دروغ بزرگ لنوو؛ تیزرهای تبلیغاتی لنوو زد 5 در برابر واقعیت‌ها


مطلب دروغ بزرگ لنوو؛ تیزرهای تبلیغاتی لنوو زد 5 در برابر واقعیت‌ها برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ کمپانی لنوو پس از هفته‌ها انتشار اخبار و گزارش‌های متعدد پیرامون یک گوشی رده‌بالا، بالاخره از لنوو زد 5 (Lenovo Z5) رونمایی کرد؛ گوشی هوشمندی که...

کمپانی لنوو پس از هفته‌ها انتشار اخبار و گزارش‌های متعدد پیرامون یک گوشی رده‌بالا، بالاخره از لنوو زد ۵ (Lenovo Z5) رونمایی کرد؛ گوشی هوشمندی که کاملا برخلاف تیزرهای تبلیغاتی این کمپانی بود.

لنوو زد ۵ اصلا به دستگاهی که انتظار داشتیم، شباهتی نداشت. لنوو از اواسط اردیبهشت ماه گذشته، با انتشار تیزرهای مختلف، اطلاعات و گزارش‌هایی را درباره‌ی این گوشی هوشمند در اختیار رسانه‌ها قرار دارد؛ جالب اینجاست که منبع خبری تمام این گزارش‌‌ها، نایب رئیس کمپانی لنوو، یعنی چانگ چنگ بود. لنوو زد ۵ یک گوشی میان‌رده‌ی عادی است که هیچ‌کدام از ویژگی‌هایی که در تیزرها دیده‌ایم را ندارد.

بیشتر بخوانید: لنوو زد ۵ رسما رونمایی شد؛ رویاهایی که به باد رفت

دروغ بزرگ لنوو؛ تیزرهای تبلیغاتی لنوو زد 5 در برابر واقعیت‌ها

در تیزرها و گزارش‌های قبلی اعلام شده بود که لنوو زد ۵ به نمایشگر بدون حاشیه با نسبت صفحه نمایش به ابعاد ۹۵ درصدی ساخته می‌شود (سمت راست تصویر بالا)؛‌ اما این گوشی با یک نمایشگر مجهز به ناچ همراه شد که اصلا شباهتی به نسبت ۹۵ درصدی ندارد. این کمپانی از یک گوشی مجهز به ناچ رونمایی کرد که در بسیاری از گوشی‌های امسال، شاهد آن بوده‌ایم. البته ویژگی ناچ نمایشگر برای بسیاری از افراد خوشایند؛ اما مشکل اینجاست که لنوو در تبلیغات خود، به ویژگی دیگری اشاره کرده بود. چانگ چنگ تصویری از یک دستگاه کاملا بدون حاشیه را منتشر کرد که هیچ نشانه‌ای از ناچ نمایشگر در آن دیده نمی‌شد. اما درباره‌ی نسبت صفحه نمایش به ابعاد ۹۵ درصدی چه می‌توان گفت؟ این هم یک دروغ دیگر بود. لنوو زد ۵ با یک نسبت ۹۰ درصدی رونمایی شد که البته کاملا سوال‌برانگیز است. یکی از کاربران توییتر، تصویری از لنوو زد ۵ که در رویداد رونمایی به عنوان یک رندر رسمی منتشر شد را در کنار تصویر واقعی این گوشی قرار داد که در زیر مشاهده می‌کنید.

بیشتر بخوانید: جزییات جدیدی در مورد سبک طراحی بدون حاشیه گوشی پرچمدار لنوو زد ۵

دروغ بزرگ لنوو؛ تیزرهای تبلیغاتی لنوو زد 5 در برابر واقعیت‌ها

ویژگی دیگری که در گزارش‌های قبلی به آن اشاره شده بود، مجهز بودن لنوو زد ۵ به حافظه داخلی ۴ ترابایتی بود. گوشی اسمارتیزان آر ۱ (Smartisan R1) قبلا با حافظه‌ی ۱ ترابایتی رونمایی شده بود؛ اما هیچ‌کس نمی‌داند که حافظه‌ی ۴ ترابایتی در یک گوشی هوشمند چه کاربردی خواهد داشت. با اینحال، در رویداد رونمایی از لنوو زد ۵ هیچ اشاره‌ای به حافظه‌ی ۴ ترابایتی نشد. در عوض، کمپانی لنوو اعلام کرد که که خریداران این گوشی هوشمند از حافظه‌ی کلود ۴ ترابایتی برخوردار می‌شوند که تقریبا با قیمتی معادل خود دستگاه به فروش می‌رسد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لنوو زد ۵ که در اخبار گذشته به آن اشاره شده بود، باتری شگفت‌انگیزی است که قرار بود دستگاه را به مدت ۴۵ روز در حالت استندبای روشن نگه دارد. چانگ چنگ بعد از انتشار این خبر اعلام کرد که صحبت کردن با لنوو زد ۵ به مدت ۳۰ دقیقه، ۰ درصد از باتری را مصرف می‌کند. اما این گوشی میان‌رده با باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی رونمایی شد. به خوبی می‌دانیم که این باتری نمی‌تواند به مدت ۴۵ روز دوام بیاورد،‌ حتی در حالت استند بای.

با این اوصاف، لنوو زد ۵ یک گوشی معمولی دیگر است که با ۴ ترابایت دروغ رونمایی شد. البته لنوو زد ۵ یک گوشی قابل قبول است که نباید با این دروغ‌ها معرفی می‌شد.

مشخصات لنوو زد ۵

این دستگاه هوشمند از صفحه نمایش ۶.۲ اینچی فول اچ دی پلاس با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل برخوردار است. این موبایل به ماژول دوربین دوگانه در پنل پشتی خود مجهز شده که دو لنز ۱۶ مگاپیکسلی،‌ تنظیمات آن را تشکیل می‌دهند. زد ۵ لنوو با رم ۶ گیگابایتی و دو مدل حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌شود. با تمام این ویژگی‌های مثبت، انتظار داریم که لنوو در یک اعلامیه‌ی رسمی، از هواداران و رسانه‌ها عذرخواهی کند.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

گوشی پرچمدار لنوو زد ۵ با حافظه‌ داخلی ۴ ترابایتی به‌زودی معرفی می‌شود با باتری خالی گوشی لنوو زد ۵ می‌توانید به مدت ۳۰ دقیقه با مخاطب خود صحبت کنید لنوو زد ۵ با ظرفیت باتری فوق‌العاده بالا در راه است

.

منبع: gizmochina

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا