید این کار را روزی یک بار انجام دهید تا بیماری گال از بین برود.

توجه: اگر دارای پوست حساسی هستید، نباید از این درمان خانگی استفاده کنید.

درمان‌های خانگی بسیاری برای بیماری گال وجود دارد، لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید!

۶. آلوئه ورا برای درمان گال

آلوئه‌ورا حاوی خاصیت ضد میکروبی و بسیاری دیگر از خواص دارویی است و می‌تواند به تسریع فرایند درمان گزش حشرات از جمله بیماری گال و بسیاری دیگر از بیماری‌های پوستی کمک کند. هم‌چنین، از ژل آلوئه‌ورا برای التیام زخم‌ها، گزش حشرات، اختلالات پوستی و آکنه استفاده می‌شود. طبق مطالعه‌ای که نتایج آن در ۲۰۰۹ در نشریه‌ی علمی پژوهش‌های فیتوتراپی منتشر شد، اثربخشی آلوئه‌ورا می‌تواند به اندازه‌ی قدرت اثربخشی داروهای شیمیایی باشد. به علاوه، این گیاه دارویی عارضه‌ی جانبی نیز به همراه ندارد. در این بخش، به برخی درمان‌های خانگی آسان برای بیماری گال اشاره می‌کنیم که با استفاده از آلوئه‌ورا می‌توانید در خانه انجام‌شان دهید.

درمان گال: 22 درمان خانگی برای بیماری گال پوستی در انسان

روش اول

مواد مورد نیاز برای درمان گال

ژل آلوئه‌ورا

دستورالعمل

الف. ابتدا، برگ آلوئه‌ورا تازه تهیه کنید.
ب. سپس، ژل داخل این برگ‌ را خارج کنید.
پ. ژل تازه‌ی موجود در برگ آلوئه‌ورا را مستقیما روی ناحیه‌ی آسیب دیده‌ی پوست‌تان بمالید.
ت. اجازه‌ دهید ژل آلوئه‌ورا ۳۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند و سپس، آن را با آب گرم بشویید. این کار را روزی ۲ الی ۳ مرتبه، به مدت چند هفته، تکرار کنید تا وضعیت‌تان بهبود یابد.

روش دوم

مواد مورد نیاز برای درمان گال

الف. گلبرگ‌های گل همیشه بهار (کالاندولا)
ب. پودر زردچوبه
پ. ژل آلوئه‌ورا

دستورالعمل

الف. ابتدا، مقداری گلبرگ گیاه کالاندولا را با مقدار کمی پودر زردچوبه ترکیب کنید.
ب. سپس، با استفاده از دستگاه مخلوط کن، این ترکیب را به خوبی به هم بزنید.
پ. ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا را نیز به این ترکیب اضافه کنید.
ت. خمیر نرمی از آن‌ها تهیه کنید و آن را مستقیما روی ناحیه‌ی آسیب دیده‌ی پوست‌تان بمالید.
ث. اجازه دهید این خمیر به طور طبیعی روی پوست‌تان خشک شود.
ج. این کار را روزی دو بار، به مدت چند هفته، تکرار کنید تا کاملا از شر بیماری گال خلاص شوید.

۷. مایع سفید کننده

استفاده از مایع سفید کننده یکی دیگر از درمان‌های خانگی رایج برای بیماری گال است؛ زیرا این مایع می‌تواند به نابودی انگل‌ها کمک کند. مایع سفید کننده حاوی کلر است؛ کلر ماده‌ی ضد عفونی کننده‌ی مشهوری است که می‌تواند از همان ابتدا با عوامل ایجاد کننده‌ی عفونت مبارزه کند.

مواد مورد نیاز برای درمان گال

الف. مایع سفید کننده
ب. آب

دستورالعمل

الف. نخست، مایع سفید کننده و آب را به نسبت یک به سه با هم ترکیب کنید.
ب. این محلول را خوب به هم بزنید و آن را مستقیما روی ناحیه‌ی آسیب دیده اسپری کنید.
پ. برای خلاصی کامل از شر بیماری گال، باید این کار را روزی دو بار، فقط به مدت چند روز، تکرار کنید.
ت. هم زمان با انجام این درمان خانگی، باید از هر گونه تماس با افراد مبتلا یا وسایل شخصی آن‌ها اجتناب کنید. به علاوه، باید محیط اطراف‌تان را تمیز و مرتب نگه دارید تا از بروز بیماری گال و شیوع آن پیشگیری کنید.

برای آگاهی از درمان‌های خانگی دیگر برای بیماری گال، هم‌چنان با سایت بازده همراه باشید!

۸. روغن اسطوخودوس خالص برای درمان گال

روغن اسطوخودوس خالص می‌تواند به بازیابی سلول‌های پوستی، و هم‌چنین، به نابودی انگل‌های عامل بیماری گال کمک کند. پاتریشیا دیویس، نویسنده و متخصص رایحه درمانی، در کتاب خود، تحت عنوان “همه‌ چیز درباره‌ی رایحه درمانی‌”‌ خاطرنشان می‌کند، ناراحتی‌های پوستی ممکن است به بروز عفونت منجر شوند. بیماری گال را می‌توان با کمک داروهای پزشکی یا روغن‌های عصاره‌ای و طبیعی نظیر اسطوخودوس مداوا کرد. اسطوخودوس باعث افزایش توان بازیابی سلول‌های پوستی و نابودی انگل‌ها می‌شود؛ جولی لولس نویسنده‌ی دیگری است که مسئله‌ی مشابه‌ای را در کتاب‌اش، تحت عنوان “‌دایره‌المعارف مصور روغن‌های عصاره‌ای‌”‌ بیان کرده است.

روش اول

مواد مورد نیاز

الف. روغن اسطوخودوس خالص
ب. وان حاوی آب گرم

دستورالعمل

الف. ابتدا، ۵ قطره روغن خالص اسطوخودوس را در وان حاوی آب گرم بریزید و خوب به هم بزنید.
ب. سپس وارد وان شوید و ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در آن بمانید. این کار باعث نرمی پوست و هم‌چنین خلاصی کامل از شر خارش‌های ناشی از بیماری گال می‌شود.
ت. باید این کار را روزی یک مرتبه، به مدت چند هفته، انجام دهید تا این بیماری بر طرف شود.

درمان گال: 22 درمان خانگی برای بیماری گال پوستی در انسان

روش دوم

مواد مورد نیاز برای درمان گال

الف. روغن خالص اسطوخودوس
ب. الکل

دستورالعمل

الف. ابتدا، مقداری روغن خالص اسطوخودوس و الکل را با یک نسبت با هم ترکیب کنید.
ب. سپس، این ترکیب را مستقیما روی ناحیه‌ی آسیب دیده‌ی پوست‌تان بمالید. آن را به آرامی ماساژ دهید تا ترکیب روغن و الکل به پوست‌تان نفوذ کند. این کار باعث نابودی انگل‌ها و تخم‌های‌شان می‌شود.
پ. باید این کار را روزی دو بار تکرار کنید تا بیماری گال به سرعت از بین برود.

هر یک از درمان‌های خانگی مذکور در این مقاله را می‌توانید برای درمان سریع بیماری گال و علائم آن به کار ببرید.

۹. سرکه سفید

سرکه سفید دارای طبیعتی اسیدی است که می‌تواند سطح pH پوست‌تان را تغییر دهد. گفته می‌شود، هر گونه تغییر در سطح pH پوست می‌تواند باعث مرگ انگل‌ها شود.

مواد مورد نیاز برای درمان گال

الف. سرکه سفید
ب. آب
پ. تکه پنبه

دستورالعمل

الف. ابتدا، سرکه سیب و آب را با نسبت‌های برابر با هم ترکیب کنید.
ب. سپس، این محلول را در کاسه‌ای بریزید و خوب به هم بزنید.
پ. پنبه را به این محلول آغشته کنید و مستقیما روی ناحیه‌ی آسیب دیده بمالید.
ت. چند دقیقه صبر کنید.
ث. در نهایت، پوست‌تان را با آب گرم بشویید.
ج. باید این کار را روزی ۳ مرتبه، به مدت ۱۰ الی ۱۵ روز ادامه دهید تا عفونت به طور کلی از بین برود.

۱۰. روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای ترکیبی به نام ترپنین ۴ ال است. این ترکیب می‌تواند به نابودی انگل‌های عامل بیماری گال کمک کند. به علاوه، خواص ضد التهابی، ضد عفونی کنندگی، ضد انگلی، گند زدایی، ضد قارچی، و ضد باکتریایی روغن درخت چای می‌توانند به درمان بیماری گال کمک کنند.

در ۲۰۰۴، مجله‌ی آمریکایی آرشیو‌های پوست شناسی نتایج مطالعه‌ای را با عنوان “‌فعالیت‌های ضد انگلی روغن درخت چای‌”‌ منتشر کرد. طبق یافته‌های این مطالعه، محلول روغن درخت چای حقیقتا می‌تواند به طور موثر انگل‌های عامل بیماری گال را از بین ببرد. دانشمندان در این مطالعه خاطرنشان کردند، عفونت‌های مربوط به بیماری گال در برابر داروها مقاوم هستند، ولی ترکیب شیمیایی موجود در روغن درخت چای به نام ترپنین ۴ ال می‌تواند تمام انگل‌های عامل بیماری گال را از بین ببرد. طی مطالعه‌ی دیگری که روی یک زن (۲۰ ساله) مبتلا به بیماری گال نروژی یا کبره‌ای صورت گرفت، دانشمندان دریافتند، این روغن می‌تواند طول عمر انگل‌ها را کاهش دهد. بعد از ۳ ساعت جمع‌آوری انگل‌های عامل بیماری گال در فضای آزمایشگاهی، دانشمندان آن‌ها را در معرض روغن درخت چای قرار دادند و مشاهده کردند این انگل‌ها ظرف ۵ دقیقه به تدریج از بین رفتند.

روش اول

مواد مورد نیاز برای درمان گال

الف. روغن درخت چای
ب. روغن زیتون

دستورالعمل

الف. ابتدا، یک قاشق غذاخوری روغن درخت چای و یک قاشق چای خوری روغن زیتون را با هم ترکیب کنید.
ب. سپس، پنبه‌ای را به این ترکیب روغن آغشته کنید و مستقیما روی ناحیه‌ی آسیب دیده‌ی پوست بمالید.
پ. باید این کار را روزی ۲ مرتبه، به مدت یک الی دو هفته، تکرار کنید. این کار در کاهش تورم و درد، و هم‌چنین افزایش سرعت درمان کمک‌تان می‌کند.

روش دوم

مواد مورد نیاز برای درمان گال

الف. روغن درخت چای خالص
ب. وان حاوی آب گرم

دستورالعمل

الف. ۱۰ قطره روغن درخت چای خالص را در وان حاوی آب گرم بریزید.
ب. سپس، وارد وان شوید.
پ. این کار را روزی ۲ بار، به مدت چند هفته، تکرار کنید.

توجه: مادران شیرده و زنان باردار نباید از روغن درخت چای استفاده کنند. به علاوه، اگر پوست حساسی دارید، باید پیش از استفاده از روغن درخت چای، کمی از این روغن را روی پوست‌تان امتحان کنید.

۱۱. سیر

سیر حاوی عامل ضد باکتری فوق‌العاده قدرتمندی است که می‌تواند به نابودی انگل‌های عامل بیماری گال کمک کند. سیر از دو راه می‌تواند بر این بیماری اثر کند؛ راه اول از طریق کمک به تسکین عفونت و پیشگیری از عود کردن مجدد آن، و راه دوم از طریق نابودی انگل‌ها و پیشگیری از فعالیت آن‌ها روی پوست. طبق نتایج مطالعات در مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، سیر دارای خواص ضد ویروسی، ضد قارچی، ضد باکتری، و ضد انگلی است. ترکیب شیمیایی موجود در سیر به نام آلیسین مسبب تمام این خاصیت‌ها است.

دستورالعمل

الف. ابتدا چند حبه سیر تهیه کنید.
ب. سپس این سیرها را بکوبید و آب‌شان را بگیرید.
پ. اکنون، آب سیر را مستقیما روی نواحی آسیب دیده‌ی پوست بمالید.
ت. هم زمان با این روش درمانی، می‌توانید روزانه ۳ الی ۴ حبه سیر نیز به همراه غذا میل کنید تا این چاشنی پر خاصیت بتواند از داخل بدن‌تان نیز با بیماری گال مبارزه کند. بعد از گذشت ۳ روز از استفاده‌ی موضعی از آب سیر روی پوست‌تان، ۲ روز از این کار دست بکشید و سپس به همین ترتیب ادامه دهید تا بیماری گال کاملا بر طرف شود.

درمان گال: 22 درمان خانگی برای بیماری گال پوستی در انسان

۱۲. پیاز

کوئرستین موجود در پیاز، استفاده از این ماده‌ی غذایی را به یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای بیماری گال تبدیل کرده است. کوئرستین می‌تواند به تسکین پوست مبتلا به بیماری گال کمک کند. به علاوه، سولفور موجود در پیاز نیز به التیام پوست و نابودی انگل‌های عامل بیماری گال کمک می‌کند. هم‌چنین، پیاز باعث پیشگیری از گسترش این عفونت به سایر نقاط پوست نیز می‌شود.

دستورالعمل

الف. ابتدا، با استفاده از دستگاه مخلوط‌کن، یک عدد پیاز متوسط را آن‌قدر خرد کنید تا به خمیر نرمی و آبداری تبدیل شود.
ب. سپس، آن را از صافی عبور دهید و آب پیاز را خارج کنید.
پ. این آب را مستقیما روی پوست‌ آسیب دیده بمالید و اجازه دهید چند ساعت روی پوست‌تان بماند تا به خوبی اثر کند.
ت. این کار را هر روز انجام دهید تا کاملا از شر بیماری گال خلاص شوید.

۱۳. زردچوبه

زردچوبه داروی گیاهی فوق‌العاده‌ای است که خواص ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی دارد. این خواص می‌توانند در تسکین علائم بیماری گال کمک زیادی کنند.

مجله‌ی طب گرمسیری و جغرافیایی، در ۱۹۹۲، به انتشار نتایج مطالعه‌ی راهنمایی به نام “‌کاربرد و اثربخشی گیاه چریش و زردچوبه برای درمان بیماری گال‌”‌ پرداخت. پژوهشگران در این مطالعه دریافتند، استفاده از ترکیب پودر زردچوبه و برگ‌های گیاه چریش، ظرف ۳ الی ۱۵ روز، باعث درمان ۹۷ درصد از شرکت کنندگان (۸۱۴ نفر) شد.

روش اول

مواد مورد نیاز برای درمان گال

الف. پودر زردچوبه
ب. آب لیمو
پ. آب

دستورالعمل

الف. ابتدا، یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با چند قطره آب لیمو ترکیب کنید.
ب. سپس، این ترکیب را با آب مخلوط کنید تا خمیر غلیظ و یکدستی به دست بیاید.
پ. این خمیر را مستقیما روی نواحی آسیب دیده بمالید.
ت. حدود یک ساعت صبر کنید.
ث. در نهایت، پوست‌تان را با آب ولرم بشویید.
ج. این کار را باید روزی یک مرتبه تکرار کنید تا به نتایج قابل ملاحظه‌ای دست یابید.

روش دوم

مواد مورد نیاز برای درمان گال

الف. پودر زردچوبه
ب. پودر برگ گیاه چریش (نیم)

دستورالعمل

الف. ابتدا، یک قاشق چای خوری زردچوبه و یک قاشق چای خوری پودر برگ چریش را با هم ترکیب کنید.
ب. سپس، مقداری آب نیز به این ترکیب بیفزایید تا به خمیر نرمی تبدیل شود.
پ. این خمیر را مستقیما روی ناحیه‌ی آسیب دیده بمالید.
ت. اجازه دهید خمیر به طور طبیعی روی پوست‌تان خشک شود. سپس، به حمام بروید.
ث. این کار را باید روزی یک مرتبه تکرار کنید تا بیماری گال به سرعت بر طرف شود.

۱۴. روغن میخک

میخک نیز حاوی خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است و به این ترتیب، می‌تواند به عنوان یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای بیماری گال به کار رود. طبق شواهد علمی در مطالعه‌ای که اخیرا توسط پژوهشگران استرالیایی به عمل آمده است، روغن میخک در کنترل بیماری گال و هم‌چنین سایر اشکال امراض پوستی بسیار موثر باشد. طبق نتایج مطالعات اخیر در موسسه‌ی پژوهش‌های پزشکی کویینزلند استرالیا، روغن میخک قادر از ظرف ۱۵ دقیقه انگل‌ها را از بین ببرد.

مطالعه‌ی دیگری که نتایج آن در ۲۰۱۰ در مجله‌ی پلاس وان منتشر شد، قابلیت روغن میخک را در درمان بیماری گال خرگوش‌ها و خوک‌ها مورد آزمایش قرار داد. نتایج زیست سنجی گزارش دادند، روغن میخک به شکل موثری علیه انگل‌های عامل بیماری گال مبارزه می‌کند و ظرف یک ساعت بعد از تماس با آن‌ها، نابودشان می‌کند. ترکیب شیمیایی اصلی موجود در روغن میخک اوژنول نام دارد که سطوح اثربخشی مشابه‌ای را با بنزیل بنزوات از خود نشان می‌دهد.

درمان گال: 22 درمان خانگی برای بیماری گال پوستی در انسان

دستورالعمل

الف. برای تسکین فوری درد و خارش ناشی از بیماری گال می‌توانید روغن میخک را مستقیما روی نواحی آسیب دیده‌ی پوست بمالید.
ب. با وجود این، روغن میخک ممکن است بسیار قوی و سوزاننده باشد و باعث سوختن پوست‌تان شود. در چنین مواردی، باید آن را با چند قطره روغن زیتون رقیق کنید و سپس مستقیما روی پوست‌تان بمالید.
پ. به علاوه، می‌توانید مقداری برگ میخک را بکوبید و با مقدار اندکی آب یا روغن زیتون مخلوط کنید، و مستقیما روی نواحی آسیب دیده بمالید تا از شر بیماری گال خلاص شوید.

۱۵. یخ و آب سرد برای درمان گال

حمام آب سرد می‌تواند خارش و درد شدید ناشی از بیماری گال را به سرعت تسکین دهد و هم‌چنین از گسترش عفونت به سایر نواحی پوست‌تان نیز پیشگیری کند. گاهی اوقات، خارش ناشی از این بیماری غیر قابل کنترل می‌شود. در چنین شرایطی، می‌تواند یک تکه را مستقیما روی ناحیه‌ی آسیب دیده بگذارید تا برای مدتی، به دلیل بی حس شدن موضعی پوست، درد و خارش تسکین یابد. با وجود این، این روش باعث تسکین موقتی می‌شود. از این رو، برای نابودی کامل بیماری گال باید از سایر روش‌ها استفاده کنید.

برای آگاهی از سایر روش‌های درمان بیماری گال، تا انتهای این مقاله را مطالعه بفرمایید.

۱۶. روی (زینک)

روی (زینک) نمی‌تواند مستقیما بیماری گال را درمان کند؛ با وجود این، این عنصر به پیشگیری از گسترش قارچ‌ها و هم‌چنین مبارزه با عفونت‌های ثانویه‌ی پوست کمک بزرگی کند.

مطالعه‌ای درباره‌ی “‌روش‌های درمانی بیماری گال در دانمارک‌”‌ که نتایج آن در مجله‌ی پزشکی ارتش سلطنتی بریتانیا منتشر شد، دریافت، روی (زینک) یکی از مهم‌ترین عناصر موجود در پمادهای گیاهی برای درمان بیماری گال به شمار می‌رود. با استفاده از این پماد بر ناحیه‌ی آسیب دیده، ظرف ۲۴ ساعت از شر این بیماری خلاص خواهید شد.

مواد مورد نیاز برای درمان گال

الف. قرص روی (زینک)
ب. آب
پ. پودر زردچوبه

دستورالعمل

الف. ابتدا، ۲ الی ۳ عدد قرض روی (زینک) را خرد کنید و به پودر نرمی تبدیل کنید.
ب. سپس، آن را با مقداری آب ترکیب کنید و خمیر سفت و یکدستی از آن بسازید. هم‌چنین می‌توانید چند قاشق چای خوری پودر زردچوبه را به آن بیفزایید تا اثربخشی از خمیر بیش‌تر شود.
پ. اکنون، می‌توانید این خمیر را مستقیما روی ناحیه‌ی آسیب دیده بمالید.
ت. حداقل ۳۰ دقیقه صبر کنید تا این خمیر به طور طبیعی روی پوست‌تان خشک شود.
ث. در نهایت، پوست‌تان را با آب گرم بشویید.
ج. این درمان خانگی را باید روزی یک بار انجام دهید تا عفونت و بیماری گال از بین برود.
چ. هم زمان با این درمان خانگی، باید مواد غذایی سرشار از روی (زینک) نظیر تخمه آفتاب گردان، سبوس گندم، محصولات حاوی غلات کامل، سویا، و غیره میل کنید.

۱۷. سولفور (گوگرد) برای درمان گال

سولفور برای درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی از جمله بیماری گال بسیار عالی عمل می‌کند. طی مطالعه‌ای تحت عنوان “‌درمان بیماری گال با استفاده از پماد موضعی سولفور ۸ و ۱۰ درصد، با روش‌های استعمال مختلف‌”‌ که نتایج آن در ۲۰۱۲ در مجله‌ی داروهای پوستی منتشر شد، روی تاثیرات استفاده از پماد سولفور ۸ و ۱۰ درصد بر درمان بیماری گال آزمایش‌هایی صورت گرفت.

نتایج این آزمایش‌ها نشان دادند، استفاده از پماد سولفور ۸ و ۱۰ درصد در سه شبانه روز به صورت پیاپی روش موثری است؛ در حالی‌که استفاده از این پماد به صورت فقط سه روز پیاپی تفاوت آماری چندانی ندارد؛ ولی استفاده از این پماد در یک روز، اثرگذاری کم‌تر، و در عین حال، اثرات جانی کم‌تری نیز دارد. به هر شکل، برای خلاصی از شر بیماری گال می‌توانید از این روش درمانی نیز استفاده کنید. سال‌ها است برای درمان مشکلات مختلف پوستی از سولفور استفاده می‌شود. این ماده برای نابودی انگل‌های عامل بیماری گال بسیار مفید است.

دستورالعمل

الف. ابتدا، یک قاشق غذاخوری سولفور و ۹ قاشق غذاخوری وازلین را با هم ترکیب کنید.
ب. این ترکیب را خوب به هم بزنید.
پ. این ترکیب را مستقیما روی نواحی آسیب دیده‌ی پوست‌تان بمالید. ترکیب سولفور و وازلین می‌تواند به خلاصی از شر انگل‌ها و درمان مشکل پوستی‌تان کمک کند.

درمان گال ۱۸: بوره

بوره حاوی آب اکسیژنه است؛ این ترکیب دارای خاصیت طبیعی برای مقابله با عفونت‌های قارچی و انگلی از جمله بیماری گال است. ترکیبات فعال موجود در بوره با صدمه زدن بر پوشش خارجی و حافظ انگل‌ها – و در نتیجه با خشک کردن و نابودی‌شان – مستقیما باعث بهبود بیماری گال می‌شود. توصیه می‌شود در وان حمام حاوی بوره‌ی رقیق شده قرار بگیرید.

دستورالعمل

الف. دو فنجان بوره تهیه کنید و در وان حمام بریزید.
ب. وارد وان شوید و به مدت ۱۰ دقیقه در آن بمانید؛ سپس بدن‌تان را با آب بشویید.
پ. باید این کار را هر روز تکرار کنید تا بهبود حاصل شود.
ت. هم‌چنین می‌توانید از ماده برای شستشوی لباس و ملحفه‌هایی استفاده کنید که در تماس مستقیم با نواحی آسیب دیده‌ی پوست‌تان قرار دارند.

۱۹. آب خربزه تلخ برای درمان گال

خربزه تلخ غنی از فیبر، ویتامین، و مواد معدنی نظیر ویتامین C، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3، منیزیوم، اسید فولیک، فسفر، روی (زینک)، آهن، و منگنز است. هم‌چنین، خربزه تلخ حاوی خواص ضد میکروبی و ضد ویروسی است و می‌تواند به درمان سریع خارش و درد ناشی از بیماری گال کمک کند.

دستورالعمل

الف. ابتدا، یک قاشق چای خوری آب لیمو ترش را به یک فنجان آب خربزه تلخ ترکیب کنید.
ب. سپس، این ترکیب را هر روز، به مدت یک هفته، بنوشید تا بیماری گال به سرعت از بین برود.
پ. این کار را تا زمان خلاصی کامل از این بیماری تکرار کنید.

۲۰. روغن گیاه چریش (نیم)

روغن گیاه چریش (نیم) به عنوان آفت کش گیاهی شناخته می‌شود و برای درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی نظیر بیماری گال کاربرد دارد. این روغن دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتری است و می‌تواند به نابودی قارچ‌ها و باکتری‌های موجود در پوست کمک کند. روغن چریش دارای بویی است که می‌تواند از تولید مثل انگل‌های عامل بیماری گال پیشگیری کند. این روغن، هم‌چنین، روند درمان این بیماری را سریع‌تر می‌کند.

درمان گال: 22 درمان خانگی برای بیماری گال پوستی در انسان

روش اول

مواد مورد نیاز برای درمان گال

روغن گیاه چریش (نیم)

دستورالعمل

الف. مقداری روغن چریش خالص را مستقیما روی ناحیه‌ی آسیب دیده بمالید.
ب. سپس، آن ناحیه‌ را به آرامی ماساژ دهید تا روغن به طور کامل در پوست‌تان جذب شود.
پ. چند دقیقه صبر کنید.
ت. در نهایت، می‌توانید به حمام بروید تا با آب معمولی ناحیه‌ی آسیب دیده را بشویید.
ث. باید این کار به روزی یک بار، به مدت چند هفته، تکرار کنید تا خارش ناشی از بیماری گال تسکین یابد.

روش دوم

مواد مورد نیاز برای درمان گال

الف. روغن چریش
ب. پودر زردچوبه

دستورالعمل

الف. ابتدا، حدود ۶۰ میلی لیتر روغن چریش را با حدود ۶۰ گرم زردچوبه‌ی تازه‌ی آسیاب شده ترکیب کنید.
ب. این ترکیب را با هر نوع کرم ضد عفونی کننده‌ی موجود مخلوط کنید.
پ. سپس، این کرم را روزی ۲ الی ۳ مرتبه، مستقیما روی ناحیه‌ی آسیب دیده‌ی پوست بمالید.
ت. برای کمک به تسکین خارش و هم‌چنین تسریع در التیام آن، باید از این کرم خانگی استفاده کنید.

درمان گال ۲۱: برگ‌های گیاه چریش (نیم)

استفاده از برگ‌های گیاه چریش نیز می‌تواند به عنوان یکی از درمان‌های خانگی موثر برای بیماری‌ها به شمار ‌رود، زیرا دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتری هستند. برگ‌های گیاه چریش می‌توانند در کاهش خارش و از بین بردن سریع انگل‌ها به بیماران مبتلا به بیماری گال کمک کنند.

طی مطالعات آزمایشگاهی که نتایج آن در ۲۰۰۹ در مجله‌ی انگل‌شناسی دامی به چاپ رسید، دانشمندان چینی تایید کردند، ۲۰۰ میلی‌گرم روغن گیاه چریش ظرف چهار و نیم ساعت می‌تواند تا ۱۰۰ درصد انگل‌های عامل بیماری گال را از بین ببرد.

پژوهشگران مصری نیز آزمایش بالینی دیگری را روی ۴۰ خرگوش به عمل آوردند که به حدود ۵۰ انگل آلوده بودند. این دانشمندان خرگوش‌ها را به چهار گروه تقسیم کردند؛ آن‌ها به یک گروه عصاره‌ی گیاه چریش، به گروه دیگر پلاسیبو (دارونما)، و به گروه سوم ایفرمکتین دادند؛ گروه چهارم نیز هیچ درمانی دریافت نکردند. طبق داده‌ها به دست آمده، عصاره‌ی چریش از لحاظ خاصیت انگل کشی دارای اثربخشی مشابه‌ای با داروی ایفرمکتین بود، و توانست بدون هیچ عارضه‌ی جانبی خرگوش‌های مبتلا را درمان کند؛ در نتیجه، عصاره‌ی چریش می‌تواند جایگزین مطمئنی برای درمان انگل‌های دامی باشد.

دستورالعمل اول

الف. ابتدا، مقداری برگ تازه‌ی گیاه چریش (نیم) تهیه کنید.
ب. سپس، با استفاده از هاون یا هر وسیله‌ی دیگر، آن‌ها را بکوبید تا به خمیر نرمی تبدیل شوند. اکنون، این خمیر را مستقیما روی ناحیه‌ی آسیب دیده بمالید.
پ. اجازه‌ دهید خمیر به طور طبیعی روی پوست‌تان خشک شود.
ت. در نهایت، به حمام بروید پوست‌تان را بشویید.
ث. باید این کار را هر روز انجام دهید تا فرایند درمان‌تان سریع‌تر شود.

دستورالعمل دوم

الف. مقداری برگ گیاه چریش را در ظرفی حاوی یک فنجان آب بریزید و بجوشانید.
ب. سپس، ظرف را از روی شعله بردارید و اجازه دهید در دمای اتاق کمی خنک شود.
پ. روزی ۳ الی ۴ مرتبه، به اندازه‌ی یک قاشق غذاخوری، از این محلول را میل کنید تا بیماری گال بر طرف شود.
ث. این کار را باید به مدت ۱ الی ۲ هفته ادامه دهید تا مطمئن شوید انگل‌ها و بیماری گال کاملا بر طرف شده‌اند.

۲۲. روغن گیاه مارگوسا

روغن مارگوسا به شکل گسترده‌ای برای درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی از جمله آکنه، اگزما، و غیره کاربرد دارد. این روغن می‌تواند به تسکین خارش و درد ناشی از این بیماری‌های پوستی کمک کند. هم‌چنین از روغن مارگوسا به عنوان عاملی برای خلاصی از شر انگل‌ها استفاده می‌شود، زیرا این روغن دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتری است.

دستورالعمل

الف. مقداری برگ تازه‌ی مارگوسا تهیه کنید.
ب. با استفاده از دستگاه مخلوط‌کن یا هاون، این برگ‌ها به خمیر نرمی تبدیل کنید.
پ. این خمیر را مستقیما روی ناحیه‌ی آسیب دیده بمالید.
ت. اجازه دهید این خمیر چند ساعت روی پوست‌تان بماند.
ث. در نهایت، پوست‌تان را با آب بشویید.
ج. این کار را مرتبا انجام دهید تا به سرعت از شر بیماری گال خلاص شوید.

اگر به دنبال درمان‌های خانگی و طبیعی برای سایر بیماری‌ها و وضعیت‌ها هستید، لطفا به بخش درمان‌های خانگی سایت بازده مراجعه کنید. امیدوار هستیم، بعد از مطالعه‌ی ۲۲ بهترین درمان‌های خانگی برای بیماری گال در انسان، بهترین راه حل را برای درمان ساده و سریع این بیماری به دست آورده باشید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – امیررضا مصطفایی

منبع: effectiveremedies

درمان گال: ۲۲ درمان خانگی برای بیماری گال پوستی در انسان

(Visited 1 times, 3 visits today)

نوشته های مرتبط

خواص آناناس :۲۷ فایده حیرت‌انگیز آناناس برای پوست، مو و سلام...
بهترین دمنوش: این دمنوش خانگی ساده ۶ بیماری را درمان می‌کند...
درمان ضعف بدن: ۱۰ درمان خانگی ضعف بدن و تقویت قدرت بدنی...
مقایسه فـــواید سلامتــی دانه چیا و دانه کتان...
پاکسازی روده بزرگ: ۴۵ درمان خانگی سم زدایی و پاکسازی روده بز...
نگهداری میوه: با این روش میوه ها بدون یخچال هم تازه می‌مانند...
اضطراب و استرس: ۵ درمان خانگی اضطراب و استرس...
فواید جعفری: ۱۰ فایده اعجاب‌انگیز جعفری برای سلامتی...
فواید بادام هندی:‌ ۲۳ فایده بادام هندی برای سلامتی، پوست و م...
۷ درمان خانگی یبوست کودکان که بسیار موثر است...
جوان سازی مو: ۱۱روش که مو های تان ۱۰ سال جوانتر شود...
۱۴ راه پیشگیری و درمان ترش کردن معده یا ریفلاکس...
.yuzo_related_post img .yuzo_related_post .relatedthumb .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo_related_post .relatedthumb a .yuzo_related_post .relatedthumb a:hover!important;} .yuzo_related_post .relatedthumb:hover a .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo__text--title .yuzo_related_post .yuzo_text, .yuzo_related_post .yuzo_views_post .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo_text, .yuzo_related_post:hover .yuzo_views_post .yuzo_related_post .relatedthumb .yuzo_related_post .relatedthumb{ display:block!important; -webkit-transition:-webkit-transform 0.3s ease-out!important; -moz-transition:-moz-transform 0.3s ease-out!important; -o-transition:-o-transform 0.3s ease-out!important; -ms-transition:-ms-transform 0.3s ease-out!important; transition:transform 0.3s ease-out!important; } .yuzo_related_post .relatedthumb:hover{ -moz-transform: scale(1.1); -webkit-transform: scale(1.1); -o-transform: scale(1.1); -ms-transform: scale(1.1); transform: scale(1.1) } .yuzo_related_post{ overflow:inherit!important; }

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش