آشنایی با فواید بغل کردن | فواید علمی آغوش برای سلامتی بدن و عقل افراد


آشنایی با فواید بغل کردن | فواید علمی آغوش برای سلامتی بدن و عقل افراد بغل کردن، در آغوش گرفتن، لمس و تماس فیزیکی همچون دست دادنِ عاشقانه است. رفتار ساده در آغوش گرفتن به هر دو طرف انرژی بسیار خوبی را منتقل می کند و تاثیرات مثبت آن به لحاظ علمی کاملا اثبات شده … نوشته آشنایی با فواید بغل کردن | فواید علمی آغوش برای سلامتی بدن و عقل...

آشنایی با فواید بغل کردن | فواید علمی آغوش برای سلامتی بدن و عقل افراد

آشنایی با فواید بغل کردن | فواید علمی آغوش برای سلامتی بدن و عقل افراد

بغل کردن، در آغوش گرفتن، لمس و تماس فیزیکی همچون دست دادنِ عاشقانه است. رفتار ساده در آغوش گرفتن به هر دو طرف انرژی بسیار خوبی را منتقل می کند و تاثیرات مثبت آن به لحاظ علمی کاملا اثبات شده است و بخشی حیاتی از تکامل بشر است.

فواید بغل کردن

مردم از راه‌های گوناگونی برای نشان دادن احساسات خود به دیگران استفاده می‌کنند. آنها با استفاده از رفتار یا گفتار خود آنچه که احساس می‌کنند را ابراز می‌کنند. به همین ترتیب، انسان‌ها برای نشان دادن شادی، قدردانی و عشق خود نسبت به دیگران آنها را در آغوش می‌گیرند. این رویداد فیزیولوژیکی درواقع پاسخی بیولوژیکی، ذهنی و روحی به رابطه است. از فواید بغل کردن این است که به شما کمک می‌کند تا پیوندی را با دیگری برقرار کنید و تاثیراتی مثبت را در نتیجه آن برای شما به همراه خواهد داشت. درواقع، درآغوش کشیدن یکی از بهترین روش‌ها برای نشان دادن احساس فرد به یکی از نزدیک‌ترین افراد خود مثل پدر، مادر، دوست، خانواده و همکار او به شمار می‌رود.

علاوه بر آن، وجود اکسی‌توسین اصلی‌ترین فواید بغل کردن است. اکسی توسین هورمونی است که مسئولیت زندگی روزانه ما را بر عهده دارد. درحقیقت، این هورمون است که به هنگام زایمان موجب کاهش درد در مادر می‌شود. همچنین این هورمون خطر ابتلا به بیماری‌های مشخصی را کاهش می‌دهد و احساسات مثبت را تقویت می‌کند.

همانطور که ویرجینیا ساتیر– درمان گر خانوادگی معروف- می‌گوید: ” ما برای اینکه زنده بمانیم روزانه به ۴ آغوش نیاز داریم. برای دریافت حمایت‌ها روزانه به ۸ آغوش نیاز داریم و برای رشد خود نیاز داریم که روزانه ۱۲ بار در آغوش یکی از نزدیک‌ترین افراد خود قرار بگیریم “. باین ترتیب نتیجه می‌گیریم که بغل کردن نقشی اساسی در بهبود کیفیت زندگی ما دارد. بعلاوه، بغل کردن فواید بسیار زیادی بر سلامت انسان دارد که تاکنون هرگز تصورش را هم نمی‌کردید. بنابراین، در ادامه این مطلب جزییات فواید بغل کردن بر سلامت جسمی و ذهنی انسان را با هم می‌خوانیم.

فواید بغل کردن ۱: فشار خون را کاهش می‌دهد

بغل کردن روشی است که برای کنترل سطح فشار خون هرگز نباید از انجام آن غافل شد. همانطور که در این مقاله گفته می‌شود، بغل کردن یکی از گزینه‌های انتخابی است که بهتر است آن را انجام دهید. در نتیجه بغل کردن، هورمون اکسی توسین که به شما در کاهش سطوح کورتیزول کمک می‌کند، آزاد خواهد شد. بعلاوه، کورتیزول هورمونی است که در کاهش فشار خون بالا موثر بوده و موجب رفع گرفتگی در بدن می‌شود. همچنین، بغل کردن موجب فعال شدن گیرنده‌های فشار به نام ” ذرات پاسینی ” می‌شود. این گیرنده‌ها سیگنالی به مغز ارسال می‌کنند تا مغز سطح فشار خون را کاهش دهد.

۲. خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد

مطالعات نشان می‌دهند که هورمون اکسی توسین تولید شده در نتیجه بغل کردن دارای فواید بسیاری برای سلامت انسان است. یکی از این فواید عبارت است از کاهش خطرات ابتلا به بیماری‌های قلبی. اکسی توسین ضربان قلب را کاهش می‌دهد و به این ترتیب در کاهش فشار خون و بیماری‌های قلبی موثر خواهد بود. همچنین در مطالعات انجام شده نشان داده شده است که ضربان قلب فردی که عمل در آغوش گرفتن را تجربه می‌کند به اندازه ۵ ضربان قلب کندتر از فردی است که چنین چیزی را تجربه نمی‌کند. درواقع، یک کار خوب بدون شک شما را در مسیری شگفت‌انگیز قرار می‌دهد.

آشنایی با فواید بغل کردن | فواید علمی آغوش برای سلامتی بدن و عقل افراد

فواید بغل کردن ۳: سلامت جسمی را تقویت می‌کند

مردم شاید برای تقویت سلامت جسمی خود از بهترین مواد غذایی استفاده کنند. به علاوه، آنها برای کامل کردن گام‌های لازم برای رسیدن به بهترین زندگی خود از ورزش منظم و روزانه نیز غافل نمی‌شوند. با این وجود، بغل کردن یکی دیگر از روش هایی است که افراد باید به آن توجه و یژه‌ای نشان بدهند. بغل کردن نه تنها روشی عالی برای ابراز عشق و محبت است بلکه نقشی اساسی در تقویت سلامت جسمی ما نیز بر عهده دارد. این عمل موجب تقویت عواطف و احساسات شما شده و انرژی بیشتری به شما می‌دهد. علاوه بر این، بغل کردن با کاهش خطر برخی بیماری‌های خاص تاثیر بیشتری در تقویت زندگی سالم ما خواهد داشت.

فواید بغل کردن 4: تولید گلبول‌های سفید خون را بهبود می‌دهد

شارژ عاطفی حاصل از بغل کردن چاکرای خورشیدی را فعال می‌کند و فعالیت چاکرای خورشیدی نیز موجب تحریک غده تیموس می‌شود. این عمل در متعادل ساختن تولید گلبول‌های سفید خون موثر خواهد بود و به این معناست که وجود مقدار مناسبی از گلبول‌های سفید به جلوگیری از ورود هر نوع باکتری و برخی بیماری‌ها کمک می‌کند.

فواید بغل کردن ۵: از التهاب جلوگیری می‌کند

همانطور که در بخش قبل گفته شد، وجود گلبول‌های سفید خون از وقوع برخی بیماری‌ها جلوگیری می‌کند و همچنین مانع از ورود برخی باکتری‌ها به بدن ما می‌شود. این مطلب نشان می‌دهد که بغل کردن در جلوگیری از التهاب نیز موثر است. بعلاوه، برخی از مطالعات نشان می‌دهند که اکسی توسین تولید شده در نتیجه بغل کردن احتمال سکته و ایست قلبی را نیز کاهش می‌دهد.

فواید بغل کردن ۶: سیستم ایمنی را تقویت می‌کند

آشنایی با فواید بغل کردن | فواید علمی آغوش برای سلامتی بدن و عقل افراد

این فایده حاصل از بغل کردن نیز با مورد قبلی در ارتباط است. هنگامی که موضوع نقش بغل کردن در تقویت سیستم ایمنی مطرح می‌شود، نباید تاثیر گلبول‌های سفید خون را از یاد ببریم. گلبول‌های سفید خون مانع از بیماری‌ها می‌شوند و به این ترتیب سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند.

از طرف دیگر، در نتیجه بغل کردن شما احساس دوست داشته شدن را تجربه می‌کنید و نگرشی مثبت به‌دست می‌آورید. این احساس و نگرش حاصل از تاثیرات اکسی توسین است که به تقویت سیستم ایمنی شما نیز کمک می‌کند. باین ترتیب، هرچه سیستم ایمنی شما بهتر کار کند، احتمال ابتلا به بیماری در شما کاهش پیدا می‌کند.

۷. موجب شل شدن عضلات می‌شود

بهتر است که بعد از انجام کارهای خود به شل کردن عضلاتتان بپردازید. یکی از فواید بغل کردن این است که به شما در شل شدن عضلاتتان کمک می‌کند. بغل کردن به بدن شما اجازه می‌دهد تا به تولید مقدار مناسبی اکسی توسین بپردازد و اکسی توسین عملکرد عضلات شما را نیز بهبود می‌بخشد. بعلاوه، ورزش منظم به شما در تقویت ماهیچه‌ها و عضلاتتان کمک می‌کند.

فواید بغل کردن ۸: سیستم عصبی را متعادل می‌کند

ثابت شده است که بغل کردن نقشی موثر در متعادل‌سازی سیستم عصبی ما دارد. لمس پوست بدن حالتی متعادل تر به نام دستگاه عصبی پاراسمپاتیک را در سیستم عصبی به‌وجود می‌آورد. باین ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که بغل کردن می‌تواند در ایجاد تعادل در سیستم عصبی نیز موثر باشد.

۹. زخم‌ها را درمان می‌کند

این تاثیر شگفت‌انگیز یکی از عجیب‌ترین تاثیرات حاصل از بغل کردن است. مطالعات نشان می‌دهند که اکسی توسین در سرعت بخشیدن به فرآیند بهبود زخم‌ها موثر است و حتی به کاهش شدت درد نیز کمک می‌کند. اکسی توسین همچنین گرایش به مصرف دارو و اعتیاد به الکل را نیز کاهش می‌دهد.

آشنایی با فواید بغل کردن | فواید علمی آغوش برای سلامتی بدن و عقل افراد

فواید بغل کردن ۱۰: در درمان تب موثر است

بسیاری از شما در شرایط ابتلا به تب قرار گرفته‌اید و در چنین شرایطی به کسی نیاز داشته‌اید که از شما مراقبت کند. به علاوه، یکی از مطالعات مرتبط نشان داده است که در آغوش گرفتن فرد مبتلا به تب و سرماخوردگی احتمال بهبود سریع تر آن فرد را افزایش می‌دهد. بطور خلاصه، برخورداری از حمایت کافی به شما در روبه‌رو شدن با هرچیزی کمک می‌کند. در این مورد نیز، بغل کردن یکی از بهترین روش‌ها برای نشان دادن حمایت است.

۱۱. درد را تسکین می‌دهد

بغل کردن موجب آزاد شدن اندورفین و در نتیجه کاهش درد می‌شود. اندورفین مسیر درد را مسدود می‌کند و با بالا بردن گردش خون در بافت‌های نرم به تسکین درد کمک می‌کند. در نتیجه، شاید برای تسکین دردهای خود نیاز داشته باشید که کسی که دوستش دارید را در آغوش بگیرید.

فواید بغل کردن بر سلامت ذهن

اکنون بیایید فواید بغل کردن بر سلامت ذهن را با هم بررسی کنیم.

۱۲. استرس و افسردگی را کاهش می‌دهد

برخی از انسان‌ها به هنگام بروز مشکلات و چالش‌ها در زندگی با آنها روبه‌رو می‌شوند و برخی دیگر در نتیجه چالش‌ها متوقف می‌شوند و احساساتی مثل استرس و افسردگی را تجربه می‌کنند. در همین حال، ثابت شده است که شما در نتیجه بغل کردن به خودتان در کاهش میزان استرس احساس شده کمک می‌کنید. درواقع، قرار گرفتن در آغوش دیگری موجب دریافت عشق بیشتر در شما می‌شود. این کار استرس شما را کاهش می‌دهد و به شما کمک می‌کند خوشحال تر از قبل باشید.

بعلاوه، مطالعات نشان می‌دهند که افراد بزرگسالی که در دوران کودکی خود اغلب در آغوش والدین خود قرار داشته‌اند در دوران بزرگسالی کمتر از دیگران با علائم و نشانه‌های استرس روبه‌رو می‌شوند. علاوه بر این شما همچنین می‌توانید برای کمک به خودتان و ایجاد احساسی بهتر در خود به تماشای فیلم بپردازید، چیزهای جدید یاد بگیرید یا به مسافرت بروید.

آشنایی با فواید بغل کردن | فواید علمی آغوش برای سلامتی بدن و عقل افراد

در آغوش گرفتن دیگری به هر دو نفر کمک می‌کند تا پیوندی فوق العاده برقرار سازند. اکسی توسین مسئولیت تقویت پیوند بین افراد را بر عهده دارد. درواقع، این هورمون که توسط غده ریز مغذی یا هیپوفیز تولید می‌شود، نقشی اساسی در بهبود کیفیت روابط دارد. اکسی توسین همچنین با به اشتراک گذاشتن احساسات در فرآیند بغل کردن صمیمیت بین افراد برقرار می‌کند. بنابراین، بهترین گزینه در آغوش گرفتن فرد محبوبتان است و باین ترتیب می‌بینید که پیوندی شگفت‌انگیز بین شما دو نفر برقرار خواهد شد.

۱۴. اطمینان برقرار می‌کند

اطمینان و اعتماد یکی از ضروریات یک رابطه است و به همین علت باید راهی برای حفظ و نگهداری آن جست‌وجو کنید. اگرچه بغل کردن روشی مفید برای برقراری اعتماد بین دو نفری است که یکدیگر را در آغوش می‌گیرند اما این کار احساساتی همدلانه بین دو نفر به‌وجود آورده و شما را به سمت رابطه‌ای نزدیک تر و صمیمی تر هدایت می‌کند. بهرحال، بهترین کار این است که فرد محبوب خود را در آغوش بگیرید در غیر اینصورت رفتار شما پریشان‌کننده و تهدید‌کننده برای او به نظر می‌رسد.

فواید بغل کردن ۱۵: تنهایی را درمان می‌کند

تحقیقات نشان می‌دهند که بغل کردن موجب لبخند زدن و خندیدن در فرد می‌شود. بنابراین، در آغوش گرفتن روشی برای شادتر کردن خودتان است. با بغل کردن شما احساسات ناخوشایندی مثل تنهایی، افسردگی و اضطراب و نگرانی را فراموش می‌کنید. از این روی، ثابت شده است که یک آغوش عمیق به شما کمک می‌کند تا وحدت و یگانگی بین دو نفر را عمیقا احساس کنید.

۱۶. کیفیت خواب را بهبود می‌دهد

فرد پس از در آغوش گرفتن همسر خود احساس دوست داشته شدن و امنیت را تجربه می‌کند. این احساس خوشایند می‌تواند کیفیت خواب فرد را بهبود ببخشد. بعلاوه، وجود کورتیزول به فرد کمک می‌کند تا زمان خواب خود را به خوبی پشت سر بگذارد. به عبارت دیگر، در صورتیکه خواب شما از کیفیت بالایی برخوردار نیست، احتمال مبتلا بودن به برخی بیماری‌های مشخص در شما بیشتر خواهد بود و بدن شما قادر به انجام برخی فعالیت‌ها نیز نخواهد بود.

۱۷. احساس امنیت را در شما به‌وجود می‌آورد

تماس پوستی به‌وجود آمده در نتیجه بغل کردن احساس امنیت را برای شما به همراه خواهد داشت. این حالت به معنای آن است که فردی وجود دارد که شما را در بخش‌های خاصی درک می‌کند و باین ترتیب شما در صورت قرار گرفتن در آغوش آن فرد احساس امنیت را تجربه خواهید کرد. بعلاوه، شما می‌توانید هر فردی را از هر نژاد و سنی در آغوش بگیرید. پس فرصت در آغوش گرفتن کسی که دوستش دارید را از دست ندهید.

آشنایی با فواید بغل کردن | فواید علمی آغوش برای سلامتی بدن و عقل افراد

فواید بغل کردن ۱۸: انرژی شما را تقویت می‌کند

شما می‌توانید بهترین مواد غذایی را مورد استفاده قرار دهید و ورزش منظم داشته باشید تا انرژی خود را تقویت کنید. بعلاوه، برای احیاء انرژی از دست رفته در طول روز لازم است که خواب کافی و خوبی داشته باشید.

به همین شکل نیز بغل کردن به ما یاد داده است که شاد و خوشحال باشیم و در زندگی خود انرژی داشته باشیم. هنگامی که دو نفر یکدیگر را در آغوش می‌گیرند و عشق و محبت خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند، انرژی در بین آنها جاری می‌شود. این هم افزایی به شما کمک می‌کند تا انرژی موجود در بدن خود را تقویت کنید. باین ترتیب، نه تنها احساس خوشحالی و شادی را تجربه خواهید کرد بلکه بدن شما در نتیجه در آغوش گرفتن انرژی بیشتری را تجربه خواهد کرد.

۱۹. رابطه و تعامل خوبی را برقرار می‌کند

تعامل نقشی اصلی در ساختن یک رابطه دارد. شاید بدون وجود تعاملی مناسب هرگز ماهیت یک رابطه خوب را درک نکنید. بعلاوه، ادب، رفتار ملایم و آرام و صداقت در گفتار ضروریات ایجاد یک رابطه خوب را تشکیل می‌دهند.

از طرف دیگر، تاثیر بغل کردن در برقراری یک رابطه خوب یا ارتقاء کیفیت آن غیر قابل انکار است. بغل کردن این فرصت را برای شما فراهم می‌کند که فرد دیگری دریچه قلب خود را برای شما باز کند. همچنین حس اعتماد و همان احساسی که با دیگری به اشتراک گذاشته‌اید را در شما نیز به‌وجود می‌آورد. و این نشان دهنده آن است که شما در ایجاد یک رابطه خوب موفق بوده اید.

۲۰. خلق و خوی شما را بهبود می‌دهد

سروتونین بر بهبود روحیه و خلق و خوی فرد تاثیر می‌گذارد. همچنین، دوپامین نیز به عنوان هورمون شادی بخش عمل می‌کند و به شما در خلق شادی و خوشحالی کمک می‌کند. سطح این دو هورمون در نتیجه عمل بغل کردن افزایش می‌یابد. پس بهترین کار این است که دوستی که دلش گرفته و بی‌حوصله است را در آغوش بگیرید.

فواید بغل کردن ۲۱: عزت نفس را بالا می‌برد

داشتن عزت نفس بالا یکی از ضروریات است. با این وجود، برخی افراد نمی‌دانند که چطور عزت نفس خود را به خوبی حفظ کنند. یک روش وجود دارد که به شما در بالا بردن عزت نفستان کمک می‌کند. بله، درست حدس زدید! بغل کردن به شما کمک می‌کند تا عزت نفس خود را تقویت کنید. بغل کردن به ما کمک می‌کند احساس خاص بودن و دوست داشته شدن را تجربه کنیم. آغوش هایی که دریافت می‌کنیم و در آنها قرار می‌گیریم به عنوان عشق در ما باقی می‌مانند. این حالت منجر به بالا رفتن عزت نفس می‌شود. بعلاوه، برای بالا بردن عزت نفس خود می‌توانید در مورد خودتان مثبت فکر کنید و سپس طبق باورهای خودتان کاری را به شیوه‌ای صحیح شروع کنید.

۲۲. ترس‌ها را کاهش می‌دهد

هر فردی ترس‌های مخصوص به خودش را دارد. ترس از ارتفاع، ترس از مار یا حتی ترس از دلقک‌ها برخی از ترس‌های درونی افراد هستند. بعضی از افراد هنوز نمی‌دانند که چطور باید با ترس‌های خود کنار بیایند و آنها را مدیریت کنند. یکی از مطالعات انجام شده در رابطه با ترس‌ها نشان داد که بغل کردن بطور چشمگیری ترس‌ها و نگرانی‌ها را کاهش می‌دهد و همچنین به کاهش ترس‌های فردی نیز کمک می‌کند.

آشنایی با فواید بغل کردن | فواید علمی آغوش برای سلامتی بدن و عقل افراد

۲۳. اضطراب اجتماعی را کاهش می‌دهد

اضطراب اجتماعی معمولا به عنوان فوبیای اجتماعی یا همان اختلال اضطراب اجتماعی ( جمع هراسی) شناخته می‌شود. ترس‌های بسیار زیاد ناشی از محیط‌ها و شرایط اجتماعی این اختلال را به‌وجود می‌آورند. به عنوان مثال، فرد مبتلا به این اختلال از صحبت کردن با دیگران، رفتن به اتاقی شلوغ یا حتی ملاقات با افراد جدید در هراس است.

در عین حال، بدن ما بواسطه بغل کردن هورمون اکسی توسین را تولید می‌کند. این هورمون به ما در کاهش اضطراب اجتماعی کمک می‌کند. وقتی شما آغوشی را دریافت می‌کنید، حس اطمینان بیشتری از قبل را تجربه می‌کنید. در نتیجه، خوشحال تر خواهید بود و درعین حال به یک فرد اجتماعی تبدیل خواهید شد.

۲۴. تمایلات جنسی را بهبود می‌دهد

یکی دیگر از فواید بغل کردن عبارت است از تاثیر آن بر بهبود تمایلات جنسی شما. دوپامین در فرآیند لمس عاشقانه بدن آزاد می‌شود و به تقویت میل جنسی در فرد کمک می‌کند. باین ترتیب، در آغوش گرفتن تاثیر فراوانی بر بهبود بسیاری از عملکردهای سلامتی بخش در زندگی ما خواهد داشت.

۲۵. عواطف و احساسات را نشان می‌دهد

ما هر روز احساسات متفاوتی را تجربه می‌کنیم. ممکن است امروز خوشحال باشید اما دیروز بخاطر تصادف اتوموبیل عصبانی بودید. درصورتیکه احساس ناراحتی، افسردگی یا عصبانیت را تجربه می‌کنید ممکن است بخواهید که در آغوش کسی قرار بگیرید. باین ترتیب، یکی از فواید ذهنی بغل کردن این است که احساسات شما را آشکار می‌کند. هنگامی که در آغوش فرد مورد علاقه خود قرار می‌گیرید می‌توانید احساسات خود مثل خشم، ترس، نفرت و عشق را ابراز کنید. از این روی، در آغوش گرفتن بهترین راه برای نشان دادن احساسات شما خواهد بود.

آشنایی با فواید بغل کردن | فواید علمی آغوش برای سلامتی بدن و عقل افراد

۲۶. سپاس گزاری را نشان می‌دهد

قدردانی از دیگران عملی بسیار پسندیده و ارزشمند است. اگر در برابر دیگران سپاس گزار و قدردان باشیم، آنها نیز ما را مورد احترام خود قرار خواهند داد و بدون شک آنها هم از ما قدردانی خواهند کرد. به همین دلیل است که ما باید شیوه‌های قدردانی از دیگران را یاد بگیریم.

از طرف دیگر، درآغوش گرفتن در نشان دادن قدردانی ما از دیگران موثر است. اگر همکار شما کار مهمی را برایتان انجام داده است، او را در آغوش بگیرید و از او قدردانی کنید. با این کار به او نشان می‌دهید که عشق و محبت خود را برای او می‌فرستید و همچنین از او قدردانی می‌کنید. بعلاوه، در آغوش گرفتن شکلی سازنده از تعامل است که می‌تواند به‌وجود آورنده رابطه خوبی باشد.

۲۷. حافظه را تقویت می‌کند

هر سال مطالعات پیشرفته تری روی مغز انسان انجام می‌شود که اهمیت آنها به دلیل عملکرد و نقش اساسی مغز در کنترل تمامی فعالیت‌های بدن است. تحقیقات نشان می‌دهند که در آغوش گرفتن به شما کمک می‌کند تا عملکرد مغز خود را بهبود بدهید. بعلاوه، وجود اکسی توسین نقشی اساسی در بهبود حافظه ما دارد. از این روی، اگر می‌خواهید که عملکرد حافظه شما فوق العاده باشد، نباید از در آغوش گرفتن هر کسی که دوستش دارید خجالت بکشید.

۲۸. شما را خوشحال تر می‌کند

همانطور که قبلا گفته شد، همه این حالت‌ها شما را به سمت یک چیز هدایت می‌کند که آن چیزی نیست جز خوشحال تر شدن شما. در واقع، ثابت شده است که در آغوش گرفتن نقش چشمگیری در بهبود راه‌های مثبت بسیار زیادی دارد که در نتیجه آنها شما خوشحال تر خواهید شد.

بعلاوه، اکسی توسین در تحریک مغز شما و آزاد کردن دوپامین بسیار موثر است. هورمون دوپامین احساس خوشحالی را در شما به‌وجود می‌آورد. همچنین دوپامین به عنوان یک هورمون شادی بخش می‌تواند به گونه‌ای مشابه با کوکائین و مت‌آمفتامین عمل کند. با این وجود لازم نیست که نگران شوید زیرا دوپامین کاملا بدون ضرر است. بعلاوه، بهتر است فردی را در آغوش بگیرید که بیشتر از هر کسی او را دوست دارید. به عبارت دیگر، اگر افرادی که اصلا همدیگر را نمی‌شناسند یکدیگر را در آغوش بگیرند، تاثیرات مثبت در آغوش گرفتن که منجر به احساس شادی می‌شود را از دست خواهند داد.

در عین حال، انجام دادن رفتارهای عاطفی در زندگی ما بسیار اهمیت دارد. در نتیجه، هرچه تعداد آغوش‌های شما در طول روز بیشتر باشد، میزان اکسی توسین تولید شده در بدنتان نیز افزایش می‌یابد. درواقع، این کار تاثیرات بسیاری بر سلامت جسمی و ذهنی شما خواهد داشت. به عبارت دیگر، در آغوش گرفتن یا در آغوش دیگری قرار گرفتن شیوه‌ای برای درمان شما محسوب می‌شود. باین ترتیب، پیشنهاد می‌کنیم که با در آغوش گرفتن دیگران ارتباطات خوبی را به‌وجود آورید زیرا این کار به شما در داشتن یک زندگی سالم تر و شادتر کمک می‌کند. پس همین حالا کسی که دوستش دارید را بغل کنید!

آشنایی با فواید بغل کردن | فواید علمی آغوش برای سلامتی بدن و عقل افراد

*8 بار در آغوش گرفتن در طول روز می تواند معجزه کند

1.قلب سالم می خواهید؟ یکدیگر را در آغوش بگیرید.

در آغوش گرفتن موجب فعال شدن هورمون اکسی توسین می شود که احساس گرما و صمیمیت را به ما منتقل می کند. طی آزمایشی در دانشگاه کارولینای شمالی مشخص شد ضربان قلب افرادی که یکدیگر را در آغوش می گرفتند ضربان قلبشان دو برابر افرادی بود که در طول آزمایش تنها بودند.

2.در آغوش گرفتن بطور طبیعی استرس را کاهش می دهد.

اگر کمی احساس بی حالی می کنید و یا به لحاظ روحی تحت فشار هستید کسی را پیدا کنید که برایتان اهمیت بخصوصی دارد و کمی او را در آغوش بگیرید این شخص می تواند مادر، همسر و یا دوست شما باشد. تحقیقات نشان می دهد که در آغوش گرفتن میزان کورتیزول (هورمون استرس) را در بدن کاهش می دهد؛ تنش را از ما دور می کند و پیام آرامش را به مغز منتقل می کند.

3.در آغوش گرفتن کودکان به آن ها کمک می کند در بزرگسالی به افرادی با ثبات تبدیل شوند.

تماس فیزیکی و لمس برای یک نوزاد یک مسئله حیاتی است. این امر بخصوص در مراحل اولیه زندگی به او کمک می کند در بزرگسالی رابطه بهتری با دیگر افراد برقرار کند.

آشنایی با فواید بغل کردن | فواید علمی آغوش برای سلامتی بدن و عقل افراد

4.در آغوش گرفتن برای بزرگسالان نیز ضروری است.

تماس فیزیکی و بغل کردن تاثیر قابل توجهی در دور کردن احساس تنهایی از بزرگسال دارد.

5. در آغوش گرفتن، ماهیچه ها را تقویت می کند.

موش های آزمایشگاهی که به آن ها هورمون اکسی توسین تزریق شد، در مقایسه با سایر موش ها ماهیچه هایی قوی تر داشتند. بنابراین در آغوش گرفتن و آزاد شدن هورمون اکسی توسین تاثیری همچون ورزش کردن به دنبال دارد.

6. در آغوش گرفتن شما را هشیارتر می کند

با در آغوش گرفتن هشیاری را در خود تقویت کنید و از زندگی کردن در حال لذت ببرید. تحقیقات نشان می دهد در زمان حال بودن شادی را افزایش می دهد و انجام این امر با ترشح هورمون اکسی توسین یکی از بهترین شیوه ها برای توجه کردن و زندگی در زمان حال است.

آشنایی با فواید بغل کردن | فواید علمی آغوش برای سلامتی بدن و عقل افراد

7. در آغوش گرفتن، ترس و ناامنی را از شما دور می کند

مطالعات در مورد ترس و عزت نفس، رابطه میان تماس انسانی و کاهش ترس از مرگ را نشان می دهد. شرکت کنندگان در این بررسی ها با در آغوش گرفتن شی بی جان (مانند خرس پارچه ای)، نگرانی کمتری نسبت به مرگ در آن ها نشان داده می شد.

8. در آغوش گرفتن طولانی مدت برای جسم مفید تر است.

زمانی که افراد به مدت 20 ثانیه یا بیشتر یکدیگر را در آغوش می گیرند، هورمون نشاط بخش اکسی توسین آزاد می شود که پیوستگی و رابطه قوی تری بین دو طرف ایجاد می کند. اکسی توسین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و استرس را کاهش می دهد.

منابع: بازده-برترین ها

مطالب مرتبط این بخش:

خاصیت بغل کردن و در آغوش کشیدن

14 نکته مهم برای بهتر شدن رابطه جنسی زوجین که باید بدانند

زن ها دوست دارن موقع رابطه جنسی چه حرف هایی بشنوند؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر