با رازهای نهفته در بازی Spider-Man آشنا شوید


با رازهای نهفته در بازی Spider-Man آشنا شوید

بدون شک بازی Spider-Man یکی از بزرگ‌ترین و مورد انتظارترین عناوین سال 2018 میلادی است که بازیکنان و دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 به شدت منتظر آن هستند. با توجه به نمایش‌ها و اطلاعاتی که تا به حال از بازی دیده و شنیده‌ام، می‌توانیم بگوییم که بازی Spider-Man یک عنوان فوق‌العاده و هیجان‌انگیز است که می‌تواند شخصیت محبوب اسپایدر من را باری...

بدون شک بازی Spider-Man یکی از بزرگ‌ترین و مورد انتظارترین عناوین سال 2018 میلادی است که بازیکنان و دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 به شدت منتظر آن هستند. با توجه به نمایش‌ها و اطلاعاتی که تا به حال از بازی دیده و شنیده‌ام، می‌توانیم بگوییم که بازی Spider-Man یک عنوان فوق‌العاده و هیجان‌انگیز است که می‌تواند شخصیت محبوب اسپایدر من را باری دیگر باشکوه، به دنیای بازی‌های ویدیویی بازگرداند.

از آن جایی که در طول تاریخ، اسپایدی خیلی در مدیوم بازی‌های ویدیویی موفق نبوده و عناوین خوب بسیار کمی برای آن ساخته شده، بازی جدید می‌تواند دری جدید را برای این ابرقهرمان محبوب باز کند. این بار دیگر خبری از شرکت‌ها و استودیو‌های کم تجربه نیست و ساخت بازی Spider-Man توسط سونی، به استودیوی کاربلد و نام آشنای اینسومنیاک گیمز (Insomniac Games) سپرده شده است تا شاهد یک بازی با کیفیت باشیم.

اما جدا از مسائل ساخت بازی و بحث درباره موارد کمی و کیفی بازی، در این مقاله قصد داریم تا به عناصر جالب و دیده نشده‌ای از بازی Spider-Man بپردازیم. واقع ما در این جا می‌خواهیم ایستر اگ‌ها و اشاره‌های جالب بازی Spider-Man را برای شما عزیزان نمایان کنیم. در ادامه و با مقاله رازهای نهفته در بازی Spider-Man با گیمشات همراه باشید.

با رازهای نهفته در بازی Spider-Man آشنا شوید

بازی Spider-Man، یکی از مورد انتظار ترین عناوین پیش رو!

بازی Spider-Man قرار است پر از اشاره‌ها و ایستراگ‌هایی باشد که تماما به تاریخ بلند و طولانی این شخصیت به شدت محبوب و دنیای جالب آن مربوط می‌شود. برخی از این ایستر اگ‌ها و نکات پنهان، به صورت واضح و مشخص، نمایان می‌شوند و فکر می‌کنم همه بازی‌بازان و طرفداران بتوانند آن‌ها را تشخیص دهند اما برخی از این اشاره‌ها و نکات، طوری پنهان شده‌اند که هر کسی نتواند آن‌ها را به راحتی بشناسد. همین موضوع باعث شد تا پیش از عرضه بازی و با توجه به تمام اطلاعات و تریلر‌هایی که از بازی شنیده‌ و دیده‌ایم، اشاره‌ها و ایستر اگ‌های بازی را شناسایی کنیم. همچنین قطعا یک سری غافلگیری در مسیر بازی وجود خواهد داشت که سعی می‌کنیم به آن‌ها نیز نگاهی داشته باشیم.

برج اونجر‌ها، Sanctum Sanctorum و سفارت واکاندا

ما از نویسنده استودیوی کاربلد اینسومنیاک گیمز (Insomniac Games)، آقای Jon Paquette پرسیدیم که این داستان اسپایدر من تا چه حد فراتر از دنیای این شخصیت محبوب خواهد رفت و چقدر کش و قوس می‌گیرد. آقای Jon Paquette این طور پاسخ دادند:

ما به شکل محکمی درون دنیای اسپایدر من قرار گرفته‌ایم؛ با تمام شخصیت‌هایی که شما با آن‌ها آشنا هستید، با تمام قصه‌های اسپایدر من و قصه‌های پیتر.

اگر بخواهیم با توجه به دیده‌های خود از بازی نظر بدهیم، به نظر می‌رسد که آقای نویسنده درست می‌گوید. در بازی Spider-Man نه تنها شاهد دنیا و شخصیت‌های این شخصیت هستیم بلکه سازندگان پا را فراتر گذاشته‌ اند و وارد مرز‌های دنیای بزرگ و گسترده‌ی مارول شده‌اند. ما هنوز نمی‌دانیم که این لوکیشن‌ها و مکان ها به شکل معنا دار و خاصی درون بازی قرار گرفته‌اند یا خیر اما قطعا این را می‌دانیم که در محیط سند باکس بازی به تصویر کشیده شده‌اند. ما هم‌اکنون می‌توانیم سه مکان مهم برج اونجر‌ها (با یک A بزرگ در بالای آن)، Sanctum Sanctorum (مخصوص شخصیت دکتر استرنج) و سفارت واکاندا (از فیلم Black Panther) را درون بازی تایید کنیم و قطعا حضور آن‌ها در این بازی جهان آزاد، زیبا خواهد بود.

Excelsior!

هنوز نمی‌دانیم که آیا استن لی‌ (خالق شخصیت اسپایدر من و بخش بزرگی از دنیای مارول) قرار است مانند دنیای سینمایی مارول، از آن جضور‌های کوتاه بامزه‌‌اش داشته باشد یا خیر اما می‌دانیم که بخشی از این مرد درون بازی به نمایش گذاشته می‌شود. اصلا مگر می‌شود که اسپایدر من را بدون استن لی افسانه‌ای تصور کنیم؟! ما تا به حال حداقل یک پلاک لایسنس را دیده‌‌ایم که Excelsior معروف استن لی روی آن نوشته شده است. با وجود این که می‌دانیم پلاک لایسنس‌ها در بازی‌های ویدیویی چگونه کار می‌کنند، این احتمال وجود دارد که هر اتومبیل در سطح شهر نیویورک در بازی، این عبارت را روی پلاک خود داشته باشد.

Crusher Hogan در برابر Spider

در گوشه‌ای از اتاق پیتر پارکر، یک پوستر جالب دیده می‌شود که روزهای اولیه پیتر به عنوان اسپایدر من را یادآوری می‌کند که در واقع متعلق به سال 2010 است. پیتر که در آن زمان نوجوانی فوق‌العاده بی تجربه و پر اشتیاق بود، پس از دریافتن قدرت‌های جدید خود، با لباس خنده دار و اولیه، به یک مسابقه مبارزه خطرناک می‌رود که باید در آن Joe “Crusher Hogan” را شکست دهد. او این کار را با کمک قدرت خود انجام می‌دهد و حال، ما پوستر آن مسابقه را از همان زمان، روی دیوار اتاق پیتر مشاهده می‌کنیم. در کامیک‌های اسپایدر من، شخصیت Hogan خیلی کم به یک شخصیت شرور یا Villain شباهت داشت اما زندگی او تحت تاثیر همان مبارزه با اسپایدر من قرار گرفته‌ بود. همچنین ذکر این نکته لازم است که به احتمال زیاد، همان لباس اولیه پیتر به عنوان اسپایدر من، درون بازی به شکل یک آیتم باز شدنی در دسترس قرار خواهد گرفت.

با رازهای نهفته در بازی Spider-Man آشنا شوید

پوستری که روزهای اولیه پیتر به عنوان اسپایدر من را یادآوری می‌کند که البته به نظر برای پیتر خاطره انگیز و مهم است

ساخت و ساز Fisk و McClintock

با توجه به تریلرها و نمایش‌های مختلفی که تا به حال از بازی Spider-Man منتشر شده است، می‌توانیم بگوییم که تابلوی ساخت و ساز Fisk را در همه جای شهر دیده ایم. با در نظر گرفتن این موضوع که Wilson “Kingpin” Fisk یکی از آنتاگونیست‌های اصلی بازی است، این مورد اصلا جای تعجبی ندارد و به نظر می‌رسد در نیویورکِ اسپایدر من، او دست خود را داخل تجارت‌های مختلفی فرو برده است که شامل ساخت و ساز نیز می‌شود. با این حال، تابلوی جالب تری که در سطح شهر نیویورک در بازی مشاهده کردیم، تابلوی ساخت و ساز McClintock بوده است. ساخت و ساز McClintock قسمتی از دنیای مارول است که برای سریال شخصیت DareDevil (از شبکه نتفلیکس پخش می‌شد) طراحی شده بود و به نوعی با Fisk در ارتباط بود. در آن سریال، شخصیت McClintock همچنین به شرکت ساخت و ساز Union Allied نیز وابسته بود؛ شرکتی که پس از وقایع اولین فیلم Avangers، سعی کرد تا نیویورک را از نو بسازد. ما هنوز نمی‌دانیم که ساخت و ساز McClintock چگونه قرار است در بازی Spider-Man وجود داشته باشد و حتی احتمال دارد که این تنها یک اشاره برای طرفداران دنیای مارول باشد اما قطعا این نام‌ها در بازی زیاد دیده خواهند شد.

Scorpion ،Rhino و Vulture

ما هم‌اکنون می‌دانیم که سه شخصیت Wilson “Kingpin” Fisk و Martin “Mister Negative” Li و Herman “Shocker” Schultz به عنوان شخصیت‌های شرور در بازی Spider-Man حضور دارند اما میان پرده ابتدایی بازی، به نظر سعی دارد با اشاره‌هایی، شخصیت‌های شرور دیگری را به ما معرفی کند. زمانی که دوربین به دور اتاق پیتر می‌چرخد، به آرامی از روی یک روزنامه می‌گذرد که در آن مقاله‌ای در مورد Scorpion و Rhino و Vulture به چشم می‌خورد که با تصویر نیز همراه است. تیتر بزرگی که برروی این روزنامه دیده می‌شود، در مورد این است که پیتر توانسته این شخصیت‌ها را متوقف کرده و آن‌ها را پشت میله‌های زندان بیندازد. با این وجود، این احتمال وجود دارد که در طول بازی نیز آن ها در زندان باشند و دیده نشوند. با تمام این تفاسیر دیدن نام این شخصیت‌های شرور مشهور در کنار یکدیگر بسیار جالب است و حس هیجان خوبی را القا می‌کند.

با رازهای نهفته در بازی Spider-Man آشنا شوید

به غیر از شخصیت‌های شروری که تا کنون برای بازی تایید شده‌اند، به نظر شما چه شخصیت‌های نام آشنای دیگری را در آن خواهیم دید؟

نوشابه SwillCo

یکی دیگر از عناصر مخفی و جالبی که در میان پرده ابتدایی بازی به چشم می‌خورد، قوطی‌های نوشابه SwillCo هستند. حتی در هنگام جست و جو و کند و کار در سطح شهر نیز می‌توان تابلو‌هایی را در این رابطه مشاهده کرد. SwillCo یک برند از طرف دنیای مارول نیست‌ (تا جایی که اطلاعات ما جواب می‌دهد) اما فکر می‌کنیم که این می‌تواند یک اشاره جالب به FizzCo باشد؛ یک نوشیدنی انرژی زای نابود کننده دنیا که پیش از این در بازی قبلی استودیوی اینسومنیاک گیمز، یعنی عنوان Sunset Overdrive آن را دیده بودیم.

پوسترهای دانشگاه Empire State

زمانی که در سطح شهر نیویورک در بازی Spider-Man در حال گردش هستید، قطعا پوسترهای دانشگاه Empire State را در همه جا مشاهده می‌کنید. این در واقع کالجی است که پیتر پارکر در آن درس خوانده و فعالیت کرده و در طول وقایع بازی، فارغ التحصیل این کالج به شمار می‌آید. دانشگاه Empire State از همان زمان به وجود آمدنش در سال 1965، در دنیای مارول قرار داشته و به نوعی میزبان انواع مختلفی از شخصیت‌های دنیای مارول (به غیر از اسپایدر من) بوده است. از میان این شخصیت‌ها می‌توان به اعضای گروه چهار شگفت انگیز در زمان‌های مختلف اشاره کرد. با این حال، خیلی بعید است که از این شخصیت‌ها در بازی اصلی ببینیم.

پوسترهای انتخابات دوباره نورمن آزبورن

در داستان بازی Spider-Man، نورمن آزبورن (Norman Osborn) قبل از این که حتی وقایع بازی آغاز شود، به عنوان شهردار، کاندید انتخابات شده است. طی وقایع و اتفاقاتی که در طول داستان بازی رخ می‌دهد، نورمن آزبورن در ماه اکتبر دوباره برای این منظور، در انتخابات شرکت می‌کند و کمپین انتخاباتی خود را به راه می‌اندازد. به همین دلیل است که ما در طول بازی و در سطح شهر، پوسترهای انتخابات دوباره نورمن آزبورن را مشاهده می‌کنیم.

با رازهای نهفته در بازی Spider-Man آشنا شوید

هنوز مشخص نیست که نقش نورمن آزبورن در داستان بازی تا چه حد است اما این شخصیت همیشه در داستان‌های اسپایدر من، یک پای ثابت قضیه بوده است.

بازیگر اسپایدر من به طور مخفیانه نیز یک اسپایدر من است

Yuri Lowenthal در بازی جدید استودیوی اینسومنیاک گیمز، در نقش شخصیت محبوب اسپایدر من قرار می‌گیرد و در بازی Spider-Man هنرنمایی می‌کند اما او این نقش را خیلی زودتر از آن چه که فکرش را می‌کنید، گرفته بود. او می‌خواسته تا مطمئن شود همیشه اسپایدر من است و حتی با لباس موشن کپچر خود نیز به صورت اسپایدر من ظاهر می‌شده است. بیایید قضیه را از زبان خودِ او بشنویم:

یک روز ما در حال انجام کار موشن کپچر بودیم و آخر هفته‌ی هالووین بود، برای همین من یک لباس اسپایدر من پوشیده بودم، از آن ضد گلوله‌های زیرین و جوراب اسپایدر من در اختیار داشتم. در آخر روز، من همه چیز را رو کردم و لباس‌ها را به همه نشان دادم و فکر می‌کردم این کار خنده دار و سرگرم کننده است. همه فکر می‌کردند که این بسیار خنده دار است تا این که قضیه جدی شد.

در آخر؛ راز برملا شد. در طول چندین سال، من بهترین شغل دنیا را داشتم و نمی‌توانستیم در مورد آن چیزی بگویم. از اینسومنیاک گیمز تشکر می‌کنم که باعث شد تا آرزوش کودک درون من برآورده شود.

به نظر می‌رسد همه چیز در مورد بازی Spider-Man جالب و هیجان انگیز است. قطعا این عنوان در سال جاری به شدت مورد انتظار است و نه تنها بازی‌بازان و دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4، بلکه طرفداران دو آتشه شخصیت محبوب اسپایدر من بسیار منتظر هستند تا شاهد درخشش این ابرقهرمان در دنیای بازی‌های ویدویی باشند و خاطره عناوین ضعیف در سال‌های اخیر از یادشان برود. بازی Spider-Man در تاریخ 7 ماه سپتامبر سال 2018 به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 در دسترس قرار می‌گیرد.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
با رازهای نهفته در بازی Spider-Man آشنا شوید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی